Hallo,
Een paar weken geleden heb ik gevraagd hoe ik de kont van mijn kipje kon wassen. Daarna ging het een paar dagen goed. Maar daarna is het snel weer smerig geworden. Ik heb het weer opnieuw gewassen. Maar nu is het na een nacht direct weer smerig. En om elke week de kont te wassen zit ik niet echt op te wachten..
Misschien kan ik een paar veertjes wegknippen zodat het poep niet blijft hangen, maar kan dat ? Of hebben jullie nog andere tips ?
Alvast bedankt,
Femke
Steeds opnieuw een vieze kont
4 Uien 30 minuten koken in 2 liter water.
Mooiste zo zijn dat je de uien fijnmaalt en weer door het water heen gooit. Alles laten afkoelen en de eerste tijd dit aan de kip geeft i.p.v. water.
Eventueel ook nog 2 tenen knoflook mee laten koken. (niet noodzakelijk)
Wel goed.
Kijk na een week hoe het dan gaat?
Mooiste zo zijn dat je de uien fijnmaalt en weer door het water heen gooit. Alles laten afkoelen en de eerste tijd dit aan de kip geeft i.p.v. water.
Eventueel ook nog 2 tenen knoflook mee laten koken. (niet noodzakelijk)
Wel goed.
Kijk na een week hoe het dan gaat?
- lessalines
- Gebanned
- Land: Frankrijk
- M/V: V
ons Franneke is ook altijd zo vuil.
Sinds ze heel ziek is geweest en een paar dagen naar de veearts is geweest, slaap ze niet meer op stok, maar in haar legnest. Daarom blijft haar mest in de veren hangen.
Ik heb ze nu gewassen. Zal het in vervolg regelmatiger doen.
Veren afknippen zou ik niet doen, want dan zou heel haar buik kaal moeten zijn, denk niet dat dit zo goed is.
Alle tips welkom.
Monique
Sinds ze heel ziek is geweest en een paar dagen naar de veearts is geweest, slaap ze niet meer op stok, maar in haar legnest. Daarom blijft haar mest in de veren hangen.
Ik heb ze nu gewassen. Zal het in vervolg regelmatiger doen.
Veren afknippen zou ik niet doen, want dan zou heel haar buik kaal moeten zijn, denk niet dat dit zo goed is.
Alle tips welkom.
Monique
Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”