bloed in ontlasting?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: bloed in ontlasting?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 26 nov 2019 07:10

Ik heb de beste ervaringen met halen bij fokkers via de ras-of kleinveevereniging.
Onlangs nog via tweedehands cochin krielen gehaald en dat viel wel tegen. Kalkpoten, vederluis. Maar goed, das wel goed te behandelen.
En m'n haan heb ik ook van tweedehands, en dat was super. Dat was geen fokker maar een particulier die eens eieren had laten bebroeden. De kippen liepen in een klein bos los.

M'n ouders hebben hun cochin krielen bij een handelaar gehaald waar m'n pa ook zeer positief over was. Ik ben ook eens gaan kijken en kwam gedegouteerd buiten. Ik leg de lat duidelijk een stuk hoger dan bij...
Hij heeft er eerst 2 gehaald waarvan er 1 na een paar dagen dood lag. Dan terug eentje erbij en ook die heel snel dood.

Tuurlijk heb je nooit garanties als het om dieren gaat. Maar je hebt wel risico-inschattingen die je kan maken. Niet alleen komen bij een handelaar alle overgebleven dieren samen, ook is de verkoop van die dieren voor de handelaar zijn broodwinning. En dat is net als bij broodfokkers, vrijwel nooit een goede zaak voor de dieren. Uiteraard zitten er ook 'slechte' hobbyfokkers tussen en garanties heb je nooit, maar door de band genomen is iemand die het uit hobby doet wel een veiligere keuze.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast