Kuikens bij de welkoop, belachelijk

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Kuikens bij de welkoop, belachelijk

Berichtdoor Martine M » 16 apr 2011 14:26

Jan Bollen schreef:Ik heb verleden jaar nog gereageerd op een school die kuikentjes wilde om te tonen met Pasen aan de kinderen. Ik heb voorgesteld dat ze die mooie pluchen knuffelkuikentjes zouden gebruiken maar ze begrepen niet wat ik had tegen een paar kuikentjes die in een kooitje werden getoond aan de kinderen.


Misschien moeten we hen is in een kooitje zetten, dan begrijpen ze het misschien. :roll:

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Kuikens bij de welkoop, belachelijk

Berichtdoor brenda17 » 16 apr 2011 15:26

Ik zag pas nog een advertentie.. volgens mij was het op marktplaats.
Diegene bood 20 kuikens aan. Ze waren te koop na Pasen. Ze stonden nu namelijk nog in de vitrine voor de reclame.

http://link.marktplaats.nl/440539745

thijssabelpoot
Gebanned
Berichten: 2677
Lid geworden op: 04 jan 2011 16:09
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kuikens bij de welkoop, belachelijk

Berichtdoor thijssabelpoot » 16 apr 2011 16:26

het zijn meestal leghenen
en ze zijn gesext dus ht zijn altijd wel hennen
belachlijk dat ze kuikens in een dieren wik\nkel verkopen

gerda haubourdyn
Berichten: 1697
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:02
Land:
M/V: V

Re: Kuikens bij de welkoop, belachelijk

Berichtdoor gerda haubourdyn » 16 apr 2011 16:49

Ik vind dat niet kunnen dat rond deze tijd overal kuikens worden aangeboden.
De mensen kopen dit voor de kinderen, en deze zijn hun belangstelling snel verloren in zo een vogeltje.
Het gaat niet om op te ruien zoals iemand schreef, maar wel om RESPECT voor dieren.
Een dier koop je niet impulsief maar wel doordacht al is het "maar een kuiken".

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: Kuikens bij de welkoop, belachelijk

Berichtdoor Pukkie » 16 apr 2011 18:16

Mensen denken vaak niet na, dat die schattige kuikentje ook groot worden, en de kids ze dan vaak niet meer willen.
Ik zou ze ook nooit in een dierenwinkel kopen ( al koop ik nooit een dier in een dierenwinkel, als ik er een zoek ga ik wel naar een goede fokker, of iemand met hart voor zijn/haar dieren) .


Ik weet wel dat ze bij ons in het bejaardehuis altijd kuikens uitbroeden, de mensen daar vinden dat GEWELDIG.
Een iemand van het personeel daar fokt met kippen en zet dan daar zijn broedmachine's neer. Er hangt een slot op en alleen hij kan er aan komen. Iedere dag zie je al de oude mensjes even langs de machine lopen om te kijken, zo leuk. Als ze er dan eenmaal zijn, staan daar speciale kweekbakken, waar de kuikens verblijven tot hij ze weer mee naar huis neemt ( een week of 2a3 meestal ), daar zie ik dus helemaal geen kwaad van in, de mensen die daar wonen vinden de kuikens geweldig, en de kuikens komen niks tekort. Dat is iets anders als effe voor de pasen in een glazen bakje op tafel staan te showen ;)

Desiree Baan
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:28
Land: nl
M/V: V

Re: Kuikens bij de welkoop, belachelijk

Berichtdoor Desiree Baan » 16 apr 2011 19:18

Hoe sneu, Maar in sommige winkels worden ze echt wel goed verzorgt, maar goed dat kan je wel zien dan. Ik vind het op zich geen probleem als de kuikens goed en correct verzorgt worden en later naar een goed tehuis gaan en niet verkocht worden aan Jan en Alleman zodat ze eindigen in een konijnenhok, op een flat, of nog erger in de slangenbak of frettenkooi! Och erm.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kuikens bij de welkoop, belachelijk

Berichtdoor Lies » 17 apr 2011 01:23

Martine M schreef:
Isabel schreef:het zijn legbatterijkippen en hij heeft ze alleen puur voor pasen. Ze gaan hierna na een boerderij. En hij gebruikt geen chemische rommel, alleen hairspray op natuurlijke basis wat niet schadelijk voor de kippen is. :frons:
Ik ga ervanuit dat hij de waarheid spreekt
.


Ik hoop van wel maar heb er mijn twijfels aan, want het is niet alleen haarspray er zijn nog andere producten bij de kapper die volgens mij niet goed kunnen zijn voor kippen.


Alsof die zooi voor mensen goed is :mrnono: Voor kippen ook niet. Kom nou.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kuikens bij de welkoop, belachelijk

Berichtdoor Isabel » 17 apr 2011 09:55

Dat dacht ik ook, vandaar -> :frons:

Gebruikersavatar
Aukios
Berichten: 1021
Lid geworden op: 24 apr 2009 15:04
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Rivierengebied, Gelderland

Re: Kuikens bij de welkoop, belachelijk

Berichtdoor Aukios » 17 apr 2011 11:33

Dit onderwerp maakt mij echt verdrietig. dat er nog steeds winkeliers en mensen een kuikentje met de pasen aanschaffen en dan weer weg moeten doen....
Latst zei iemand tegen mij; mijn kind krijgt kuikentjes mee van school en als het een haan is krijg jij hem :shock:
Ik zei; dat dacht ik niet, dan moet je er niet aan beginnen. Maar dan heb ik weer een schuldgevoel, wat er dan met de haan gaat gebeuren....pppf zo blijf je bezig!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten