King Suro max 20 broedmachine-vraag

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

King Suro max 20 broedmachine-vraag

Berichtdoor kiekenboerinneke » 02 sep 2018 15:49

Ik heb me nog eens gewaagd aan het BM-broeden.... maar of ik doe iets verkeerd of er scheelt iets met m’n BM.
Ik heb zo’n tof exemplaar aangeschaft dat de nodige positieve commentaar heeft gekregen, oa dat je 2,5 weken nauwelijks naar luchtvochtigheid moet omzien omdat het zelf regulerend is.... etc.
In de slang tussen mijn pomp en BM heb ik -nochtans met de nodige ontluchting etc - bijna permanent een luchtbel waardoor m’n LV al alle hoeken van de schaal gaandeweg tussen 32 en 80 heeft gezien.
Heeft er iemand hier een oplossing voor, want ik begin het grondig beu te worden...
Inmiddels weer 3 broedse trutten die met veel plezier de BM eieren willen overnemen....

De BM ga ik wel terug nodig hebben volgend voorjaar en het liefst zonder luchtbellen.
:mrgreen:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5576
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: King Suro max 20 broedmachine-vraag

Berichtdoor tuff cookie » 02 sep 2018 21:13

Ik heb ook een King Suro 20. Er zit een vacuum pomp bij. Achter op het pompje staat hoe je het korte stukje slang met aan beide zijden in het pompje moet zetten. Het korte stukje slang moet strak over het rad gespannen worden. Het beste kun je beginnen met een leeg slangetje. Als je het uitgaande eind van het slangetje aan de broedmachine hebt gezet en het ingaande eind in het water hebt hangen dan kun je gewoon de vochtigheid instellen op de broedmachine en uiteraard het stekkertje in de machine doen. De pomp zal dan op een gegeven moment aanslaan (als je het sneller wilt dan is dat mogelijk op de display volgens gebruiksaanwijzing) Het water komt heel langzaam in de slang en het duurt een tijdje voor het water de broedmachine bereikt. Ik heb nog nooit luchtbellen in de slang gehad. Het kan zijn dat het korte stukje slang in het pompje niet strak genoeg gespannen is.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: King Suro max 20 broedmachine-vraag

Berichtdoor kiekenboerinneke » 02 sep 2018 21:50

Ah, :idea: we zullen het morgen even nakijken!

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: King Suro max 20 broedmachine-vraag

Berichtdoor kiekenboerinneke » 04 sep 2018 12:13

Er bleek een slangetje klem te zitten inde BM zelf.
Probleem verholpen, eitjes geschouwd en 4 op 6 waren duidelijk erg actief.
Curieus welke er Krul gaan worden.....
( kindjes van cochin kriel bobtail Krul haan Bobby )

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5576
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: King Suro max 20 broedmachine-vraag

Berichtdoor tuff cookie » 04 sep 2018 12:30

Nou, gelukkig alles goed gekomen !
Veel succes met de uitkomst !

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: King Suro max 20 broedmachine-vraag

Berichtdoor kiekenboerinneke » 11 sep 2018 22:41

Bedankt!
Intussen de LV omhooggekrikt naar 65... en afwachten....
Ik weet niet meer wanneer ik de eitjes had ingestoken ( ze waren al een 5-tal dagen bebroed ) dus is het louter op het schouwen dat ik handel... ( ze zitten zo goed als aan de luchtkamer. 3 mooi volle eitjes en eentje met een klein "groeiachterstandje" . Komt die waarschijnlijk wat later uit. )
Heel erg curieus.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten