Japanse kwartels in huis

Sammytje
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2016 23:22
Land: Nederland
M/V: V

Japanse kwartels in huis

Berichtdoor Sammytje » 11 jan 2019 23:18

Ik heb buiten twee eenden in een groot hok van 4 bij 3 meter. Nu dacht ik daar een L vormige verdieping in te maken rond de randen van zeg een meter diep op poten om daar een kwartel hok te maken. Twee diersoorten op bijna dezelfde m2 maar dan apart van elkaar.
Nu kunnen ze eventueel ook binnen en vroeg ik me af of je vrouwtjes japanse kwartels ook binnen kan houden? In bijvoorbeeld de woonkamer? We hebben een caviahok van 2meter bij 80 wat kan dienen als kwartelhok als we er een deksel op maken. Maakt het veel geluid of rotzooi om ze in de woonkamer te hebben? We willen ze houden voor de eitjes en kijkdiertjes.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Japanse kwartels in huis

Berichtdoor Kip La La » 12 jan 2019 14:35

Mijn kwartels hebben wel binnen overwinterd (ivm ziekte en daardoor ook niet zo actief) maar hoe meer ruimte ze hebben des te beter het voor ze is natuurlijk.
Het geeft binnen een hoop stof. Veel lawaai maken ze niet.
Ze zullen dan wel meer leggen denk ik, ivm de warmte en omdat ze meer licht zullen zien.
Het zijn zeker leuke kijkdieren (Japanners zijn ook niet schuw) vooral als je ze niet in een kaal hok laat wonen maar deze prettig voor ze inricht met bijvoorbeeld kruidenplantjes, mos en een zandbakplek —> belangrijk.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten