HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Gebruikersavatar
diertjes
Berichten: 1119
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:36
Land:
M/V: M

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor diertjes » 13 apr 2011 19:40

sorry lies,

niet voor jouw bedoeld en ook niet voor de mensen die er tegen zijn.

maar juist de andere

gr diertjes

Gebruikersavatar
diertjes
Berichten: 1119
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:36
Land:
M/V: M

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor diertjes » 13 apr 2011 19:45

nou breekt mijn klomp: :puppydogeyes: :crazyeyes:
http://dieren.marktplaats.nl/knaagdiere ... otoGallery

stomme mensen!!!!11 :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :frown:

Gebruikersavatar
SnowFlowSnappy
Berichten: 3488
Lid geworden op: 19 jun 2010 15:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Lelystad

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor SnowFlowSnappy » 13 apr 2011 19:52

zolang het voedseldier op een humane manier gedood word(dus ook als ie in een kooi bij de slang zit, gaat het tenminste snel) heb ik er opzich niet zoveel problemen mee(persoonlijk vind het onzin om een prachtig dier als de slang in een kooi/terrarium/whatever te houden, ik zie ze veel liever in het wild)

wyandotte-fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:12
Land: Nederland
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor wyandotte-fan » 15 apr 2011 16:46

[quote="wyandotte-fan"]ik ken een fokker die ook welles muizen, ratten, konijnen, en cavias verkoopt als voer maar, meestal zijn dat dieren die doodgeboren zijn gestikt enz. niet vermoordt! hij had bijv. een cavia die was geboren met een scheve kop hij kon alleen maar rondjes lopen en kon bijna niet eten zijn broertjes en zusjes waren 2 x zo groot. soms moet je wel aan een lief diertje ''een eind maken'' en dan als voer verkopen teminste beter dan een gezonde cavia konijn enz.... voeren als je bedenkt wat een bijv. ziek of misvormd diertje doormaakt

of niet????? wreed, maarja :puppydogeyes:





(zal eerlijk zeggen ik eet ook nooit mijn eigen kippen zelfs al is het een ongewenste haan, zij krijgen als het niet anders kan een grafje.

wyandotte-fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:12
Land: Nederland
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor wyandotte-fan » 15 apr 2011 16:47

[quote="wyandotte-fan"]ik ken een fokker die ook welles muizen, ratten, konijnen, en cavias verkoopt als voer maar, meestal zijn dat dieren die doodgeboren zijn gestikt enz. niet vermoordt! hij had bijv. een cavia die was geboren met een scheve kop hij kon alleen maar rondjes lopen en kon bijna niet eten zijn broertjes en zusjes waren 2 x zo groot. soms moet je wel aan een lief diertje ''een eind maken'' en dan als voer verkopen teminste beter dan een gezonde cavia konijn enz.... voeren als je bedenkt wat een bijv. ziek of misvormd diertje doormaakt

of niet????? wreed, maarja :puppydogeyes:





(zal eerlijk zeggen ik eet ook nooit mijn eigen kippen zelfs al is het een ongewenste haan, zij krijgen als het niet anders kan een grafje.

Marakip
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:16
Land: Belgie
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor Marakip » 28 apr 2011 21:38

Al ben ik zelf vegitariër , toch vind ik dat iedereen best zelf kippen zou houden en die dan zelf zou slachten. In de plaats van die massa slachthuizen waar de kippen dicht op elkaar zitten en levend ondersteboven worden gekookt. En waar dat er hormonen in de eieren worden gespoten en de kippen heel dik en groot worden zodat ze uiteindelijk niet meer kunnen lopen en sterven en de lijken gewon overal te zien zijn. In de plaats daarvan kan je een kip een mooi leven bieden in een mooie tuin. Dit geld ook voor cavia's, ik vind gewoon dat er geen slangen of reptielen gehouden zouden mogen worden enkel in dierentuinen om zeldzame soorten verder te kweken. Maar voor de rest sterme arme diertjes ervoor. En als het dan toch persé moet gebeuren dan ben ik voor mensen die de cavia's of muizen een mooi en kort leven bieden, in plaats van enorme kweekhuizen. Ookal begrijp ik neit hoe je zoiets over je hard zou kunnen krijgen :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor brenda17 » 01 mei 2011 15:19

Tjah. Die dieren moeten ook eten.

Maar deze meneer waarover de hele discussie ging zei in de advertentie dat de dieren voor zijn zoon waren als hobby.
In een andere advertentie stonden cavia's te koop als reptielenvoer. Daarover gaat het eigenlijk en niet over voedseldieren.

san
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 jun 2007 10:42
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor san » 11 mei 2011 13:11

wyandotte-fan schreef:(zal eerlijk zeggen ik eet ook nooit mijn eigen kippen zelfs al is het een ongewenste haan, zij krijgen als het niet anders kan een grafje.

Daar heb ik nou moeite mee.Wat een verspilling. (sorry, even off-topic).

toktok2
Ban wegens misbruik account
Berichten: 139
Lid geworden op: 17 sep 2008 11:53
Land: nl
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor toktok2 » 27 mar 2012 15:50

zal altijd een discusie blijven

maar reptielen moeten ook eten .of dat nu een muis cavia of konijn is
zolang het dier dat als prooi gebruikt word maar een goed leven heeft gehad ....


er worden zelf cavia,s door mensen op gegeten ...moet smaken na kip

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor viefpief » 27 mar 2012 15:56

Cavia's fokken voor slangenvoer is niet zieliger dan de kalveren en biggen die voor ons worden vetgemest. Zolang het netjes gebeurt moet het kunnen. Dus lekker in een groot hok met uitloop naar gras, goede voeding en contact met soortgenoten, prima.
Gelukkig vlees is beter vlees, dus dat is dan ook weer mooi voor de slang.

Jammer genoeg gebeurt het nooit zo en zitten dat soort voerdieren meestal met 100en in een bakje..


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast