3 kuikentjes, 1 al dood...

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: 3 kuikentjes, 1 al dood...

Berichtdoor nyckle » 21 apr 2011 18:42

Elke dag als je thuis komt even kuikkontjes bekijken en eventueel poepertjes schoon maken. Zo gebeurd hoor.

Er wordt ook wel geadviseerd om gekookt water te geven. Ik heb hier geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Penne
Berichten: 814
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:47
Land: Belgium
M/V: M
Locatie: Pajottenland

Re: 3 kuikentjes, 1 al dood...

Berichtdoor Penne » 22 apr 2011 11:48

Wat goed helpt is appelazijn (voor duiven) in het drinkwater doen.. Heb hier geen last van "stontkontjes" :-)

Ccp
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2011 09:11
Land: BE
M/V: V

Re: 3 kuikentjes, 1 al dood...

Berichtdoor Ccp » 22 apr 2011 12:40

Gekookt water ! Ja, die kan ik snappen. Dat is bij baby's namelijk ook. Teveel kalk of andere mineralen zorgen voor verstopping en/of diarree. Maar goed, dan kan spa blauw ook werken ;). Heb enkel gisteren nog een "strontkontje" gehad. Gelijk gekuist met een billendoekje (hahaha, zo komt mijn ervaring met kinderen nog van pas). Maar ik ben blij dat ze het goed stelt. Ik vind het heerlijk om te zien hoe snel kuikentjes leren. Ze zitten 's nachts in een hok binnen, maar zodra ik die open en de bak ervoor zet, gaan ze daarin omdat ze weten dat ze lekker naar buiten in de ren mogen !
Eigenlijk nog 1 vraag. Als ze 's nachts in een nachthok gaan, zetten jullie daar dan drinken EN eten bij? Of enkel drinken? Nu staat het er beide, maar het hok buiten heeft binnenin niet zo veel plaats...(kan ook andere houders kopen, kleiner).

Mvg CC


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten