Marters. Hoe wegkrijgen?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
2134

Re: Marters. Hoe wegkrijgen?

Berichtdoor 2134 » 24 okt 2011 19:29

Brenda

Een oplossing zou kunnen zijn om de voilere te voorzien van dubbelgaas

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11748
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Marters. Hoe wegkrijgen?

Berichtdoor jantien » 24 okt 2011 22:33

2134 schreef:Brenda

Een oplossing zou kunnen zijn om de voilere te voorzien van dubbelgaas



Dit is haar al tig keer aangeraden, lees het hele verhaal maar eens.
Maar dat is teveel werk en daarbij, hoe harder ze hier begon te roepen, hoe harder de marters bij haar schijnbaar verdwenen :mrgreen:
Nou ja, ook een manier dus ;)

Gebruikersavatar
judith77
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 feb 2011 19:49
Land: nl
M/V: V

Re: Marters. Hoe wegkrijgen?

Berichtdoor judith77 » 20 nov 2011 20:06

Ben een tijdje niet op het forum actief geweest, maar moet toch even reageren.

Marters komen hier in Drenthe ook veel voor en ja af en toe zie je er een lopen. Ik woon in een bos en heb eigenlijk nog nooit een marter horen gillen, volgens mij maken ze niet zo heel veel geluid.

Verder las ik ergens dat Brenda honden heeft, marters hebben een schurfthekel aan honden en zullen dan zeker niet in de buurt komen. Ik heb honden en kippen en diverse beesten buiten, de marters slaan mijn tuin over.

Mensen hier doen hondenharen in een panty en gooien dat op plekken waar de marter slaapt, eet en zijn behoeftes doet. Meestal zijn ze dan snel weg!

Ik neem eigenlijk aan dat het marterverhaal iets overdreven is hier en daar. Want neem van mij aan, ze zijn niet de ene dag in "grote" getallen aanwezig en op de andere dag ineens verdwenen.

Oja en marters hebben echt geen flauw idee dat wij de mens ze niets mogen doen en ze zullen echt niet express miscbruik maken van hun beschermde status, zal zo'n beest een rotzorg zijn wat wij willen of denken, beestje ziet in al die hokken gewoon een soort buffet. Makkelijk, snel en lekker, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, geef het beestje eens ongelijk!!


Een verlate toevoeging: Neemt natuurlijk niet weg dat marters wel een probleem kunnen veroorzaken. en dat ze lastig zijn weg te krijgen, het zijn hardnekkige rakkers en je hebt een hele lange adem nodig met het verjagen.
Laatst gewijzigd door judith77 op 20 nov 2011 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Tante Pietje
Berichten: 698
Lid geworden op: 06 nov 2011 18:15
Land: NL
M/V: V

Re: Marters. Hoe wegkrijgen?

Berichtdoor Tante Pietje » 20 nov 2011 20:21

:frown: :frown: :frown:
Praat me niet over marters!
Ik heb 3 jaar geleden mijn hele tuinhuis moeten verbouwen omdat er een nest marters op de vliering was komen wonen. Ik slaap daar bij mooi weer graag en werd in het voorjaar een keer rond 3 uur wakker omdat ik dacht dat er 3 kerels op het dak zaten en zich een weg naar binnen aan het krabben waren. Echt een hels kabaal!
Ik schrok me de pleuris en heb geen oog meer dicht gedaan, mijn 3 honden ten spijt (ik voel me normaal altijd veilig), die sliepen door alles heen.

Om te beginnen hebben we dus de vliering eruit gebroken... Oogst:
11 eende-eieren waarvan sommige kapot vielen en mijn bouwhulp steeds kotsend naar buiten vloog.
6 karkassen van vogels en konijnen
4 knikkers waarmee ze snachts knikkerden en die ik dus hoorde rollen en waar ik NIKS van begreep tot ik ze zag...
1 nest, dat stonk als de leeuwenkooi in Artis
1 latrine, die op mijn hoofd viel.

Daarna heb ik meteen de 2 kleine slaapkamers er maar uit gebroken zodat ik nu een grotere woonkamer heb en nog een twee persoons bedstee overhoud. Als laatste overal nieuw laminaat gelegd en toen was ik dus zo'n 1000 euro lichter.
Met dank aan de steenmarter...
:evil:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Marters. Hoe wegkrijgen?

Berichtdoor Lies » 20 nov 2011 20:33

judith77 schreef:Marters komen hier in Drenthe ook veel voor en ja af en toe zie je er een lopen. Ik woon in een bos en heb eigenlijk nog nooit een marter horen gillen, volgens mij maken ze niet zo heel veel geluid.

Verder las ik ergens dat Brenda honden heeft, marters hebben een schurfthekel aan honden en zullen dan zeker niet in de buurt komen. Ik heb honden en kippen en diverse beesten buiten, de marters slaan mijn tuin over.

Mensen hier doen hondenharen in een panty en gooien dat op plekken waar de marter slaapt, eet en zijn behoeftes doet. Meestal zijn ze dan snel weg!

Ik neem eigenlijk aan dat het marterverhaal iets overdreven is hier en daar.

Er is in elk geval een wereld aan advies gegeven.

Oja en marters hebben echt geen flauw idee dat wij de mens ze niets mogen doen en ze zullen echt niet express miscbruik maken van hun beschermde status, zal zo'n beest een rotzorg zijn wat wij willen of denken, beestje ziet in al die hokken gewoon een soort buffet. Makkelijk, snel en lekker, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, geef het beestje eens ongelijk!!

Tuurlijk heeft de marter ongelijk. Hoe haalt zo'n belezen en snugger dier het in zijn kop om iets van het grote opperwezen, de mens, aan te tasten? Daar moet hij afblijven en dat zou hij moeten weten. Dat het ver ontwikkelde dieren zijn blijkt uit de reactie hierboven. Niet alleen kiezen ze voor een maaltijd op een presenteerblaadje en wonen ze graag hoog en droog. Ze kunnen zelfs knikkeren! Leg een foldertje neer en een routebeschrijving dan verhuizen ze vast naar de mac donald's :gutgut:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22923
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Marters. Hoe wegkrijgen?

Berichtdoor Kip La La » 20 nov 2011 20:39

Tante Pietje schreef::frown: :frown: :frown:
Praat me niet over marters!
Ik heb 3 jaar geleden mijn hele tuinhuis moeten verbouwen omdat er een nest marters op de vliering was komen wonen. Ik slaap daar bij mooi weer graag en werd in het voorjaar een keer rond 3 uur wakker omdat ik dacht dat er 3 kerels op het dak zaten en zich een weg naar binnen aan het krabben waren. Echt een hels kabaal!
Ik schrok me de pleuris en heb geen oog meer dicht gedaan, mijn 3 honden ten spijt (ik voel me normaal altijd veilig), die sliepen door alles heen.


Het hele verhaal ademt iets Bijbels Tante Pietje ! :-D
Laatst gewijzigd door Kip La La op 20 nov 2011 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

thijssabelpoot
Gebanned
Berichten: 2677
Lid geworden op: 04 jan 2011 16:09
Land: Nederland
M/V: M

Re: Marters. Hoe wegkrijgen?

Berichtdoor thijssabelpoot » 20 nov 2011 20:42

zijn de marters al weg brenda??

Gebruikersavatar
judith77
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 feb 2011 19:49
Land: nl
M/V: V

Re: Marters. Hoe wegkrijgen?

Berichtdoor judith77 » 20 nov 2011 21:07

Lies schreef:
judith77 schreef:Marters komen hier in Drenthe ook veel voor en ja af en toe zie je er een lopen. Ik woon in een bos en heb eigenlijk nog nooit een marter horen gillen, volgens mij maken ze niet zo heel veel geluid.

Verder las ik ergens dat Brenda honden heeft, marters hebben een schurfthekel aan honden en zullen dan zeker niet in de buurt komen. Ik heb honden en kippen en diverse beesten buiten, de marters slaan mijn tuin over.

Mensen hier doen hondenharen in een panty en gooien dat op plekken waar de marter slaapt, eet en zijn behoeftes doet. Meestal zijn ze dan snel weg!

Ik neem eigenlijk aan dat het marterverhaal iets overdreven is hier en daar.

Er is in elk geval een wereld aan advies gegeven.

Oja en marters hebben echt geen flauw idee dat wij de mens ze niets mogen doen en ze zullen echt niet express miscbruik maken van hun beschermde status, zal zo'n beest een rotzorg zijn wat wij willen of denken, beestje ziet in al die hokken gewoon een soort buffet. Makkelijk, snel en lekker, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, geef het beestje eens ongelijk!!

Tuurlijk heeft de marter ongelijk. Hoe haalt zo'n belezen en snugger dier het in zijn kop om iets van het grote opperwezen, de mens, aan te tasten? Daar moet hij afblijven en dat zou hij moeten weten. Dat het ver ontwikkelde dieren zijn blijkt uit de reactie hierboven. Niet alleen kiezen ze voor een maaltijd op een presenteerblaadje en wonen ze graag hoog en droog. Ze kunnen zelfs knikkeren! Leg een foldertje neer en een routebeschrijving dan verhuizen ze vast naar de mac donald's :gutgut:



hihihihihihihihihihihihihihihihihihihih

Tante Pietje
Berichten: 698
Lid geworden op: 06 nov 2011 18:15
Land: NL
M/V: V

Re: Marters. Hoe wegkrijgen?

Berichtdoor Tante Pietje » 20 nov 2011 21:09

Kip La La schreef:
Tante Pietje schreef::frown: :frown: :frown:
Praat me niet over marters!
Ik heb 3 jaar geleden mijn hele tuinhuis moeten verbouwen omdat er een nest marters op de vliering was komen wonen. Ik slaap daar bij mooi weer graag en werd in het voorjaar een keer rond 3 uur wakker omdat ik dacht dat er 3 kerels op het dak zaten en zich een weg naar binnen aan het krabben waren. Echt een hels kabaal!
Ik schrok me de pleuris en heb geen oog meer dicht gedaan, mijn 3 honden ten spijt (ik voel me normaal altijd veilig), die sliepen door alles heen.


Het hele verhaal ademt iets Bijbels Tante Pietje ! :-D


Hahahahaha!
Je hebt 3 keer gelijk!

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Marters. Hoe wegkrijgen?

Berichtdoor Martine M » 20 nov 2011 21:31

Verschrikkelijk zeg.

Ik las op de Belgische vogelbescherming dat een radio in je hok/ren zetten, hij mag heel stil staan dat een vos niet zal komen naar je kippen hok/ren, misschien helpt dit ook tegen marters?

Of dit is misschien een oplossing de sprays of het apparaatje?
http://www.natuurhulpcentrum.be/index.p ... e-dieren-3

Als het hier al stond spijt het me hoor, ik heb niet de 10 pagina's door gelezen.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pearlsofpassion en 1 gast