Jonge kip door gaas getrokken door kat (verwond)

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Jonge kip door gaas getrokken door kat (verwond)

Berichtdoor lnge » 11 sep 2015 21:25

danielb schreef:heb je gezien dat het een kat was?

Dat vraag ik mij dus ook af. Een kip loopt niet 's nachts door de ren, die zit op stok. Andere mogelijkheid is een marterachtige die de kip heeft meegesleurd en door het gaas heeft proberen te trekken.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Jonge kip door gaas getrokken door kat (verwond)

Berichtdoor Trea » 11 sep 2015 22:01

Joris08 schreef:Hartstikke bedankt voor de snelle reacties.

De dader is trouwens een kat van een buurman die boer is, en geeft ze volgens ons niks te eten.
Ook hebben we al is een nestje in onze achtertuin gehad van zijn katten... hij laat ze niet castreren en we hebben inmiddels gewoon veel wilde katten in de buurt, waarvan we er al is 5 van weg hebben laten halen.
Ook al is eerder is 1 van onze wyandottes door 1 van zijn katten meegenomen, ik zag die kat er mee weg rennen... :puppydogeyes:
Kan je zo'n man niet aanklagen ofzo? :duimneer:


Het gaat hier om verwilderde katten die geen eten krijgen. Dat is wel even wat anders dan katten die als huisdier worden gehouden.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Jonge kip door gaas getrokken door kat (verwond)

Berichtdoor lnge » 11 sep 2015 23:07

Jij hebt ook echt overal verstand van he :mrnono:

Het zal heus wel eens in een heeeeeeel zeldzaam geval gebeuren dat een verwilderde kat een kip pakt. Maar in dit geval geloof ik niet dat het nu een kat was, tenzij dit echt gezien is dat de kip door een kat door het gaas is getrokken.
En jij bent er helemaal niet bij geweest, dus kan je er ook niet over oordelen.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Jonge kip door gaas getrokken door kat (verwond)

Berichtdoor Trea » 14 sep 2015 22:52

De twijfel over verwilderde katten die kippen roven sloeg toe na diverse reacties hier en bij een ander topic. Ik ben daarom eens op youtube gaan speuren naar filmpjes waar een kat een kip aanvalt en doorbijt.

Die heb ik NIET gevonden. Niet in Het nederlands en niet in het engels. Wat nog het meest in de buurt kwam was een nieuwsgierige kat die toekeek hoe een vos een kip onder het gaas doortrok en deze wegsleept. Op sommige momenten leek de kat er met de prooi vandoor te willen gaan. Maar zelfs dat gebeurde niet.

Verder heb ik een heleboel nare, gekke en bizarre filmpjes gezien. Overdag en s nachts gefilmd met een nachtcamera. Zo zijn er diverse filmpjes van een kat die een vos verjaagd. Een kat die ten prooi valt aan een vos. Katten die worden weggejaagd door kippen etc. Etc. Maar geen enkele van een kat die een kip pakt.

frankip
Berichten: 2954
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Jonge kip door gaas getrokken door kat (verwond)

Berichtdoor frankip » 15 sep 2015 06:51

Waarom in gods naam post jij dan eerst zulke boodschappen , om er later op terug te komen ? Voor de zoveelste keer ? Bedenk eerst of je iets zeker weet , en zoniet ....ZWIJG.... Zo voorkom je een hoop onzin op het net , waar jij je ook nog eens flink schuldig aan maakt.

Gebruikersavatar
Joris08
Berichten: 208
Lid geworden op: 01 okt 2011 17:40
Land: Nederland
M/V: M

Re: Jonge kip door gaas getrokken door kat (verwond)

Berichtdoor Joris08 » 15 sep 2015 08:27

Excuus voor de verwarring, volgens mijn moeder (die de kat weg heeft zien rennen) was het heel vroeg in de morgen (en al licht buiten).

Het gaat goed met het kipje, ze is lekker stoer.
Bij de wond zie ik niet super veel vooruitgang, wordt nu elke dag behandeld met betadine.
Misschien toch maar de wondspray proberen die hier eerder is opgenoemd

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Jonge kip door gaas getrokken door kat (verwond)

Berichtdoor jantien » 15 sep 2015 09:17

frankip schreef:Waarom in gods naam post jij dan eerst zulke boodschappen , om er later op terug te komen ? Voor de zoveelste keer ? Bedenk eerst of je iets zeker weet , en zoniet ....ZWIJG.... Zo voorkom je een hoop onzin op het net , waar jij je ook nog eens flink schuldig aan maakt.


Ach, dit is de zoveelste keer al.
Graag mee willen praten maar het niet echt kunnen, vandaar de zeer makkelijke 180 graden draaiingen :gutgut:
En de vele onzin op het internet...ach daar maalt zij niet om of ze snapt het echt niet :mrnono:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Jonge kip door gaas getrokken door kat (verwond)

Berichtdoor Trea » 15 sep 2015 20:52

Hoezo 180 graden gedraaid.? Wat een onzin! Ik herhaalde alleen info over wat iemand beweert (quote van topicstarter) . En dat ik me kan voorstellen dat het wellicht kan kloppen als het een wilde kat betreft.

Vervolgens ga ik op zoek naar meer info omdat (de moeder van ) Joris iets bijzonders heeft gezien. Ik wilde daar meer over weten omdat ik er met mijn krielkipjes ook nooit echt gerust op ben als ik hier vreemde katten spot die zich niet gedragen als makke poesjes.

Leuk toch om info te delen. Waarvoor zit je anders op een forum?

En fijn Joris dat het al weer beter gaat met je kip.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Jonge kip door gaas getrokken door kat (verwond)

Berichtdoor jantien » 15 sep 2015 21:05

Trea schreef:Hoezo 180 graden gedraaid.? Wat een onzin! Ik herhaalde alleen info over wat iemand beweert (quote van topicstarter) . En dat ik me kan voorstellen dat het wellicht kan kloppen als het een wilde kat betreft.

Vervolgens ga ik op zoek naar meer info omdat (de moeder van ) Joris iets bijzonders heeft gezien. Ik wilde daar meer over weten omdat ik er met mijn krielkipjes ook nooit echt gerust op ben als ik hier vreemde katten spot die zich niet gedragen als makke poesjes.

Leuk toch om info te delen. Waarvoor zit je anders op een forum?


:blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla:


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten