pauwstaart

basselierke
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:33
Land: BE
M/V: M
Locatie: oudenaarde

pauwstaart

Berichtdoor basselierke » 17 apr 2010 10:02

ik heb een aantal witte duiven van een dierenpark hier gekregen , waaronder 1 pauwstaart.
Ik weet dat de gewone witte reisduiven binnen moeten blijven tot ze jongen hebben , maar pauwstaarten zijn sierduiven en zoeken normaal gezien hun huis niet meer. In dat dierenpark had ze ook niet veel eten , want er zaten intussen 50 duiven ( veel duiven die er toegekomen zijn - weg kwijt van wedstrijd ) en daarom gaven ze niet meer veel eten in de hoop dat de duiven weg zouden gaan op zoek naar een andere ''thuis''
Hier krijgen ze daarentegen wel veel eten :-) die duiven waren helemaal uitgehongerd toen ze hier toekwamen :shock:

Na hoeveel tijd mag ik dit pauwstaartje loslaten ? :-D

janco96
Berichten: 1106
Lid geworden op: 03 aug 2009 09:25
Land: nederland
M/V: M

Re: pauwstaart

Berichtdoor janco96 » 17 apr 2010 14:31

2 weken

Gebruikersavatar
milan_
Gebanned
Berichten: 1249
Lid geworden op: 29 jul 2009 22:14
Land: belgie
M/V: M

Re: pauwstaart

Berichtdoor milan_ » 17 apr 2010 17:25

Je kan zeggen tegen dat dierenpark dat ze op www.kbdb.be de eigenaars kunnen opsporen van de duiven via de ringnummer...

basselierke
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:33
Land: BE
M/V: M
Locatie: oudenaarde

Re: pauwstaart

Berichtdoor basselierke » 17 apr 2010 19:32

oei , ik las daarnet 1 week ?
en 's avonds loslaten mag dat niet ...?

@ milan ... degene met ringen hebben al voor veel nakomelingen gezorgd en het zijn vooral nakomelingen die er nog zitten + duivenmelkers willen meestal hun slechte duiven niet meer terug of ze slachten ze gewoon :p

basselierke
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:33
Land: BE
M/V: M
Locatie: oudenaarde

Re: pauwstaart

Berichtdoor basselierke » 18 apr 2010 18:24

toch bedankt dan maar ! :P
ik laat haar donderdag vliegen , dan is ze hier een week dus dat moet volstaan :-)

Carl
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:09
Land: Belgie
M/V: M

Re: pauwstaart

Berichtdoor Carl » 18 apr 2010 20:14

1 week lijkt mij toch te weinig. Ik heb mijn 30 duiven 3 weken opgesloten alvorens ze los te laten.

janco96
Berichten: 1106
Lid geworden op: 03 aug 2009 09:25
Land: nederland
M/V: M

Re: pauwstaart

Berichtdoor janco96 » 19 apr 2010 16:35

doe 2 weken anders ben je hem kwijt

basselierke
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:33
Land: BE
M/V: M
Locatie: oudenaarde

Re: pauwstaart

Berichtdoor basselierke » 19 apr 2010 17:35

hmm , raar =/
Als ze maar minirondjes vliegen , gaan ze toch niet ver vliegen waarschijnlijk ?
Het probleem is dat ze niet koppelt en die andere witte ook niet dusja weet dan niet wanneer ik ze ooit kan loslaten hoor =/
Zal die pauwstaart dan nog maar langer binnenhouden :(

Gebruikersavatar
Jack de Mos
Berichten: 1353
Lid geworden op: 02 apr 2009 01:35
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Spaubeek

Re: pauwstaart

Berichtdoor Jack de Mos » 19 apr 2010 18:41

Hey,

ikzelf zou ook de pauwstaart twee weken binnenhouden. Hier vliegen elk jaar ook wel twee a drie pauwstaarten aan, dus langer vliegen dan één rondje doen ze zeker.

Ze koppelen niet? Misschien dat het dan twee mannen of twee vrouwen zijn. Hebben ze bereik tot een nachthokje en nestmateriaal? Zodra ze dat nachthokje dan zien als hun eigen én ze gaan slepen met nestmateriaal én er liggen eieren, dan zit je al wat veiliger.

Gr. Jack

basselierke
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:33
Land: BE
M/V: M
Locatie: oudenaarde

Re: pauwstaart

Berichtdoor basselierke » 19 apr 2010 20:00

3 lege nestbakken en takjes en stro genoeg
Ik heb nu bijna een jaar duiven ; en heb ook sinds vorige week dinsdag een duiver van een duivenmelker erbij die is meteen gekoppelt met 1 van mijn duivinnen en die hebben nu een mooi nestje ...
Ik denk dat het pauwstaartje een duivin is en de andere 2 witte reisduiven ( of kruisingen met sierduiven ... ) duivers , maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Maar dan nog... Ik heb nog 2 duivinnen zitten die niet gekoppeld zijn.

Dus als het toch een doffer is , zou hij al zowiezo met 1 van die 2 duivinnen kunnen koppelen , indien duiver kan hij met de 2 witte duivers ( wellicht zal er toch 1 duiver bijzitten)... Maar die 3 witte zijn niet echt van zin om meteen te kweken

indien het duivinnen zijn zou ik het zien als ze willen paren : heel sierlijk voor de duivers gaan rondlopen
indien duivers : heel hard achter duivinnen aanzitten en ondertussen heel zwaar koeren en met hun staart slepen
==> dit doen ze dus niet ... dus het kan dat ze ofwel te jong zijn of ziek of nog moeten wennen aan het hok ... ( nogtans zien ze er gezond uit , de uitwerpselen zijn niet waterachtig , maar het zijn ook niet echt "hoopjes" dus ik weet het niet )


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten