Bloedluis enquete invullen

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Lavendel
Land: Netherlands
M/V: V

Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor Lavendel » 01 sep 2017 13:22

Met hulp van een aantal forumleden heb ik een bloedluis-enquete opgesteld. Allereerst :ty: voor alle hulp :bloem: .

De enquete is hier te vinden: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link

Mochten jullie de enquete willen delen op andere media, helemaal prima. Bij het delen op Facebook etc, wel graag binnen een besloten groep. Zodat het geen rondzwervende link wordt op internet en de spam uit de reacties gehaald moet worden.

De enquete is gekoppeld aan een anonieme Google account, waarvan de mail niet gelezen wordt.

Als jullie vragen/opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag. Er zal vast nog ergens een spelfout inzitten (lang leve de dyslexie :crazyeyes: ). AL zijn er al veel uitgehaald.

jantien
Land: nederland

Re: Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor jantien » 01 sep 2017 13:53

Voor nu 1 hok ingevuld. Sommige vragen voor mijn situatie lastiger te beantwoorden, heb oude tuinhuizen.
Maar je hoeft niet alles in te vullen om verder te kunnen gaan.
Leuk initiatief,vandaar ook mijn bijdrage, maar vraag me wel af of hier nu daadwerkelijk iets echt nieuws uit komt ;)

Fryske
Land: Fryslan

Berichtdoor Fryske » 01 sep 2017 14:39

Voor een hok alvast ingevult.

Als je per ongeluk iets aanvinkt krijg je het niet meer uitgevinkt. Bij hoe vaak en hoe maakt u het hok helemaal schoon per ongeluk uitvegen wekelijks aan gevinkt. Mijn methode staat er niet bij en ook geen other.

Lavendel

Berichtdoor Lavendel » 01 sep 2017 14:50

Fryske schreef:Voor een hok alvast ingevult.

Als je per ongeluk iets aanvinkt krijg je het niet meer uitgevinkt. Bij hoe vaak en hoe maakt u het hok helemaal schoon per ongeluk uitvegen wekelijks aan gevinkt. Mijn methode staat er niet bij en ook geen other.

Ik heb een andere methode toegevoegd, in de vraag er onder

Aan het per ongeluk wat invullen en het niet meer verwijderen kan ik niet zo veel doen, helaas.

Fryske
Land: Fryslan

Berichtdoor Fryske » 01 sep 2017 15:10

Andere methode lost het op :-D

Isabel
Land: Nederland

Berichtdoor Isabel » 01 sep 2017 15:31

Done! :duimop:
Ik heb het al vaker hier verkondigd... maar sinds mijn dames in de stenen schuur zitten... geen bloedluis meer gezien. :tanden: :mrnono:

Trea
Gebanned

Berichtdoor Trea » 01 sep 2017 18:18

Top. :duimop: Ingevuld.
Samenvatting:
Ik hen maar een keer een besmetting gehad en deze in de kiem kunnen smoren. Dankzij de controlerolletjes.
Sindsdien gebruik ik diatom. En daarna nooit meer bloedluizen gezien.

peertje
Gebanned
M/V: M

Berichtdoor peertje » 01 sep 2017 19:40

Dank Lavendel... goed initiatief :duimop:

Joke Kra

Berichtdoor Joke Kra » 02 sep 2017 19:50

Ingevuld!

José
Contacteer:

Berichtdoor José » 04 sep 2017 08:09

Eén opmerking: de vraag 'wat is de hoogte van de zitstok' kan verwarrend zijn. Want bedoel je hoe hoog de zitstok hangt tov de bodem, of bedoel je de hoogte van de zitstok zelf (dus bijvoorbeeld 6x 8 cm)? Ik heb beiden dan maar ingevuld.

In mijn geval was de invasie bloedmijt anders. Alle 32 jaar dat ik kippen had heb ik nooit bloedmijt in de hokken gehad door preventie met tabakskruim, knoflook en gedroogde planten in het hok.
Vorig jaar had ik in een tuinhuis zonder achterwand, waar de kippen ook geregeld scharrelden, ineens een invasie bloedmijt. Hun eigen nachthok was als gewoonlijk schoon.
Ik heb het rigoureus aangepakt: kippen naar vrienden gebracht, hogedrukspuit en stoomapparaat door het tuinhuis en sindsdien geen last meer. Alleen jammer dat ik nu op visite moet bij mijn kippen. Maar vooruit maar.

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”