Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Gebruikersavatar
kippenloverken
Berichten: 2667
Lid geworden op: 29 dec 2010 00:46
Land: belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor kippenloverken » 12 aug 2011 12:23

hier mijn paard , jamaica .(die met het halster)
Afbeelding

Gebruikersavatar
lovie+kippie
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 nov 2010 12:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: lelystad

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor lovie+kippie » 25 aug 2011 16:32

dit is pianka ze is 30 jaartjes oud en een echte haflinger
helaas is ze niet van mij, ze woont al haar hele leven in oostenrijk op alpencamping mark voor meer info over haar ga je naar alpencampingmark.com, dan nederlands vlaggetje kiezen > activiteiten> paarden op de camping

Afbeelding

Afbeelding

voor meer foto's kun je naar bokt.nl gaan en zoeken op pianka in het zonnetje

Gebruikersavatar
Darwin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02 nov 2007 17:02
Land:
M/V: V

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor Darwin » 02 sep 2011 09:34

Mijn 2 jarige welsh cob hengst Wairan, op deze foto net jeugdkampioen sectie D in Kootwijk geworden.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Swieb
Berichten: 168
Lid geworden op: 26 apr 2009 21:10
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Maarheeze
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor Swieb » 02 sep 2011 10:25

Onze laatste aanwinst, zoon van Blacky en Tsjiko +
Kleine Arie, vernoemd naar mijn ex-schoonvader die 2 dagen eerder gestorven was.
Afbeelding

Geboren 1-7-2011 Blacky heeft het weer allemaal heel keurig alleen gedaan tussen twee controles in :gutgut:

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor JustKarin » 24 sep 2011 23:23

Na heel lang niet op mijn paardjes te hebben kunnen rijden (bij elkaar wel zo'n 3 jaar, misschien 3x erop gezeten in die tussentijd) heb ik mijn tweede heup laten repareren en gisteren kreeg ik groen licht: ik mag weer rijden! Vandaag natuurlijk meteen proberen hoe dat voelt... En ja, het ging heerlijk!
Fantastisch beest - zo uit de wei plukken, zadel erop en opstappen! Op de achtergrond in de bak onze pensionijslander met eigenaar en lesgeefster, en op het walletje naast de bak mijn arabier.
Ze zwarte is een kruising IJslander X Tennessee Walking Horse.


http://www.youtube.com/watch?v=xXJ1TzfOtT4

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor lnge » 25 sep 2011 00:19

Mooie paarden allemaal weer!

Wat bijzondere kruising van 2 gangenpaarden!

Ik heb ook jaren niet meer gereden nadat mijn paard en pony naar het rusthuis waren gegaan. Toen ze beiden 2 jaar geleden overleden waren in 2 weken tijd, dacht ik het wel gezien te hebben met die paarden. Maar oude liefde roest niet.
Vorig jaar in de zomervakantie heb ik 1 dag gereden op de veluwe. Ik had 4 jaar niet meer gereden, maar het voelde alsof het geen dag geleden was. Op het moment zelf dan hè, de volgende dag kon ik niet meer lopen van de spierpijn. Maar goed ik was dan ook zo gek om er meteen 3,5 uur op te gaan zitten :roll:
Van mijn plannen om er weer mee door te gaan kwam niets terecht, maar een paar maanden geleden begon het toch weer te kriebelen.
Dus nu maak iedere week een heerlijke duin/strandrit. En een paar weken geleden een geweldige dagtocht op de veluwe gemaakt.

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor JustKarin » 26 sep 2011 14:15

Inge schreef:Wat bijzondere kruising van 2 gangenpaarden!

Niet helemaal - IJslanders en Paso's worden ook met grote regelmaat gekruist - Aegidiënbergers heten de fokproducten.
De eigenaresse van de moeder van die van mij, een IJslander en vader TWH waren vriendinnen en het was een test. Het daaruit geboren fokproduct was een hengstje en toen die werd ingereden met 5 jaar was het zo'n geweldig paard dat ze dezelfde merrie nogmaals lieten dekken door die hengst, Lad's Black Buster. En dat is sinds 10 jaar de mijne :gulzig: Ik denk er al jaren over om haar te laten dekken, en dan terugkruisen naar de TWH. Ik zoek eerder op karakter dan op uiterlijk, maar het moet qua type wel passen met dit enigzins barok gebouwde merrie. En ik ben erg gek op de tölt, maar ik kan een mooie gedragen draf ook zeer warderen! En comfort gaat voorop bij mij - lekkere lange buitenritten comfortabel en een coole kop is toch wel het summum :gulzig:
En dan... ik wil ook zo graag een valk ;) Ben me dus aan het verdiepen in kleurtjes en rustig aan het zoeken, ik verwacht volgend voorjaar daar wel een uitkomst in te hebben gevonden :gutgut:

Gebruikersavatar
marionw
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 feb 2011 22:06
Land: nederland
M/V: V
Locatie: achterhoek
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor marionw » 26 sep 2011 17:48

hier mijn sneeuwmonsters (van de winter gemaakt)
Afbeelding
Sientje en Floris

Gebruikersavatar
SnowFlowSnappy
Berichten: 3488
Lid geworden op: 19 jun 2010 15:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Lelystad

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor SnowFlowSnappy » 26 sep 2011 23:19

Ik hoop volgende zomervakantie ook met trots hier een paardje te kunnen showen :D, leuke shetties(?) marionw :D

Gebruikersavatar
Angie
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jan 2007 04:03
Land:
M/V: V

Re: Verzameltopic: Laat je paard(en) eens zien

Berichtdoor Angie » 03 okt 2011 17:52

even nieuwe foto's want ik heb een nieuw paard sinds januari en helaas mijn shettie van de avatar niet meer ( hij heeft een goed thuis gevonden :-D ). Ik heb nog nooit een dier weg gedaan/ verkocht en de keuze was dus erg moeilijk om mijn lieve knuffelshet en mega menpony weg te doen... maar ik wilde gewoon een groot rijpaard erbij en omdat aandacht verdelen dan nou eenmaal moeilijker wordt, ik 'maar' 3200 m2 wei heb en maar 2 stallen, vond ik het eerlijker om mijn grote kleine man een goed thuis te zoeken.
Goed, hierbij nogmaals -mijn soulmate- de tinker Sancho van zo'n 1.64:
Afbeelding

en mijn nieuwe black beauty en inmiddels ook onafscheidelijk maatje van tinkermans, bwp-er ( kwpn-er veeeel gelder) Coriano, zo'n 1.74 stokmaat en lekker fors gebouwd ...(ik ook dus dat heb ik wel nodig zo'n paard onder zadel :shock: :lol: ;) ) :
Afbeelding

Afbeelding

alletwee superkarakters :ilove: Coriano heeft het zachtste velletje ter wereld volgens mij :P :gutgut: het is niet zo'n knuffelpaard, was enorm zenuwachtig toen ik hem kocht en hij vindt dat frunniken en plukken en aaien maar allemaal vreemd :lol:


Terug naar “Paarden, pony's & ezels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten