Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Vaak gestelde vragen over ziekten en voortplanting, naslag- en bewaaronderwerpen.
Gebruikersavatar
Chaamse Hoen
Berichten: 954
Lid geworden op: 22 mei 2011 13:56
Land: NLAAUS
M/V: V

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Chaamse Hoen » 27 jan 2012 00:11

Dat was puur uit noodzakelijkheid Monique,
de eersten 5 dagen waren een ramp hoe snel die aanslag terugkwam en het dier hierdoor niet meer zelfstandig kon eten en moeilijk ademde, da moesten wij 3 keer per dag alles schoonmaken, de dagen erna 2 keer, soms drie keer om het netjes af te werken, en ik had noch mazzel ook dat de kids vakantie hadden, den ik had helpende handen nodig. Alleen is daar geen beginnen aan om deze klus te klaren, dat gaat gewoonweg niet, dan houd het op.


Ps: ik heb geen pb knop( uitgezet) omdat ik niet hou van geroezemoes en al dat geroddel achterom op een forum, ik zeg het open en eerlijk hier, en hoop dat iedereen ook met mij zo omgaat.

Ik zal mij prive e-mail adres” per pb :gulzig: “naar u toesturen, voor verdere onduidelijkheden hieromtrent, en of aanvullingen, als die noodzakelijk zijn.

greta
Berichten: 861
Lid geworden op: 09 okt 2005 19:55
Land:
M/V: V
Locatie: Smilde- Drenthe

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor greta » 27 jan 2012 22:48

gelukkig dat er nog steeds mensen zijn die heel veel voor hun dieren over hebben.....een vriend van ons, een fokker met veel rasdieren heeft door de pokken en difterie 3/4 van zijn dieren verloren.....ik heb van de week entstof ontvangen en als mijn kuikens iets groter zijn wordt alles ingeënt.....de dieren worden besmet door muggen en hier hebben we veel water in de buurt.....de entstof kun je 1 jaar bewaren in de koelkast , dus je hoef niet direct te enten

Gebruikersavatar
Chaamse Hoen
Berichten: 954
Lid geworden op: 22 mei 2011 13:56
Land: NLAAUS
M/V: V

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Chaamse Hoen » 01 feb 2012 02:00

Dag 32, Tooske is GENEZEN van de difterie !

Afbeelding68

Afbeelding69


...ook is zij qua gewicht weer netjes aangekomen, het moet noch beter....

Jammer voor haar, dat de winter nu toch noch de hoek is omgekomen, dus zij moet noch binnenblijven tot de temperaturen weer een beetje normaal zijn en wij dagelijks opbouwend kunnen oefenen om haar weer te laten acclimatiseren aan de buitentemperatuuren.

Jullie hebben noch een foto van mij tegoed,namelijk van "die dag" dat Tooske echt weer samen met Kees ( ook hij is pokken vrij ! ) en de anderen over het erf loopt.

Wij willen iedereen uit het diepst van ons hart bedanken , voor het getoonde interesse in deze zich voor ons opgedane nachtmerrie , en voor alle informatieve hulp qua genezingsproces ,alle mentale steun, en liefe woorden hieromtrent, dit was echt heel erg hard nodig voor ons , alleen zouden wij dit nooit gered hebben.

Dank jullie wel!
Claudia , family & en alle dieren op het erf

Rob Chaams hoen
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 feb 2010 19:15
Land: nl
M/V: M
Locatie: kruisland nb

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Rob Chaams hoen » 01 feb 2012 11:31

:duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop:

Proficiat! en een aplaus voor jezelf!

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Pukkie » 01 feb 2012 15:40

Jippie :yes: goed gedaan Claudia :duimop:

Fons
t'pluimpje
Berichten: 1708
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:58
Land: belgie
M/V: M
Locatie: Gent

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Fons » 01 feb 2012 19:38

Zeer leerrijk , bedankt om alles te delen. En dikke proficiat voor jullie inzet en werk!

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor viefpief » 01 feb 2012 20:08

Ah bah wat een afschuwelijk gezicht op die eerste foto's :nee: Vooral in dat bekkie, ik zou echt in paniek raken als een malloot... En wat een ellende om er vanaf te komen zeg! Dat dat zo lang duurt.. Ik ben ontzettend blij dat je kipjes er weer normaal bij lopen nu! En ook dat ik het nog nooit heb meegemaakt. Jeminee wat een horror.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Isabel » 01 feb 2012 20:15

Ik heb dit topic helemaal over het hoofd gezien.

Topwerk hebben jullie verricht en dank voor de goede en leerzame verslaggeving! :duimop:

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor MIC » 04 feb 2012 01:29

heel erg bedankt Chaamse hoen voor dit zeer leerrijke topic :duimop:
:duimop: :duimop: :duimop: voor jullie inzet

Gebruikersavatar
Chaamse Hoen
Berichten: 954
Lid geworden op: 22 mei 2011 13:56
Land: NLAAUS
M/V: V

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Chaamse Hoen » 05 feb 2012 14:03

Dank jullie wel.
Noch een kleine mijlpaal is genomen !
…...vandaag,Afbeelding 70
dat laat mij geloven dat zij ook innerlijk en qua algemene conditie de goede kant uitgaat.


Terug naar “FAQ's (vaak gestelde vragen)”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten