kip gewond

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: kip gewond

Berichtdoor José » 08 okt 2017 19:04

peertje schreef:... ik zou de wond juist niet teveel schoon willen maken... een korst is een natuurlijke manier om een wond af te sluiten tegen infectie.
Maar een wondzalf zoals Isabel aanraadt heeft nog een effect: het verzacht en stimuleert overgroeiing van de wond. Gewoon een paar keer per dag aanbrengen. De dierenarts heeft het wel voor je.
Da's anders dan Betadine oid... als jij de wond schoonmaakt en er weer Betadine op doet... geloof me, dat voelt niet lekker...
En het ziet er misschien voor jou erg uit, maar het is nog een vrij kleine wond... kippen kunnen erg veel hebben...
Komt goed :duimop:


Je moet de wond ook niet teveel schoonmaken. Gewoon de eerste keer, zoveel mogelijk het vuil en geronnen bloed zachtjes eromheen weg deppen zoals ik beschreef. Daarna Betadine(tinctuur of zalf) er op, of Acederm. Maar verder niet meer schoonmaken. Wel tot de wond dicht is elke dag wat betadine/Acederm er op. Elke dag poetsen is onnodig en niet goed voor de wond/kip. Maar dat had topicschrijver wel begrepen hoor. :gutgut:

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: kip gewond

Berichtdoor peertje » 09 okt 2017 09:56

Helemaal eens met José :duimop:
En laat ons weten hoe het met haar gaat! :P

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: kip gewond

Berichtdoor José » 13 okt 2017 19:18

Hoe is het nu met de kip? Is de wond al dichtgetrokken?


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten