Kip al 3 dagen lang in legnest

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Frederiekvo
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip al 3 dagen lang in legnest

Berichtdoor Frederiekvo » 18 jun 2024 10:05

frankip schreef:Tuurlijk , als je kuikens wil , kun je natuurlijk haar natuurlijk eieren geven , en uit laten broeden. Mijn reactie was , omdat ik aannam dat je haar niet wou laten broeden. Sukses.

Ah vandaar, bedankt voor alle tips en adviezen ik zal eens updaten als er kuikens uitkomen!

Pearlsofpassion
Land: Belgie

Berichtdoor Pearlsofpassion » 18 jun 2024 13:30

Hoe lang is ze al broeds dan?
En ga je er nu nog eieren onder leggen of liggen die er al onder?

Kippen blijven ook niet eeuwig broeden.
Als ze al meer dan een week echt goed zit, zou ik er geen eieren meer onder schuiven. Te veel kans dat ze stopt voordat de kuikens volgroeid zijn.
En ben je voorzien op kuikens? Kan je zorgen dat de andere kippen geen verse eieren bij kunnen leggen en zijn alle eieren er tegelijk onder gegaan? Anders is dar vragen om problemen...

Frederiekvo

Berichtdoor Frederiekvo » 18 jun 2024 17:03

ja dit is allemaal geen probleem, er liggen al wat eieren onder ze is nu een week broeds denk ik. het enige waar ik mee zit is of ze een appart hok moet krijgen, ivm de haan en andere kippen. of is dit geen gevaar?

Frederiekvo

Berichtdoor Frederiekvo » 09 jul 2024 10:59

hoera! het is gelukt ze heeft 3 mooie jongen, het 4e ei is ook uitgekomen, alleen heb ik platgedrukt gevonden in het nest, hoe kan dit??

raden jullie nu aan om ze een appart hok te geven? Ik wil het liefst dat ik ze niet hoef te scheiden van de rest van de kippen op den duur. moederkip zit nu nog constant er bij op het nest maar dat zal vast niet zo blijven.

ik lees verschillende dingen op websites en dit forum dus ik vraag het zelf maar even. de haan en de andere kippen zijn er volgensmij niet heel nieuwsgierig naar.. dus ik denk zelf dat die geen gevaar vormen..

https://ibb.co/qrk3RpY
Afbeelding

jantien
Land: nederland

Berichtdoor jantien » 09 jul 2024 12:45

Ik zou ze niet uit de groep weghalen maar inderdaad gewoon de gang laten gaan. De kuikens kunnen het nest wel uit en in? In de natuur gaan moeder ook met kuikens op stap binnen de groep waar ze in leven dus dat moet geen probleem zijn. Eerste keer wel even goed in de gaten houden natuurlijk..
Wat betreft platgetrapte ei..of er was iets met kuiken of moeder was wat onhandig, kan ook gebeuren helaas..

Marskip

Berichtdoor Marskip » 10 jul 2024 18:27

Proficiat met de kuikens! Superleuk om kloek bezig te zien!! Dit jaar hebben wij helaas geen kuikens (want geen goede kloek).
Één waarschuwing: zorg dat de kuikens niet kunnen verdrinken in de drinkbak (als je ze gewoon bij de andere kippen laat, dat deden we hier ook altijd).
Je houdt het niet voor mogelijk hoe die kleine strapatsers in de problemen kunnen komen (ook al denk je misschien "Drinkbak is hoog genoeg, daar kunnen ze niet in komen"...
Een lage schotel met water en daarin kiezels, zodat ze erop kunnen lopen is prima!
Succes en veel plezier met het jonge grut!!

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”