Kippen vlooien

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Jamn
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 feb 2007 20:16
Land:
M/V: V

Re: Kippen vlooien

Berichtdoor Jamn » 16 dec 2007 18:42

briekeltje schreef:Ik ben een groentje wat betreft kippen, sedert 2 maanden heb ik kippen. Maar de laatste twee weken heb ik zelf last van uitslag en een enorme jeuk. Na een huisarts bezoek kwam aan het licht dat het ging over beten van kippevlooien.
Toen ik vandaag in het kippehok...zag ik ze letterlijk springen.
Dus enkele vraagjes:
- wat zijn de gevolgen voor de kippen?
- hoe kun je je wapenen tegen een invasie van kippevlooien?
- ik haalde een spuitbus en ga de kippen en het kippehok behandelen, is dit ok?
- wat is voor je eigen de beste bescherming?

Hopelijk kan ik enkele tips krijgen van jullie????


Goed de kip bespuiten, oppassen dat het niet in de ogen komt.
Het beste is dat je ze allemaal inspuit en vervolgens een hele nacht in een doos laat zitten. Daarna het hok goed behandelen en een nacht laten.
Volgende dag hok goed uitmesten en schoonmaken en nogmaals behandelen. Kippen nogmaals inspuiten en klaar is de behandeling.

san
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 jun 2007 10:42
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Berichtdoor san » 18 dec 2007 17:35

Succes met de bestrijding!
Vraagje : hoe zien kippenvlooien eruit?

briekeltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2007 09:56
Land:
M/V: V

Re: Kippen vlooien

Berichtdoor briekeltje » 25 feb 2010 15:45

Heb sedert mijn laatste bericht geen last meer gehad van kippevlooien. Vorig weekend koop ik een haan...en sta nu weer onder de beten. Had misschien beter eerst de haan behandeld. Dit weekend alle gevogelte pakken en met spray spuiten. Gebruik spray dat ze ook bij duiven gebruiken...is zeer effectief. Maar onze nieuwkomer had dus ook zijn vrienden meegepakt.

Sigrid
Berichten: 1767
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:41
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Kippen vlooien

Berichtdoor Sigrid » 26 feb 2010 12:08

Waar komen kippenvlooien vandaan?

Ik heb 't ook een keer meegemaakt bij iemand anders.
Hele ruimte met dichlorvos behandeld, dat kun je misschien nog wel onder de toonbank kopen tegenwoordig, is van Klaus. Moet de ruimte wel tochtdicht afgetaped worden. Dan is alles kapot. Ook wolluis en schildluis op kamerplanten die ik in die ruimte zette is dan dood.

Als de kippen ingespoten zijn en in een doos gestopt worden niet die doos dichtdoen, dan vergiftigen ze.
Ook moeten ze niet onder elkaar kruipen.
Ooit heb ik een lading halfwas kippen ingespoten met Veerust, die woonden in een fietsenschuurtje in een woonwijk.
De kleintjes gingen onder de groten zitten en die waren dood of halfdood de volgende dag.
Zelfs een fietsenschuurtje van 2 x 1 ofzo maar wel hoog, is te 'klein' als het gaat om gifgas.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten