Slangenhuid tegen ratten?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
KipjeBrecht
Land: Belgie
M/V: M

Slangenhuid tegen ratten?

Berichtdoor KipjeBrecht » 21 feb 2016 15:17

Hallo iedereen.

Ik heb momenteel last van ratten. Ook in de dierenkamer in huis. Ze zijn een week of 2 weggeweest, maar vrijdagnacht was het weer van dat.
Heb al van alles geprobeerd, maar steeds zijn ze me te slim af.

Vandaag kreeg ik de tip om slangenhuid in de kamer te leggen. Geurstoffen zouden ratten weghouden. Bij die persoon heeft het in ieder geval goed geholpen.

Is er nog iemand met die ervaring of wat denken jullie er van?

Dank je wel!!

RadioGagaLostLucy
Land: Nederland
M/V: V

Re: Slangenhuid tegen ratten?

Berichtdoor RadioGagaLostLucy » 21 feb 2016 15:33

Ik heb totaal geen ervaring hiermee. Maar kun je ook uitvinden waar ze langs komen? Wij hadden ooit last van muizen en toen kwamen er er dus achter dat er een gaatje in de muur zat. We hebben het toen opgevuld en nooit geen last meer gehad.

sjoeke
Land: belgie

Berichtdoor sjoeke » 21 feb 2016 15:38

Ik denk dat de ratten er gewoon omheen lopen of het opeten.Het lijkt mij ook niet gemakkelijk om slangenhuid te vinden/kopen.En er zal dan ook wel een prijkaartje aanhangen denk ik.welke dieren heb je zitten in de dierenkamer?zijn dit ook kippen?

Martin&Leonard
Land:

Berichtdoor Martin&Leonard » 21 feb 2016 17:08

Je hebt ratten in huis?

Trea
Gebanned

Berichtdoor Trea » 21 feb 2016 19:59

Er moet ergens een opening zijn. Ik zou alle meubels van de kant halen en alle muren, plinten goed inspecteren.
Vervolgens alle kieren dichten, stevige tochtstrips langd ramen en deuren maken.

Kijk ook achter panelen en in vaste kasten! Ik heb ooit ergens op een eerste verdieping gewoond waar op een gegeven moment ratten in de keuken zaten. Die bleken via het gootsteen kastje naar binnen te kunnen.

Vivian

Berichtdoor Vivian » 22 feb 2016 08:22