geisoleerd en donker nachthok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
jojo
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:43
Land:
M/V: V
Locatie: Noord-Groningen

geisoleerd en donker nachthok

Berichtdoor jojo » 19 jan 2009 21:21

Ik lees overal dat ik de geluidsoverlast van onze haan (soms hanen) kan beperken door het hok te voorzien van goede geluidsisolatie en te zorgen dat het nachthok donker is tot het tijdstip dat wij vinden dat de haan wel lawaai mag maken. Ik vraag me echter af hoe dat dan zit met de ventilatie van het hok. Als je alles afsluit, is het nachthok niet meer geventileerd. Krijgen de kippen dan wel genoeg zuurstof? Als je de inloop-opening van het hok open laat, komt er weer licht naar binnen. Heeft iemand tips voor me? De buren zien het liefst dat haan Bert en baby-Bert (de zoon van Bert) de soep in gaan.
Jolanda

henky
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jun 2007 21:49
Land:
M/V: M
Locatie: limburg

Re: geisoleerd en donker nachthok

Berichtdoor henky » 19 jan 2009 21:30

Je kan in de zijwand boven en onder een rond gat in maken waar juist een buis van pakweg 8cm doorsnee in past. Daar steek je een stukje buis door met aan de buitenkant enkele ellebogen van 90 graden (zoals een sifon of geurafsluiter onder de pompbak in de keuken) Zo zal er wel lucht door je hok circuleren, maar bijna geen licht binnenkomen. Span er eventueel een gaasdraadje voor om ongewenste indringers buiten te houden. Maar waar een opening is kan er ook geluid door al zal het zeer beperkt zijn denk ik.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: geisoleerd en donker nachthok

Berichtdoor lnge » 19 jan 2009 23:03

Dit was mijn hanenhok. Helaas moeten slopen vanwege een bloedluispopulatie in het steenwol.
Maar je hoorde vrijwel niets meer en er zaten 3 hanen in.
Afbeelding
Afbeelding


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten