Hoe snel werkt byemite?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Elle1
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 aug 2017 11:48
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Elle1 » 28 mei 2018 13:40

Het is gek, in het hok is vrij weinig, ik heb het veel erger gehad, maar op de kip krioelde het echt, ik zag het pas met heel fel licht. Ze was ook broeds, dus ik dacht dat ze daarvan verzwakt was...

Maar het staat niet op de bus nee...

Elle1
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 aug 2017 11:48
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Elle1 » 28 mei 2018 13:43

Natuurazijn klinkt ook wel goed, misschien in een verstuiver dan ipv bad?

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Fryske » 28 mei 2018 14:39

Volgens mij is het de bedoeling dat de bloedmijt zoveel mogelijk achterblijft in de emmer met water. Dat gaat met verstuiven niet werken ben ik bang.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Trea » 28 mei 2018 21:36

Elle1 schreef:Hoi,

Beetje gerelateerd, weet iemand hoevaak en met hoeveel tijd ertussen je een krielkip kan behandelen met vogelspray 404 van Baephar? Hier ook bloedluis.... :frown:

Dit giftige spul is bedoeld voor siervogels en duiven. Het is echt niet geschikt voor kippen. Je kan de eieren en het vlees daarna lange tijd niet meer eten.

cindymaes
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 mei 2016 10:50
Land: Belgie
M/V: V

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor cindymaes » 29 mei 2018 18:43

Ons kippenhok is enkelwandig, maar de hoofdluis en kropen gewoon tussen de tong en groef in
Waardoor je ze nooit allemaal kon raken.
Mijn aanpak heeft goed gewerkt, en geloof me, we hadden echt een plaag. Zijn 6 maanden bezig geweest om het onder controle te krijgen. Maar hierna was dit wel het geval. Is wel wat werk...

We hebben het hok zorgvuldig leeg gemaakt. Alle bodembedekking in vuilniszakken, en deze meteen naar het containerpark gebracht.
Erna het hok volledig ondergedompeld in byemite.
Eenmaal droog hebben we aan de binnenzijde alle kieren dichtgesmeerd met vaseline.
Erna hebben we het met witkalk helemaal witgeverfd van binnen.
Flinke laag diatomeenaarde op de grond, en er een dunne laag bodembedekking bovenop.
Na een week weer alles eruit en alles nog eens met byemite ingespoten.
Controleer s avonds als het donker wordt met een zaklamp de witte wanden. Dan valt het je op als er weer iets kruipt.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor jantien » 29 mei 2018 18:50

Trea schreef:
Elle1 schreef:Hoi,

Beetje gerelateerd, weet iemand hoevaak en met hoeveel tijd ertussen je een krielkip kan behandelen met vogelspray 404 van Baephar? Hier ook bloedluis.... :frown:

Dit giftige spul is bedoeld voor siervogels en duiven. Het is echt niet geschikt voor kippen. Je kan de eieren en het vlees daarna lange tijd niet meer eten.


Geschikt voor duiven is ook geschikt voor kippen hoor :roll:
Hou nu gewoon je mond eens als je ergens niets van weet!

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor jantien » 29 mei 2018 18:51

Elle1 schreef:Het is gek, in het hok is vrij weinig, ik heb het veel erger gehad, maar op de kip krioelde het echt, ik zag het pas met heel fel licht. Ze was ook broeds, dus ik dacht dat ze daarvan verzwakt was...

Maar het staat niet op de bus nee...


Hoe zien die beestjes eruit op de kip, welke kleur hebben ze?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Kip La La » 29 mei 2018 18:56

Wat ik niet begrijp van die diatom; je moet vooral oppassen met inademen maar ondertussen wordt wel aangeraden het in het badderzand van de kippen te doen en het eigenlijk overal neer te leggen waar de kippen komen. :frons:

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor jantien » 29 mei 2018 19:03

Kip La La schreef:Wat ik niet begrijp van die diatom; je moet vooral oppassen met inademen maar ondertussen wordt wel aangeraden het in het badderzand van de kippen te doen en het eigenlijk overal neer te leggen waar de kippen komen. :frons:


Dat verhaal snapte ik ook al niet :mrnono:
Ik heb Ruim een half jaartje geleden 3 kipjes opgevangen en de resterende voeding etc etc kreeg ik erbij waaronder diatompoeder. Nou okee, ik dat in een hok door de aarde gemengd zoals wordt aangegeven door sommigen hier.....mondkapje op want je mocht het echt niet inademen! ... en gewoon nog steeds bloedluis hoor ;)

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Fryske » 29 mei 2018 19:47

Net als op zoveel producten staat dit vermeld. Zelfs op Dasty, las ik laatst, staat dat je een beschermkapje moet dragen. Ik heb het eerste jaar met diatom ook nog licht bloedmijt gehad. Ben wat meer gaan gebruiken en het werkt echt!

Je kan best 404 Vogelspray gebruiken. Maar het is officieel bestemt voor postduiven etc. Dit ivm. de Giftige stof die opgenomen wordt in het buikvet net als Fipronil. Wanneer je 404 Veerluisspray koopt staat zelfs expliciet op de fles vermeld dat het niet voor leggende kippen gebruikt mag worden.

Ik ben blij tegen diatom aangelopen te zijn! Bij mij werkt het bewezen. Het is een gecontroleerd en toegestaan middel. Geen ellende achteraf maar gewoon preventief en werkend.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten