Serieuze vraag: HOE doodmaken

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Toet2000
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2009 16:05
Land: Nederland
M/V: V

Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor Toet2000 » 21 mar 2009 17:11

Ik heb zijdehoentjes. Eén van mijn jonge dieren is erg ziek geworden. Ze had vooral problemen met haar ogen en was erg lusteloos. Alle andere kippen zijn kerngezond.
Ik ben met haar naar de dierenarts gegaan en heb oogdruppels gekregen. Deze hielpen na een paar dagen nog niet.

Omdat ze niets kon zien en daardoor niet kon eten heb ik haar drie keer per dag met een kropnaald speciale pap (van de dierenarts) gevoerd. Het werd niet beter. Ik ben toen teruggegaan naar de dierenarts. Andere oogdruppels gekregen en antibiotica die ik in de pap moest doen.

Zo heb ik haar drie weken met de hand gevoerd. Het leek even te verbeteren, maar als ik haar aan haar lot overlaat eet ze niets. Ze lijkt ook niets te kunnen zien.

Voor mij is het duidelijk: dit is geen leven. Ik wilde haar niet weer de stress aandoen van het heen- en weer rijden naar de dierenarts. Ik heb toen 4 pillen gekregen die ik moest vermalen en met wat water in haar krop spuiten, waarvan ze rustig zou gaan inslapen.

Dat heb ik gedaan. Ze wordt er niet eens slaperig van. Het lijkt helemaal niets te doen. Ik heb ze vanmorgen gegeven. Ze ze heeft ze niet uitgebraakt, want ze zit al de hele tijd op mijn schoot.

Ik ben nu radeloos. Ik wil haar op een zo vlot mogelijk manier doodmaken. Aan het bovenstaande verhaal is wel te zien dat ik dol ben op mijn kipjes en dat het absoluut niet om geld gaat.

Ik ga echt niet weer met haar naar de dierenarts, dus die tip hoef je me niet te geven.

Het schijnt dat je een kip heel snel de nek kunt breken. Ik weet zeker dat ik dat wel kan opbrengen als ik maar weet HOE.

Wie kan me dit vertellen?

Gebruikersavatar
thomvandienst
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 jun 2008 21:32
Land: nederland
M/V: M