Schijndelaar

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Gebruikersavatar
drlukanov
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 okt 2010 18:53
Land: Bulgarije
M/V: M
Locatie: Veliko Tarnovo
Contacteer:

Re: Schijndelaar

Berichtdoor drlukanov » 01 jun 2012 11:37

Schijndelaar haan de leeftijd van 11 maanden (Mr R. Kaasenbrood lijn).

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: Schijndelaar

Berichtdoor Ricck » 01 jun 2012 16:17

Blijf het een supermooi ras vinden!

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Schijndelaar

Berichtdoor viefpief » 01 jun 2012 16:27

Ze zullen toch niet allemaal hyper en agressief zijn? Die op het filmpje van drlukanov zijn hartstikke kalm! Ik geloof er niet zo in dat karakter altijd maar rasgebonden zou zijn. Als je ze gewoon vanaf het ei zelf hebt en ze tam maakt, zal het allemaal wel meevallen hoor. Ik kan me niet voorstellen dat alle schijndelaars agressief en druk zijn :gutgut:

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: Schijndelaar

Berichtdoor Ricck » 01 jun 2012 16:29

Nee denk ik ook niet, maar die haan op de noordshow, wanne monster haha. Normaal valt hier de australorp kriel me wel eens aan, maar dat is wel grappig en die kan ik ook zo weg wippen, maar zo'n groot wit monster is wel wat anders, wilde eerst wel vechters gaan zoeken maar ik vind het juist fijn als ik ze zo kan pakken zonder dat ik halfdood wordt gepikt, maar wat je zegt; van begin af aan tam maken zal het vechtachtige karakter er wel uitkrijgen :gutgut:

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Schijndelaar

Berichtdoor viefpief » 01 jun 2012 16:30

Kvind het verder een hartstikke mooi ras trouwens :gulzig: vooral dat kapseltje vind ik leuk.

daannyyy
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:58
Land: nederland
M/V: M

Re: Schijndelaar

Berichtdoor daannyyy » 01 jun 2012 16:48

Ricck schreef:Nee denk ik ook niet, maar die haan op de noordshow, wanne monster haha. Normaal valt hier de australorp kriel me wel eens aan, maar dat is wel grappig en die kan ik ook zo weg wippen, maar zo'n groot wit monster is wel wat anders, wilde eerst wel vechters gaan zoeken maar ik vind het juist fijn als ik ze zo kan pakken zonder dat ik halfdood wordt gepikt, maar wat je zegt; van begin af aan tam maken zal het vechtachtige karakter er wel uitkrijgen :gutgut:

Klopt niet helemaal Rick, ik merk hier vaak dat juist degene die vroeger heel tam waren, het agressiefste worden naarmate ze ouder zijn! En wat vechtrassen betreft, deze zijn naar mensen heeeel erg zacht en tam, misschien wel de tamste soorten die er bestaan. Maar als er twee hanen in 1 hok lopen barst de hel los.

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: Schijndelaar

Berichtdoor Ricck » 01 jun 2012 16:51

daannyyy schreef:
Ricck schreef:Nee denk ik ook niet, maar die haan op de noordshow, wanne monster haha. Normaal valt hier de australorp kriel me wel eens aan, maar dat is wel grappig en die kan ik ook zo weg wippen, maar zo'n groot wit monster is wel wat anders, wilde eerst wel vechters gaan zoeken maar ik vind het juist fijn als ik ze zo kan pakken zonder dat ik halfdood wordt gepikt, maar wat je zegt; van begin af aan tam maken zal het vechtachtige karakter er wel uitkrijgen :gutgut:

Klopt niet helemaal Rick, ik merk hier vaak dat juist degene die vroeger heel tam waren, het agressiefste worden naarmate ze ouder zijn! En wat vechtrassen betreft, deze zijn naar mensen heeeel erg zacht en tam, misschien wel de tamste soorten die er bestaan. Maar als er twee hanen in 1 hok lopen barst de hel los.


Oh haha, nou dan kom je mooi bedrogen uit ;)
Ja dat lees ik ook dat vechters heel tam naar hun verzorger toe zijn, maar ik denk eigenlijk dat ie zo opgefokt was omdat hij in een vreemde situatie was met 4 hennen en er lopen honderden vreemde mensen langs je, misschien dat hij zn hennen wel wilde verdedigen.

Gebruikersavatar
drlukanov
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 okt 2010 18:53
Land: Bulgarije
M/V: M
Locatie: Veliko Tarnovo
Contacteer:

Re: Schijndelaar

Berichtdoor drlukanov » 13 jun 2012 13:08

Ik zou niet zeggen dat ze zijn agressieve vogels. Een aantal hanen werden samen wonen en ik heb nooit een probleem gehad met hen. Ook een paar keer een mengsel van twee volières Schijndelaar pikken en er was niet een ernstige daad van agressie. In contrast ratio in vergelijking met andere vogels, de verhouding van Schijndelaar haanen om mensen is heel anders. Alle vier de seksueel volwassen hanen agressief zijn voor de mens :gossip: .

chubaka
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 jun 2012 17:06
Land: belgie
M/V: M

Re: Schijndelaar

Berichtdoor chubaka » 28 jun 2012 22:12

Zeer mooie dieren.

Gebruikersavatar
drlukanov
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 okt 2010 18:53
Land: Bulgarije
M/V: M
Locatie: Veliko Tarnovo
Contacteer:

Re: Schijndelaar

Berichtdoor drlukanov » 11 jun 2013 19:38

http://schijndelaar.de.tl/

een website uit Duitsland over dit interessante ras. Ik hoop dat je het leuk vindt.
(One good website from Germany about this interesting breed. I hope you like it.)


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten