Gewicht Brahmas?

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
VanHondTotKip
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jan 2018 17:24
Land: Nederland
M/V: V

Gewicht Brahmas?

Berichtdoor VanHondTotKip » 03 aug 2018 09:58

2 van mn Brahmas zijn wat groter dan de rest, Blue en Silver. Echter zijn ze voor mn gevoel ook erg mager.

Je voelt het borstbeen duidelijk zitten, vooral bij Silver. Mestonderzoek zag niks bijzonders. DA zei ze te monitoren tijdens het eten. Ze eten op zich prima.

Alle kippen hebben legkorrel onbeperkt staan en krijgen in de ochtend scharrelgraan in de ren, 1 handje per kip. Ze kunnen de hele dag op het gras en hebben natuurlijk onbeperkt water.

Blue en Silver krijgen sinds 3 dagen ongeveer 2 uur na het scharrelgraan een bak nat gemaakt kuikenmeel. Dit krijgen ze apart van de rest. Als ze niet meer eten zet ik het restje in de ren waar zijzelf ook van eten maar de rest ook (zonde om weg te gooien toch?). Zo monitor ik hun eten nog extra.

Krop zit einde dag en na de ochtend voerbeurt mooi vol en s'ochtends weer leeg.

Ze wegen 1250 gram en 1535 gram en zijn nu 22 weken oud. Naar mijn inschatting en die van de da zitten ze prima in hun veren en zien ze er goed uit.

Hebben jullie nog tips om ze "vet te mesten"? Of is het heel normaal dat ze wat dunner zijn?

Afbeelding

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Gewicht Brahmas?

Berichtdoor jantien » 03 aug 2018 10:04

Brahma's groeien eerst in de hoogte om daarna in de breedte uit te groeien.
Prima dat je ze nog kuikenmeel geeft (opfokkorrel krijgen ze sneller iets van binnen maar dat moet je zelf weten :-) )
Dus wanneer ze lekker tierig zijn en goed eten is er niets aan de hand, zo groeien brahma's nu eenmaal :-D

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Gewicht Brahmas?

Berichtdoor Fryske » 03 aug 2018 13:02

Zou me inderdaad niet echt blindstaren op een borstbeen. Als ze het lekker doen, zichtbaar alle dingen doen die een gezonde kip doet dan is dat prima.

Ze zie er in ieder geval prachtig uit :duimop:


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten