Zachte krop

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Anoushka
Land: Limburg
M/V: V

Zachte krop

Berichtdoor Anoushka » 16 sep 2019 12:42

Beste leden, ik heb een kip die blijkbaar heeft zachte krop , zij bewoog raar haar kop daarom ben ik met haar naar de dierenarts gegaan. Dierenarts heeft gezegd dat heel moeilijk is te behandelen en dat is eigenlijk chronisch. Ik heb op YouTube gezien hoe moet ik dat masseren en zo heb ik gedaan maar ik krijg niet alles uit, ik voel nog een granen in de krop. Van dierenarts heb ik advies gekrijgen dat ik aspirine in water moet doen en dat is alles. Maar wat kan ik nog doen, ik heb haar apart gezeten met enkel water maar zij is daar niet gelukkig, zij wil bij de rest. Zij is nog levend en zij eet nog graag, enkel haar kop draai ze raar. Ik hoop dat ik duidelijk ben en ik kan een advies van jullie gebruiken. Alvast bedankt

Isabel
Land: Nederland

Re: Zachte krop

Berichtdoor Isabel » 16 sep 2019 18:40

Aspirine voor mensen bedoel je? Want dat moet je nooit geven. Je hebt speciale pijnstilling voor kippen, maar als je niet de indruk hebt dat ze pijn heeft...
Even een vraag... heeft deze DA verstand van kippen?

Ik zou haar meerdere keren per dag masseren. Kan best een tijd duren voordat de krop weer goed functioneert.

Hierbij nog een topic met meer info.

https://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewt ... 28&t=23533

Anoushka
Land: Limburg

Berichtdoor Anoushka » 16 sep 2019 20:25

Bedankt voor een reactie Isabel, ja een aspirine voor een mens dat is de enige dierenarts in omgeving die de kippen behandelt. De eerste wat ze zeg dat is moeilijk te behandelen en weinig te doen.
Ik denk niet dat ze pijn heeft, ze had enkel rare beweging met haar kop, ik heb haar gemasseerd met kop naar beneden en kwam vul en zuur uit, ik heb gevoeld dat nog granen waren in haar krop. Zij is ganse dag apart geweest en s'avons heb ik niets meer gevoel bij haar krop, maar lijkt dat ze meer gezwollen is bij haar nek als de rest of is zij gewoon groter als de rest ik heb hier een product Volacox , dat stimuleert darmwerking ik zal dat met water mengen in plaats een aspirine.

Isabel
Land: Nederland

Berichtdoor Isabel » 17 sep 2019 20:57

Ik ken dat product niet, Volacox, wellicht een ander forumlid wel.
In ieder geval goed dat je met de aspirine bent gestopt.

Hoe gaat het nu met haar?

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”