Welkom op Kippenforum.nl. Klik hier om te registreren

Amrock

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.

Amrock

Berichtdoor Minos » 06 aug 2010 19:24

Mod: 27/10/2013 Topic opgeschoond, berichten met reeds verwijderde foto inclusief reacties daarop verwijderd

Hieronder enkele foto's van mijn Amrock hoenders. Een leuk en rustig ras, zeer goede legsters en worden zelden broeds (vind ik zelf een voordeel, voor sommige liefhebbers waarschijnlijk een groot nadeel...).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,

Philippe
Laatst bijgewerkt door Minos op 20 aug 2010 09:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Minos

10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership

Land:
M/V: V

Re: Amrock

Berichtdoor Isabel » 06 aug 2010 19:25

Ha, dat zijn mooie zebrakippetjes! Prachtig ras! :duimop:
Isabel

5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership

Land: Nederland

Berichtdoor kevin chabos » 06 aug 2010 20:02

ik heb er ook een stuk of 20 alleen hebben die van jouw geen héle lichte kleurpoot ?

mvg kevin
kevin chabos

5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership

Land: nederland
M/V: M

Berichtdoor Minos » 06 aug 2010 21:03

kevin chabos schreef:ik heb er ook een stuk of 20 alleen hebben die van jouw geen héle lichte kleurpoot ?

mvg kevin

Ik heb ze vorig jaar bij een Amrock liefhebber aangekocht (ik heb er ver voor moeten rijden). Ik zag hem naar de poten kijken alvorens een keuze te maken. Waarschijnlijk heeft deze man de beste exemplaren voor zichzelf gehouden... Maar al bij al ben ik heel blij met mijn Amrock'ers. Ik heb ook nog wat Wyandotten rondlopen (zilver-zwartgezoomd), heel mooie rustige kipjes, maar zeer snel broeds...

Philippe
Minos

10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership

Land:

Berichtdoor Joeri... » 06 aug 2010 21:10

Als de hennen aan de leg zijn verbleekt die pootkleur heel fel. Als ze jong zijn zouden ze geel moeten zijn. Bij de hennen zie je vaak een donkere aanslag op de poten, bij de hanen zou dat niet mogen. En aangezien deze kippen bijna niet stoppen met leggen, zal de pootkleur van een oudere hen niet meer geel worden. Je kan ze best op gras houden dan blijft die kleur het langst.
Verder zien het er op foto vrij mooie dieren uit.
Joeri...

Land: be

Berichtdoor kippige kip » 31 okt 2010 13:32

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum, allereerst, veel informatie en ervaringen hier te vinden!

Zelf houd ik al een jaar of 12 kippen, in tijden wat meer en minder, krielen gehad, en nu wat grotere rustige rassen.
Mijn haan gaat al een paar generaties mee, waardoor ik graag wat nieuw bloed zou willen bij de kippetjes.

Hiervoor bij ik terecht gekomen bij dit ras (amrock) waar ik nu een gezonde (grote, geen kriel) haan van zoek, liefst van ongeveer een jaar oud, hij moet meteen zijn mannetje staan tussen wat oudere grote hennen.

Hij krijgt een goed nieuw thuis, ruim nachthok, een ren van 50m2, een zestal prachtige forse dames en een drietal kriel/groot ras kruisingen.

Als er iemand een mooie Amrock haan (groot) voor me over heeft, hoor ik het graag!
Een kleine vergoeding of appelflappen kan er natuurlijk wel van af ;)

Groetjes,
Tim
Laatst bijgewerkt door kippige kip op 31 okt 2010 14:13, in totaal 2 keer bewerkt.
kippige kip

4 years of membership4 years of membership4 years of membership4 years of membership

Land: NL

Berichtdoor kevin chabos » 31 okt 2010 13:55

helaas heb ik er geen meer over maar van het voorjaar weer genoeg :lol:

mvg kevin
kevin chabos

Berichtdoor kippige kip » 01 nov 2010 21:29

Heb je ook grote, of alleen krielen? (gezien in je onderschrift?)
kippige kip

4 years of membership4 years of membership4 years of membership4 years of membership

Berichtdoor kevin chabos » 02 nov 2010 07:17

o had ik even overheen gelezen , heb alleen maar kriel

mvg kevin
kevin chabos

Berichtdoor kippige kip » 03 nov 2010 22:39

Misschien niet helemaal de plaats voor deze vraag, maar leggen amrocks van nature ook in de winter?
Vergelijkbaar met barnevelders, beter, slechter...?

Alvast bedankt!
kippige kip

Volgende

Keer terug naar Rassenfoto's forum