Kippen zitten veel binnen

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Pepone
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 mar 2018 19:27
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.

Re: Kippen zitten veel binnen

Berichtdoor Pepone » 03 nov 2018 13:58

Mijn 3 kippen van dit voorjaar komen eigenlijk alleen in het nachthok om te slapen en eieren leggen, wat ze nog steeds elke dag doen.

Verder alleen in de buiten ren.

Groet, Ron.

Paars
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 aug 2018 13:45
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen zitten veel binnen

Berichtdoor Paars » 03 nov 2018 20:05

Ja die van mij gingen vorig jaar spontaan tijdens de vrieskou in februari ineens eireren leggen :lol: we stonden stom verbaasd maar de bioklok vd kippies stond gelukkig wel aan

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen zitten veel binnen

Berichtdoor moriarty » 03 nov 2018 20:41

In de afgelopen anderhalf jaar zijn ze alleen een dagje in het nachthok gebleven toen er 10 cm sneeuw lag (ze hebben rustig gewacht tot het personeel dat had weggeschept), maar verder zijn de dames altijd op stap. Al gaan ze nu wel vroeg het hok weer in :-)

Jean pierre
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 sep 2018 16:09
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen zitten veel binnen

Berichtdoor Jean pierre » 05 nov 2018 09:06

De 3 Cochins die ik hiervoor had zaten ook altijd buiten idd, en tegen de schemer met zn allen naar binnen. Zou het kunnen zijn omdat deze met z'n tweeën zijn? Als ik 's ochtends het hok schoonmaak dan komen ze wel even voorzichtig naar buiten, maar daarna weer terug het nachthok in. En 's middags zijn ze wel even buiten, zelfs het het mooie weer.

Jean pierre
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 sep 2018 16:09
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen zitten veel binnen

Berichtdoor Jean pierre » 05 nov 2018 09:21

Toen ik bmnet her hok ben gaan doen en ze naar buiten gingen, viel het me op dat ze tijdens het uitschudden allemaal witte schilfertjes verloren. Je kon ze ook duidelijk zien liggen op het zand. Misschien de zogenaamde rui schilfers? Of zijn deze kippen nog te jong voor de rui? Ze zijn niet kaal verder ofzo.

Jean pierre
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 sep 2018 16:09
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen zitten veel binnen

Berichtdoor Jean pierre » 07 nov 2018 10:41

Denk dat ik het gevonden heb :duimop: heb een 1 van de zijkanten een glazen plaat gezet zodat er geen wind meer door komt en de ren nu aan 3 kanten dicht is. En ze zijn gelijk een stuk meer buiten, toch misschien te veel wind voor ze geweest wat ze niet gewend waren van waar ze vandaan kwamen. Bedankt voor alle reacties! :duimop:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19172
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen zitten veel binnen

Berichtdoor Isabel » 07 nov 2018 18:02

Toch een gevalletje "Wij zijn mutsen en houden van luxe". :mrgreen:

Mocht het ooit weer zomer worden... Houd rekening met eventuele zon door het glas heen.

Gebruikersavatar
hans123
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 sep 2017 16:58
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen zitten veel binnen

Berichtdoor hans123 » 09 nov 2018 09:47

Ik heb twee serama kippen en die zitten sinds een week of 3 grotendeels van de dag binnen. Hebben ze altijd al gedaan. Als het kouder wordt en er is regen en wind dan gaan ze altijd naar binnen. Ze komen nu ongeveer nog 2 uur per dag buiten om wat in de tuin te scharrelen.

In het voorjaar en zomermaanden zitten ze wel de hele dag buiten.

Ik denk dat ze niet zo heel goed tegen kou en wind kunnen :-)

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen zitten veel binnen

Berichtdoor Wyan » 21 nov 2018 07:57

hans123 schreef:Ik heb twee serama kippen en die zitten sinds een week of 3 grotendeels van de dag binnen. Hebben ze altijd al gedaan. Als het kouder wordt en er is regen en wind dan gaan ze altijd naar binnen. Ze komen nu ongeveer nog 2 uur per dag buiten om wat in de tuin te scharrelen.

In het voorjaar en zomermaanden zitten ze wel de hele dag buiten.

Ik denk dat ze niet zo heel goed tegen kou en wind kunnen :-)

Ik heb 2 serama's nu 12 weken. Ze zijn de hele dag buiten, zitten zelden overdag in het nachthok. Ze kunnen wel schuilen tegen regen en wind. Scharrelen ook gewoon los buiten en zijn super tam.
Afbeelding


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten