Serieuze vraag: HOE doodmaken

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor Ron » 23 mar 2009 19:59

Ach men heeft altijd wel wat te zeuren hier.

Je hebt er goed aangedaan klaar.

Mensen die schrijven dat ze er hondsbroerd van worden moet je niet serieus nemen.
Deze mensen weten namelijk alles al vanaf de geboorte. Hoeven niets te leren en maken zeker geen fouten.

Ik hak de kop eraf, ik sla met een stok in de nek en draai ze de nek om.
Moest het ook leren. De eerste keer moest ik ook 3 keer slaan.
Leer je van en daardoor doe je het alle andere keren perfect.

Al het gezeur hierover is van mensen die het zelf niet durven maar wel erover zeuren.
Laat ze eerst maar eens een kip in de nek slaan of de nek omdraaien. Weten ze tenminste waar ze over praten.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor nel » 23 mar 2009 20:09

Ach men heeft altijd wel wat te zeuren hier.

Mensen die schrijven dat ze er hondsbroerd van worden moet je niet serieus nemen.
Deze mensen weten namelijk alles al vanaf de geboorte. Hoeven niets te leren en maken zeker geen fouten.


Tja...je kun dit ook op jezelf toepassen.

Jij wordt beroerd van het feit dat er mensen zijn die er anders over denken.
Jij denkt ook dat je niets meer kunt leren en houdt stug vast aan je eigen mening zonder voor 100% zeker te weten dat het de juiste is.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor Ron » 23 mar 2009 20:12

nel schreef:
Ach men heeft altijd wel wat te zeuren hier.

Mensen die schrijven dat ze er hondsbroerd van worden moet je niet serieus nemen.
Deze mensen weten namelijk alles al vanaf de geboorte. Hoeven niets te leren en maken zeker geen fouten.


Tja...je kun dit ook op jezelf toepassen.

Jij wordt beroerd van het feit dat er mensen zijn die er anders over denken.
Jij denkt ook dat je niets meer kunt leren en houdt stug vast aan je eigen mening zonder voor 100% zeker te weten dat het de juiste is.


1 verschil ik weet nog waar ik over praat, kan jij niet zeggen.
Dat je het er niet mee eens bent is een andere zaak.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor nel » 23 mar 2009 20:14

Ik weet ook waar ik over praat, dat jij het daar niet mee eens bent is een andere zaak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor Ron » 23 mar 2009 20:17

Zal je wel net als mij wekelijks een 1,5 miljoen kuikens zien en een 4000 hennen en 800 hanen.
Oh maar hiermee ben je het natuurlijk zowiezo al niet mee eens.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor nel » 23 mar 2009 20:19

RH schreef:Zal je wel net als mij wekelijks een 1,5 miljoen kuikens zien en een 4000 hennen en 800 hanen.
Oh maar hiermee ben je het natuurlijk zowiezo al niet mee eens.


'k Snap niet wat je hiermee bedoelt.
Leg dan eens uit waar je in het dagelijks leven mee bezig bent.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor Ron » 23 mar 2009 20:24

Beroeps matig werkzaam in de pluimvee sector. En werkzaam op een kuikenbroederij met daarbij nog een stal met 4800 ouder dieren van vleeskuikens voor de broedeieren.
Daarnaast broeden wij 1,5 miljoen vleeskuikens per week uit.

nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor nyckle » 23 mar 2009 20:26

De meeste mensen sterven nog altijd NIET door euthenasie, maar versterven uiteindelijk, hebben pijn, moeten vechten om lucht, tot de dood.
Voor een dier vinden we dit zo zielig dat we vaak niet het 'geduld' kunnen opbrengen om te wachten op de dood, maar dan liever zelf het heft in handen nemen, zelfs als alleen maar het vermoeden van pijn bestaat.



Eens heb ik dit mee gemaakt met een bekende, het versterven. Wat een ellende! Ik zou dit mijn kip niet willen aandoen. Niks niet langzaam inslapen naar de dood. 12 uur bezig om die laatste verdroogde keutel naar buiten te persen. Misselijk, benauwd.

Ga maar lekker natuurlijk doen. De natuur is wreed. Wacht tot het slachtoffertje een ons weegt van ellende en laat het kreperen. Het lijkt, dat die dierenliefhebbers dat graag willen. Blijkbaar staan deze mensen zo ver van de dood, dat ze zich omdraaien voor de dood.

Ze konden eens bloed aan hun vingers krijgen en hun zwakke zieletjes er mee bezoedelen.

Dan maar naar pappa dokter met het zielige geval. Stress op het laatste moment.

Al mijn respect dat je dit zo samen met je man hebt opgelost, Toet

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor nel » 23 mar 2009 20:27

RH schreef:Beroeps matig werkzaam in de pluimvee sector. En werkzaam op een kuikenbroederij met daarbij nog een stal met 4800 ouder dieren van vleeskuikens voor de broedeieren.
Daarnaast broeden wij 1,5 miljoen vleeskuikens per week uit.



Nou, dan begrijp ik best wel dat je verstand regelmatig op nul moet en dat je doet wat je moet doen.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor José » 23 mar 2009 20:30

Een discussie over "hoe doodt men een kip zo diervriendelijk mogelijk" heeft zeker z'n nut denk ik.

Maar ik vind wel dat hier respect mag zijn voor de besluiten en daden van topic-startster. Het was geen gemakkelijke beslissing en ze heeft er alles aan gedaan wat in haar macht lag om haar kipje het zo makkelijk mogelijk te maken en het uiteindelijk toch maar volbracht, uit liefde voor haar kip.

Zoals RH al zegt: de eerste keer gaat het doden niet altijd meteen goed, reden om het een volgende keer wél perfect te willen laten verlopen. (dit is mijn eigen verwoording van wat RH schreef maar hier komt het volgens mij wel op neer)

Het is ieders keuze om naar de dierenarts te gaan voor een spuitje of om zelf snelle aktie te ondernemen.
Zolang je maar gericht bezig bent met het welzijn van het dier heeft iedereen een keuze hoe hij/zij dit naar eer en geweten aanpakt, toch?!

Misschien een apart discussie-topic hierover openen als er animo voor is?

Groetjes, José (die vandaag gelukkig nog even niet voor dat soort akties op hoeft te draven maar het ook niet zal schuwen als het accuut wél zo zou zijn)


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten