Slangenhuid tegen ratten?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
KipjeBrecht
Land: Belgie
M/V: M

Slangenhuid tegen ratten?

Berichtdoor KipjeBrecht » 21 feb 2016 15:17

Hallo iedereen.

Ik heb momenteel last van ratten. Ook in de dierenkamer in huis. Ze zijn een week of 2 weggeweest, maar vrijdagnacht was het weer van dat.
Heb al van alles geprobeerd, maar steeds zijn ze me te slim af.

Vandaag kreeg ik de tip om slangenhuid in de kamer te leggen. Geurstoffen zouden ratten weghouden. Bij die persoon heeft het in ieder geval goed geholpen.

Is er nog iemand met die ervaring of wat denken jullie er van?

Dank je wel!!

RadioGagaLostLucy
Land: Nederland
M/V: V

Re: Slangenhuid tegen ratten?

Berichtdoor RadioGagaLostLucy » 21 feb 2016 15:33

Ik heb totaal geen ervaring hiermee. Maar kun je ook uitvinden waar ze langs komen? Wij hadden ooit last van muizen en toen kwamen er er dus achter dat er een gaatje in de muur zat. We hebben het toen opgevuld en nooit geen last meer gehad.

sjoeke
Land: belgie

Berichtdoor sjoeke » 21 feb 2016 15:38

Ik denk dat de ratten er gewoon omheen lopen of het opeten.Het lijkt mij ook niet gemakkelijk om slangenhuid te vinden/kopen.En er zal dan ook wel een prijkaartje aanhangen denk ik.welke dieren heb je zitten in de dierenkamer?zijn dit ook kippen?

Martin&Leonard
Land:

Berichtdoor Martin&Leonard » 21 feb 2016 17:08

Je hebt ratten in huis?

Trea
Gebanned

Berichtdoor Trea » 21 feb 2016 19:59

Er moet ergens een opening zijn. Ik zou alle meubels van de kant halen en alle muren, plinten goed inspecteren.
Vervolgens alle kieren dichten, stevige tochtstrips langd ramen en deuren maken.

Kijk ook achter panelen en in vaste kasten! Ik heb ooit ergens op een eerste verdieping gewoond waar op een gegeven moment ratten in de keuken zaten. Die bleken via het gootsteen kastje naar binnen te kunnen.

Vivian

Berichtdoor Vivian » 22 feb 2016 08:22

Brecht, als je echt ratten in huis hebt, zijn dat waarschijnlijk zwarte ratten. Dan kan je maar 1 ding doen en dat is de bestrijdingsdienst bellen. Super vervelend voor jou en ook voor je andere beesten. Ik las dat ook van die slangenhuid, ik ben benieuwd of dat echt werkt. Zouden de kippen niet in die slangen huid pikken?

Sterkte!

Gr. Vivian

danielb

Berichtdoor danielb » 22 feb 2016 09:38

slangenhuid is voor ratten gewoon maar voedsel hoor.
ook een dode of zieke slang is voor muizen en ratten een lekker maaltijdje waar ze graag aan beginnen te knabbelen.

RRchickens

Berichtdoor RRchickens » 22 feb 2016 09:51

Met ratten IN huis zou ik sowieso de bestrijdingsdienst laten komen. Echt een gevaar voor je gezondheid. En je ziet er misschien maar 1 of 2 maar ze zijn er dan met hopen...

danielb

Berichtdoor danielb » 22 feb 2016 18:42

ratten daar moet je zowiezo iets aan doen ja en zeker als ze binnenkomen.
alleen klemmen plaatsen gaat niet helpen,maar elke rat dat je in een klem kunt vangen is wel een rat minder en minder vergif dat je moet geven.
ratten zijn ook heel slim dat je maar enkele ratten met klemmen kunt vangen waarna de andere ratten dit kennen en je de andere ratten een heeeele tijd niet meer in een val kunt vangen.
ik heb altijd vergif klaar liggen en zo blijft het onder controle.
nu is er hier weer al een tijd niet meer van gegeten.
als je altijd vergif hebt klaarliggen,dan heeft dat een paar voordelen :
als er van gegeten word weet je dat ze er zijn zonder dat je ze ziet.
de populatie word niet vergroot.
en soms ben je er een hele tijd vanaf tot er weer nieuwe ratten komen,maar als er dan vergif klaarligt is dit weer sneller opgelost.
zoveelste langer je wacht om ratten te bestrijden zoveelste meer er komen en zoveelste langer en moeilijker is er vanaf te komen.
zorg er ook voor dat ze geen andere voeding in de aanbieding hebben,want dan is het een straatje zonder eind.
meeste gemeenten bieden een rattenvanger gratis aan en tevens ook rattenvergif.

Jan Sch
Land: limburg

Berichtdoor Jan Sch » 22 feb 2016 18:57

Ook als je kippen hebt; moet je rekening houden met muizen en ratten. Bruine ratten zijn niet zo slim als zwarte ratten. Deze zie je niet, mijn ervaring is dat ze ook niet snel in een val lopen. Al het vergif wat in Nederland te krijgen is vreten ze niet. In een ander bericht is geadviseerd om Storm van Edialux te gebruiken. Denk dat dit middel het enigste is wat werkt.

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”