Haan klem gezeten graag advies

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor monique » 10 sep 2013 11:47

Wie zegt dat dat aan de hand is met de zenuwen?

Niemand heeft het erover hoe lang een dier wel of niet zonder drinken kan. Niemand zegt dat als het dier ORS drinkt het dan opeens beter is.
Het is een prima middel om in te zetten bij oa dit geval. Kun je me uitleggen wat het bezwaar zou zijn als er ORS gegeven wordt??
(Ik denk dat je de werking erg onderschat.)
Als je niet weet wat er exact aan de hand is, kun je ook niet stellen welke middelen wel of niet helpen.

Mijn mening, er wordt nihil doorgevraagd, wel snel conclusie getrokken

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor Jan Sch » 10 sep 2013 11:52

Heb het niet over zenuwen gehad. Denk eerder praktisch.

Denice
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 sep 2013 09:36
Land: Nederland
M/V: V

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor Denice » 10 sep 2013 21:47

misschien zijn er bepaalde rugzenuwen geraakt waardoor hij zijn vleugels en poten niet goed kan bewegen

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor Lies » 10 sep 2013 23:17

Ben blij met de input van Monique in dit topic. Die vind ik wel de moeite van het onthouden waard! Verder zou ik ontzettend graag weten hoe het nu gegaan is? Leeft de haan nog of niet? Was er nog de nodige diergeneeskundige hulp? Het is een naar verhaal maar niet iets dat de topicstarter direct kwalijk te nemen valt. En zeker niet met de adviezen die in eerste instantie werden gegeven. Je kunt niet vanachter je pc bepalen dat een dier maar moet worden afgemaakt. Dat is aan de dierenarts!

Vond de opmerking van Jan Sch wel snugger. De mogelijkheid dat de oude haan de jonge haan heeft opgejaagd is heel reëel. Dat voorzie je niet als mens maar kan wel gemakkelijk gebeuren! Helemaal in een verbouwingssituatie waarin de situatie zich elke dag wijzigt. Dat geeft de dieren extra stress en van daaruit kunnen ze zich ineens anders gaan gedragen t.o.v. elkaar.

Gebruikersavatar
susiepolletje
Berichten: 645
Lid geworden op: 20 mei 2012 11:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor susiepolletje » 10 sep 2013 23:34

Scbgoossens schreef:Nu drinkt hij na 1,5 dag zelf en eet hij ook. Maar helaas geen verbetering. Hij heeft de volgende verschijnselen: allebei de poten liggen ongecoördineert schoppend zijlings van hem. Zijn vleugels zijn slap en liggen wijduit. Zijn hoofd kan hij omhoog houden om te drinken en te eten wat we in de buurt van zijn hoogd zetten.


Sorry hoor, maar wat een gezever in dit topic over beklemde zenuwen en wel of geen redding mogelijk. Lees gewoon wat er staat.
1. haan 2 !! dagen beklemd gezeten
2. haan 1,5 dag na bevrijding nog steeds: zie boven.

TS heeft al aangegeven dat er een eind aan het lijden zou worden gemaakt en dat zal inmiddels gelukkig gebeurd zijn.
Als iemand dan besluit er een eind aan te maken, dan kun je dit alleen maar toejuichen, wel of geen dierenarts aan te pas gekomen.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor Lies » 10 sep 2013 23:41

Susiepolletje, sorry maar jij hebt echt geen idee vanwaar bepaalde adviezen komen. Dat kan ook niet gezien het feit dat je nog maar kort hier op dit forum bent. Maar je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt.

Gebruikersavatar
susiepolletje
Berichten: 645
Lid geworden op: 20 mei 2012 11:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor susiepolletje » 10 sep 2013 23:49

Lies schreef:Susiepolletje, sorry maar jij hebt echt geen idee vanwaar bepaalde adviezen komen. Dat kan ook niet gezien het feit dat je nog maar kort hier op dit forum bent. Maar je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt.

Verder: je hebt de topic starter zelf gequoted, dus je las het vast niet helemaal goed.


Hmm omdat ik nog maar kort op dit forum kom, betekent dat dat ik geen ervaring heb met kippen? Of dat ik uit ervaring geen gegronde opinie zou kunnen hebben? TS heeft, als de haan afgemaakt is, naar mijn mening een prima beslissing genomen. Daarbij baseer ik mijn op eigen ervaring en niet op "bepaalde adviezen".
De wijsheid in pacht?? Nee ik niet, kijk naar jezelf.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor José » 10 sep 2013 23:59

Nee Susiepolletje, naar de mening van sommige mensen telt het aantal kippenkopjes op je account als maatstaf voor 'deskundig'. Dat moet je nog even leren. :mrnono: ;)
(26 jaar ervaring met kippen en 4 kippenkopjes is natuurlijk ondergeschikt aan 7 kippenkopjes, geen kippen meer hebben en daarnaast de ballen verstand van kippen) Nou ja, neem een ORS, komt het weer helemaal goed.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor gonda » 11 sep 2013 08:09

José schreef:Nee Susiepolletje, naar de mening van sommige mensen telt het aantal kippenkopjes op je account als maatstaf voor 'deskundig'. Dat moet je nog even leren. :mrnono: ;)
(26 jaar ervaring met kippen en 4 kippenkopjes is natuurlijk ondergeschikt aan 7 kippenkopjes, geen kippen meer hebben en daarnaast de ballen verstand van kippen) Nou ja, neem een ORS, komt het weer helemaal goed.

alé josé, ikke méér jaren ervaring dan jij (ben ook veel ouder dan jij, ik kan daar echt niet aan doen :gna: ), dat kan dus niet anders, ikke méér kippenkopjes , ikke heb nog heel veel kippen, (veels te veel),maar ikke zit nog altijd te wachten op een antwoord van lies ivm ors, zo'n twee jaar ongeveer denk ik.....maar er zijn genoeg bewijzen dat ors niet zo maar gegeven mag worden in alle omstandigheden, ik vraag dus het omgekeerde bewijs al minstens twee jaar

ik heb hier nog nooit of nooit ors gegeven aan mijn kippen...
ors mag alleen dan gegeven worden als er een zichtbaar tekort is aan vocht, en dan alleen mag ors gegeven worden, en dat doe je met de huidtest

en ja de TS heeft volledig gelijk, zo'n dier moet je zo snel mogelijk uit zijn lijden verlossen, want dat komt nooit meer goed, dat zegt mijn jaren lange ervaring.........

en José, ik heb mijn onderschrift aangepast

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Haan klem gezeten graag advies

Berichtdoor gonda » 11 sep 2013 08:18

Lies schreef:Susiepolletje, sorry maar jij hebt echt geen idee vanwaar bepaalde adviezen komen. Dat kan ook niet gezien het feit dat je nog maar kort hier op dit forum bent. Maar je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt.

lies je hebt reeds jaren geen enkel kip méér, je ervaring is gewoon weg, je geheugen verdwijnt, dus zwijg aub met dergelijke hautaine antwoorden te geven, hou je aub met je konijnen bezig


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten