Kip Niest

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Babette2212
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Kip Niest

Berichtdoor Babette2212 » 11 sep 2017 23:07

jantien schreef:
José schreef:Zucht. Weken verder, kip blootgesteld aan AB zonder resultaat, weerstand vóór de winter dus onnodig verminderd, dure rekeningen... En het was zo simpel. Flesje Ornipar en klaar.

Ja sorry, ik word er niet eens meer boos om, al die mensen die blijven volharden in dieren volpompen met AB. Want het schijnt onuitroeibaar te zijn. Dat daarmee het leven op deze planeet ernstig bedreigd wordt is van ondergeschikt belang. Mensen kiezen nou eenmaal niet voor relatief goedkope oplossingen die ook nog eens het meest diervriendelijk zijn als ze daarentegen ook kunnen kiezen voor dure oplossingen vanuit 'de wetenschap'. Wetenschap is iets dat zichzelf telkens opnieuw moet uitvinden door contradicties. Het gevaar van onnodig AB op AB kuur toedienen is allang bekend en je komt er geen fluit verder mee. Maar ja... de Da zegt het, dus...

Ehhhh Jose, Ik geloof niet dat Babette haar kip al blootgesteld heeft aan de AB hoor.....
En daarbij, als een kip de AB nodig heeft vanwege snot en er goed ziek van is, dan heeft dat dier het ook echt nodig om beter te worden.
Dat jij daar allemaal anders over denkt....prima.....maar praat andere mensen die anders handelen geen schuldgevoel aan asjeblieft.

Ik heb de kip geen AB gegeven inderdaad. Vroeg alleen om advies

José
Contacteer:

Berichtdoor José » 11 sep 2017 23:22

O sorry, ik zie nu dat ik helemaal fout zit! Excuses hiervoor. Ik had niet in de smiezen dat het inmiddels over de kip van Babette ging, heb het verhaal gewoon vanaf het begin doorgelezen. De eerste kip is van Skadi.

Nee, ik neem het allemaal terug! :oops:

Wat op zich niets verandert aan mijn pleidooi tegen onnodig AB gebruik door DA's. Maar dat is hier niet van toepassing. Ik ga me zitten schamen in een hoekje.

jantien
Land: nederland

Berichtdoor jantien » 12 sep 2017 08:21

Je mag weer uit het hoekje komen hoor Jose :mrgreen:

Ik denk dat ieder weldenkend mens tegen onnodig gebruik van AB is, daarom is het belangrijk om een DA te zoeken die verstand heeft van het dier waarmee je gaat. Hier dus pluimvee...
En dan nog is soms gewoon niet te verklaren waarom een kip zo ziek is, dan wordt wel eens baytrill ingezet wat dan in mijn ogen een prima zaak is.
Zolang de DA maar verstand van zaken heeft :duimop:

Babette2212
Contacteer:

Berichtdoor Babette2212 » 13 sep 2017 15:44

Ah Gos. Het niezen is voorbij. Dat doet de kip niet meer. Hij zit nu wel steeds bol, er komt vocht uit zn oogjes en hij zit met zn snavel open. Nu ben ik niet zo van de AB en andere gekke middeltjes. Ik zou het het liefst oplossen met natuurlijk iets.. Ik kreeg onlangs de tip om een half paracetamolletje op te lossen en de kip ors te geven. Ergens anders hoorde ik weer dat wanneer de kip snot heeft hij sowieso dood gaat. Wat moet ik nou? :( Hoe kan ik een foto bijvoegen zodat jullie ook een kijkje kunnen nemen?

jantien

Berichtdoor jantien » 13 sep 2017 16:18

Kipje heeft dus nu echt snot en hoe je er ook tegen bent (waarom?) dit dier heeft goede medicatie nodig en dat is doxycycline, verkrijgbaar via je dierenarts.
En ja, dat is een AB en als dat kipje het nu krijgt is de overlevingskans heel groot hoor!
Maar niet meer aarzelen om hulp te zoeken voor kipje, anders hoeft het al niet meer....gezien je beschrijvingen.

Ors geven en een half paracetamolletje gaan kipje niet redden...

Mocht het niet lukken een foto te plaatsen mag je mij een PB-tje doen voor mijn e-mailadres, daar kun je dan foto heen sturen.

Hoe foto's hier te plaatsen:
viewtopic.php?f=16&t=60076

Babette2212
Contacteer:

Berichtdoor Babette2212 » 13 sep 2017 17:06

jantien schreef:Kipje heeft dus nu echt snot en hoe je er ook tegen bent (waarom?) dit dier heeft goede medicatie nodig en dat is doxycycline, verkrijgbaar via je dierenarts.
En ja, dat is een AB en als dat kipje het nu krijgt is de overlevingskans heel groot hoor!
Maar niet meer aarzelen om hulp te zoeken voor kipje, anders hoeft het al niet meer....gezien je beschrijvingen.

Ors geven en een half paracetamolletje gaan kipje niet redden...

Mocht het niet lukken een foto te plaatsen mag je mij een PB-tje doen voor mijn e-mailadres, daar kun je dan foto heen sturen.

Hoe foto's hier te plaatsen:
viewtopic.php?f=16&t=60076

Ik ga morgen even de dierenarts bellen. Bedanktvoorje reactie!

jantien

Berichtdoor jantien » 13 sep 2017 17:32

Graag gedaan :-)

Meeste dierenartsen hebben ' s avonds ook dienst.
Als het mijn diertje betrof zou ik vanavond nog bellen, hoe eerder hoe beter.

Isabel

Berichtdoor Isabel » 13 sep 2017 18:16

Hier onder een link van DA's met verstand van kippen:

viewtopic.php?f=28&t=79193

Babette2212
Contacteer:

Berichtdoor Babette2212 » 13 sep 2017 19:12

Kippie heeft de DA niet gered :cry: Het arme beest is maar 1,5 week bij ons geweest

Rafael1975
Land: Italia
M/V: M

Berichtdoor Rafael1975 » 08 nov 2020 13:09

Ik heb de dosering gelezen maar één hennetje heeft het en nog ééntje verdenk ik ervan...maar ze zijn totaal met z’n vijven inclusief haan dus,gewoon de aanbevolen dosering hanteren?
Hoor graag van jullie :duimop:

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”