Buikvliesontsteking

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
AnoukR
Land: Belgie
M/V: V

Re: Buikvliesontsteking

Berichtdoor AnoukR » 25 aug 2019 19:10

Isabel schreef:Maakt niet uit. :-D

Hoe is het vandaag met haar?

Ze lijkt elke dag een beetje beter, we hebben haar vandaag een tijdje terug buiten gelaten bij de andere kipjes en daar was ze merkbaar heel blij mee (vannacht laten we haar wel nog binnen slapen). Ze eet ook wel redelijk goed (wel minder dan normaal, maar toch) dus we blijven hopen. Als haar buik niet terug zo dik wordt hoop ik dat alles goedkomt! Volgende week zaterdag vertrekken we wel voor een week op reis dus daar maak ik me wel zorgen over om haar zo achter te laten, mijn ouders en buren die ervoor komen zorgen kennen minder van kippen :?

Isabel
Land: Nederland

Berichtdoor Isabel » 25 aug 2019 19:20

Kan mij voorstellen dat je dat geen lekker gevoel geeft. Maar een foto of filmpje is zo gemaakt. :-)

Ben je dan al klaar met de AB?

AnoukR

Berichtdoor AnoukR » 25 aug 2019 20:18

We moesten de AB 10 dagen geven en op dag 9 vertrekken we op reis dus we gaan nog wel even met de DA overleggen en indien nodig toch echt wel proberen onze "kipsitters" ze haar medicijnen nog te laten innemen, eventueel dan gemengd in eten of zo...

AnoukR

Berichtdoor AnoukR » 21 sep 2019 09:56

Nog even een update voor als iemand dit ook ooit voor heeft: ons kipje heeft na haar eerste week AB oraal toegediend te krijgen nog een spuitje gekregen met AB die nog eens een week werkte, plus ontstekingsremmers en een vitaminenpreparaat, en sindsdien (nu zijn we al een paar weken later) lijkt ze er helemaal bovenop te zijn! :duimop: Ze is heel energiek, haar buikje ziet er terug normaal uit en ze eet heel flink. De oorzaak zullen we wellicht nooit weten. Eitjes heeft ze sindsdien niet meer gelegd dus dat is nog even afwachten of ze dit nog zal doen, en als ze terug legt of dan alles nog goed blijft gaan, maar voorlopig zijn we heel blij met de verbeteringen! :gulzig:

Isabel
Land: Nederland

Berichtdoor Isabel » 21 sep 2019 16:57

Ah, goed om te horen! :duimop:

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”