Serieuze vraag: HOE doodmaken

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Toet2000
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2009 16:05
Land: Nederland
M/V: V

Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor Toet2000 » 21 mar 2009 17:11

Ik heb zijdehoentjes. Eén van mijn jonge dieren is erg ziek geworden. Ze had vooral problemen met haar ogen en was erg lusteloos. Alle andere kippen zijn kerngezond.
Ik ben met haar naar de dierenarts gegaan en heb oogdruppels gekregen. Deze hielpen na een paar dagen nog niet.

Omdat ze niets kon zien en daardoor niet kon eten heb ik haar drie keer per dag met een kropnaald speciale pap (van de dierenarts) gevoerd. Het werd niet beter. Ik ben toen teruggegaan naar de dierenarts. Andere oogdruppels gekregen en antibiotica die ik in de pap moest doen.

Zo heb ik haar drie weken met de hand gevoerd. Het leek even te verbeteren, maar als ik haar aan haar lot overlaat eet ze niets. Ze lijkt ook niets te kunnen zien.

Voor mij is het duidelijk: dit is geen leven. Ik wilde haar niet weer de stress aandoen van het heen- en weer rijden naar de dierenarts. Ik heb toen 4 pillen gekregen die ik moest vermalen en met wat water in haar krop spuiten, waarvan ze rustig zou gaan inslapen.

Dat heb ik gedaan. Ze wordt er niet eens slaperig van. Het lijkt helemaal niets te doen. Ik heb ze vanmorgen gegeven. Ze ze heeft ze niet uitgebraakt, want ze zit al de hele tijd op mijn schoot.

Ik ben nu radeloos. Ik wil haar op een zo vlot mogelijk manier doodmaken. Aan het bovenstaande verhaal is wel te zien dat ik dol ben op mijn kipjes en dat het absoluut niet om geld gaat.

Ik ga echt niet weer met haar naar de dierenarts, dus die tip hoef je me niet te geven.

Het schijnt dat je een kip heel snel de nek kunt breken. Ik weet zeker dat ik dat wel kan opbrengen als ik maar weet HOE.

Wie kan me dit vertellen?

Gebruikersavatar
thomvandienst
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 jun 2008 21:32
Land: nederland
M/V: M
Locatie: drenthe

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor thomvandienst » 21 mar 2009 17:45


Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor Ron » 21 mar 2009 20:33

1. Pak een bijl en pak de kip bij de poten. Leg kop en nek op het hakblok en hak de kop eraf.
2. Pak een lat (minimaal 3cm x 3cm) pak de kip wederom bij de poten en hang het op de kop. Sla hard in de nek net achter de kop.
Voor de zekerheid kan je punt 1 nog doen.

3. Pak de kip bij de nek hou stevig vast, nu onder-lichaam rondslingeren. Oftewel je draait het dier de nek om.

Dit alles voorbereiden en snel uitvoeren zodat het dier niet onnodig lijdt. NIET TWIJFELEN!!!!!!!

Alternatief: Bovenstaande dingen door een ander laten doen.

Toet2000
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2009 16:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor Toet2000 » 21 mar 2009 21:03

Dank allebei voor de reacties.

Optie 1 van RH lijkt me te bloederig, optie 2 te riskant (stel dat je misslaat).
Ik ga voor 3.

Jammer, maar het MOET gebeuren.

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor lessalines » 21 mar 2009 21:05

Een kip kan je ook een natuurlijke dood laten sterven. Als ze toch niet meer eet en niet meer wil drinken en je haar niet bijvoert, verzwakt ze. Op het eind valt ze rustig in slaap. Een dood door vochttekort is niet pijnlijk. Mensen sterven zo ook. Je kan haar daarbij helpen door haar plekje zo comfortabel en rustig mogelijk te maken. Het is een natuurlijk proces. Dit er uiteraard vanuit gaande dat ze geen pijn heeft. Dat moet je zelf aanvoelen of dat zo is of niet.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor Ron » 21 mar 2009 21:13

lessalines schreef:Een kip kan je ook een natuurlijke dood laten sterven. Als ze toch niet meer eet en niet meer wil drinken en je haar niet bijvoert, verzwakt ze. Op het eind valt ze rustig in slaap. Een dood door vochttekort is niet pijnlijk. Mensen sterven zo ook. Je kan haar daarbij helpen door haar plekje zo comfortabel en rustig mogelijk te maken. Het is een natuurlijk proces. Dit er uiteraard vanuit gaande dat ze geen pijn heeft. Dat moet je zelf aanvoelen of dat zo is of niet.


En dit noem je verantwoordelijk zijn en de verantwoordelijkheid willen nemen.
Dit is LAF, ander woord heb ik er niet voor.

Gebruikersavatar
de kiekehoeve
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 aug 2008 22:17
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Zandvliet

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor de kiekehoeve » 21 mar 2009 21:29

lessalines schreef:Een kip kan je ook een natuurlijke dood laten sterven. Als ze toch niet meer eet en niet meer wil drinken en je haar niet bijvoert, verzwakt ze. Op het eind valt ze rustig in slaap. Een dood door vochttekort is niet pijnlijk. Mensen sterven zo ook. Je kan haar daarbij helpen door haar plekje zo comfortabel en rustig mogelijk te maken. Het is een natuurlijk proces. Dit er uiteraard vanuit gaande dat ze geen pijn heeft. Dat moet je zelf aanvoelen of dat zo is of niet.



EEN AANSLEPENDE DOOD IS ECHT WEL ERGER EN HARD !

je hebt alles geprobeerd wat je kon doen en dan wordt het tijd dat het beestje van dat lijden verlost word !
en MENSEN STERVEN OOK ZO !
zoiets is grof tegenover bepaalde mensen !
en ervan uitgaand dat ze geen pijn heeft , een kip zal ook wel beseffen dat ze sterft en dat is mentaal ook pijnlijk !
helpen met een comfortabel en rustig plekje , doe haar dan dood
bij mensen wordt tenslotte ook euthanasie toegepast !

Gebruikersavatar
RRietdijk
Berichten: 248
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:51
Land:
M/V: M
Locatie: Omgeving Emmen
Contacteer:

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor RRietdijk » 21 mar 2009 21:38

Keuze drie vereist best wel wat vaardigheid om dat snel en kundig te doen.
Ik hak dan niet maar heb een "goed" koksmes dat vlijmscherp is. Die kan je gewoon naar beneden drukken.
Aan bloederig ontkom je niet tenzij je ze met ingewanden en al wil wegdoen.

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor lessalines » 21 mar 2009 21:38

Het is een optie en heeft helemaal niets te maken met wel of geen verantwoordelijkheid nemen. Het niet meer willen eten en geen drinken tot je willen nemen, is ook (passieve) euthanasie.

Gebruikersavatar
de kiekehoeve
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 aug 2008 22:17
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Zandvliet

Re: Serieuze vraag: HOE doodmaken

Berichtdoor de kiekehoeve » 21 mar 2009 21:40

jah en dat duurt langer dan dat je dat beestje "helpt"


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast