HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor Lies » 23 jul 2010 22:04

Over levend voer of ingevroren voer, hoe denk je dat jonge muizen, ratten etc in worden gevroren, dat ze eerst een voor een dood worden gemaakt om vervolgens ingevroren te worden? die gaan gewoon met zn alles zo de diepvries in, en dan gaan ze langzamer dood dan na een wurggreep van een slang.

Ter info, want jij hebt duidelijk geen idee. Zoogdieren die levend worden diepgevroren gaan helse pijnen doorstaan omdat er tijdens het vriezen kristallen in hun weefsels worden gevormd voor dat ze sterven. Dat is heel erg pijnlijk!!! En ik ben er van overtuigd dat de gemiddelde (niet iedereen) debiel "mens" die zelf voedseldieren fokt en invriest het evt op deze manier doet wat dus pure dierenmishandeling is! Invriezen is een zachte dood voor koudbloedige dieren maar niet voor zoogdieren!!
Er zijn professionele bedrijven die voedseldieren kweken en die dieren sterven door CO² vergiftiging wat, zoals ik al zei (ook) een ROTdood is.


Als je niet wilt dat dit gebeurt, moeten er gewoon simpel weg niet zoveel cavia's geproduceerd worden, want marktplaats word overspoelt met aanbiedingen van jonge cavia's.Stop met fokken dan is er ook niet zoveel aanbod, en gaat je wens in vervulling.

Je slaat de plank mis hier. Mensen kiezen ervoor om een slang als huisdier te houden. Dat heeft niet direct met het voedselaanbod te maken. Er is een probleem ja, met het fokken van prooidieren omdat er teveel exemplaren per nest overleven maar ga nu niet hier de schuld neerleggen, want dat is onzinnig en niet eerlijk.



@Iris: MP is verbonden aan Ebay toch? waar een verbod geldt op advertenties waarin dieren worden aangeboden voor zover ik weet. Mp neemt dus een hele vreemde positie in.. als je ze mailt met commentaar dan denk ik dat het probleem minimaal tijdelijk verdwijnt.
Laatst gewijzigd door Lies op 23 jul 2010 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor 2men » 23 jul 2010 22:10

Lies schreef:
Over levend voer of ingevroren voer, hoe denk je dat jonge muizen, ratten etc in worden gevroren, dat ze eerst een voor een dood worden gemaakt om vervolgens ingevroren te worden? die gaan gewoon met zn alles zo de diepvries in, en dan gaan ze langzamer dood dan na een wurggreep van een slang.


Ter info, want jij hebt duidelijk geen idee. Zoogdieren die levend worden diepgevroren gaan helse pijnen doorstaan omdat er tijdens het vriezen kristallen in hun weefsels worden gevormd voor dat ze sterven. Dat is heel erg pijnlijk!!! En ik ben er van overtuigd dat de gemiddelde (niet iedereen) debiel "mens" die zelf voedseldieren fokt en invriest het evt op deze manier doet wat dus pure dierenmishandeling is! Invriezen is een zachte dood voor koudbloedige dieren maar niet voor zoogdieren!!
Er zijn professionele bedrijven die voedseldieren kweken en die dieren sterven door CO² vergiftiging wat, zoals ik al zei (ook) een ROTdood is.

Als je niet wilt dat dit gebeurt, moeten er gewoon simpel weg niet zoveel cavia's geproduceerd worden, want marktplaats word overspoelt met aanbiedingen van jonge cavia's.Stop met fokken dan is er ook niet zoveel aanbod, en gaat je wens in vervulling.


Je slaat de plank mis hier. Mensen kiezen ervoor om een slang als huisdier te houden. Dat heeft niet direct met het voedselaanbod te maken. Er is een probleem ja, met het fokken van prooidieren omdat er teveel exemplaren per nest overleven maar ga nu niet hier de schuld bij leggen want dat is onzinnig en niet eerlijk.



nou ja.... krokodile voer... en dan debiel....

wat een woordenschat....

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor Lies » 23 jul 2010 22:12

[quote="2men":wacht][quote="Lies":wacht][quote:wacht]Over levend voer of ingevroren voer, hoe denk je dat jonge muizen, ratten etc in worden gevroren, dat ze eerst een voor een dood worden gemaakt om vervolgens ingevroren te worden? die gaan gewoon met zn alles zo de diepvries in, en dan gaan ze langzamer dood dan na een wurggreep van een slang.[/quote:wacht]

Ter info, want jij hebt duidelijk geen idee. Zoogdieren die levend worden diepgevroren gaan helse pijnen doorstaan omdat er tijdens het vriezen kristallen in hun weefsels worden gevormd voor dat ze sterven. Dat is heel erg pijnlijk!!! En ik ben er van overtuigd dat de gemiddelde (niet iedereen) [s:wacht]debiel[/s:wacht] "mens" die zelf voedseldieren fokt en invriest het evt op deze manier doet wat dus pure dierenmishandeling is! Invriezen is een zachte dood voor koudbloedige dieren maar niet voor zoogdieren!!
Er zijn professionele bedrijven die voedseldieren kweken en die dieren sterven door CO² vergiftiging wat, zoals ik al zei (ook) een ROTdood is.

[quote:wacht]Als je niet wilt dat dit gebeurt, moeten er gewoon simpel weg niet zoveel cavia's geproduceerd worden, want marktplaats word overspoelt met aanbiedingen van jonge cavia's.Stop met fokken dan is er ook niet zoveel aanbod, en gaat je wens in vervulling.[/quote:wacht]

Je slaat de plank mis hier. Mensen kiezen ervoor om een slang als huisdier te houden. Dat heeft niet direct met het voedselaanbod te maken. Er is een probleem ja, met het fokken van prooidieren omdat er teveel exemplaren per nest overleven maar ga nu niet hier de schuld bij leggen want dat is onzinnig en niet eerlijk.[/quote:wacht]


nou ja.... krokodile voer... en dan debiel....

wat een woordenschat....[/quote:wacht]


Ja :-D Heerlijk om zo nu en dan eens lekker te keer te gaan :P Jij vat het persoonlijk op. En dat mag maar het hoeft niet hoor. Dat is jou keus.

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor 2men » 23 jul 2010 22:13

maar we eten wel kip uit de suppermarkt.... zeker?

waarvan de kip op transport al uren in kisten zit met gebroken vleugels en poten voor ze dood gemaakt worden... hoezo hypocriet!!!!

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor Lies » 23 jul 2010 22:15

2men schreef:maar we eten wel kip uit de suppermarkt.... zeker?

waarvan de kip op transport al uren in kisten zit met gebroken vleugels en poten voor ze dood gemaakt worden... hoezo hypocriet!!!!



Nee! Ik eet geen kip meer, uit principe niet. Ben daar iets van 20 jaar geleden mee gestopt toen ik begreep hoe het zat. Maareh, wat jij nu erbij haalt in deze discussie is een oneigenlijk argument. Hier gaat het niet over.

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor 2men » 23 jul 2010 22:16

uitspraken zeggen meer over zender dan ontvanger....

en hoe wij slangen hielden en het randgebeuren hou ik voor mezelf......

ik denk maar zo diegene met de grootste woord weet vaak het minst hoe het reilt en zeilt

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor 2men » 23 jul 2010 22:19

Lies schreef:
2men schreef:maar we eten wel kip uit de suppermarkt.... zeker?

waarvan de kip op transport al uren in kisten zit met gebroken vleugels en poten voor ze dood gemaakt worden... hoezo hypocriet!!!!



Nee! Ik eet geen kip meer, uit principe niet. Ben daar iets van 20 jaar geleden mee gestopt toen ik begreep hoe het zat. Maareh, wat jij nu erbij haalt in deze discussie is een oneigenlijk argument. Hier gaat het niet over.



nee daar ga ik niet aan voorbij.... maar of er nou muizen/ cavia's konijnen gekocht worden of aangeboden worden op marktplaats... maakt geen verschil......ze worden anders wel via beurzen verkocht... onze eerste fok muisjes kwamen ook van een jong kind dat ze verkocht.... dan kom ik niet binnen zo das mooi slangevoer.....

iris
Berichten: 1298
Lid geworden op: 27 sep 2005 21:54
Land:
M/V: V
Locatie: friesland

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor iris » 24 jul 2010 19:10

Ik heb zelf ook een advertentie geplaatst op marktplaats, deze is verwijderd door mp.
Ook iemand uit surhuisterveen heeft een advertentie geplaatst, deze staat er nog.
Zij heeft ook mp er op gewezen, helaas werd er met deze tip niets gedaan.
Adverteerder heeft wel de advertentie reptielenvoer verwijdert, maar niet de advertentie cavias gezocht voor zoon.
Mensen die nu hun cavia afgeven aan deze adverteerder zullen helaas niet doorhebben wat er met hun eens hun geliefde huisdier gebeurd.
Elk jaar (vakantietijd) worden er weer vele dieren gratis aangeboden.
Zou wel eens willen dat mensen eens goed nadachten voor ze aan een dier begonnen......

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor Lies » 25 jul 2010 21:51

2men schreef:uitspraken zeggen meer over zender dan ontvanger....
(Ik zie dit nu pas.)
Ja, dat is waar. Maar dat jij dit persoonlijk opvat zegt iets over jou. Wat mij betreft, het voelt bij mij echt compleet zo dat iemand die warmbloedige dieren levend invriest niet goed bij zijn hoofd is. Echt waar. Maar het is wel een groot misverstand wat rondgaat. Ik heb het ook weleens geadviseerd gekregen en ik vermoed dat ik die raad niet opgevolgd zou hebben.. Het kwam alleen nooit zover. Maar ik heb er later over gelezen en levend invriezen is uit den boze, heel erg pijnlijk voor een dier.



ik denk maar zo diegene met de grootste woord weet vaak het minst hoe het reilt en zeilt
Mmm ja, de beste scheepslui enzovoort. Ik ben hier eens ingedoken nav zware mishandeling van konijnen die aan uilen werden gevoerd en mijn informatie komt van Serpo, Artis en dierenartsen.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor brenda17 » 26 jul 2010 16:25

Hm.. ik ga ook maar eens een advertentie plaatsen maar niet op me echte marktplaats account ;P
Dit is gewoon oplichting.


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten