Hen valt om

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Robert J
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2020 13:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: Hen valt om

Berichtdoor Robert J » 05 apr 2021 19:02

Bedankt zal er eens naar kijken.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hen valt om

Berichtdoor Isabel » 13 apr 2021 15:49

Hoe gaat het nu?

Gebruikersavatar
Robert J
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2020 13:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: Hen valt om

Berichtdoor Robert J » 13 apr 2021 17:56

Isabel schreef:Hoe gaat het nu?


Geloof het of niet maar haar nek is weer recht en ze kijkt weer als een kip ipv zwaar onder de drugs. Staan kan ze ook en 1 a 2 stapjes lukt ook en wanneer je haar dan een zetje geeft blijft ze staan. Nou dat is al heel wat want ze kon niet rechtop zitten en rolde door op d’r rug en bleef dan als een dode vogel liggen.. :?

Eten en drinken doet ze zelf nog niet dus krijgt ze nog steeds vitamines 2x per dag en 3x per dag water en dwangvoer, misschien heeft ze wel geen honger en dorst daardoor :gutgut:

Buiten in de zon, in het gras pikt ze wel gras dus langzamerhand.... komt het een beetje terug.

Het is een hele bevalling maar we zijn blij dat het beter gaat dus opgeven doen we nog niet.
Al heb ik wel op het punt gestaan toen ze steeds omviel en dan weer in een vers kakje rolde... maargoed dat is passé.


Denk toch dat ze aardige hersenschade heeft gehad door de haan. Ik las dat na verloop van tijd met veel vitamine B en E dat verholpen kan worden dus die koers hou ik maar aan.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hen valt om

Berichtdoor Isabel » 13 apr 2021 18:25

Wat goed om te lezen! En ik vind het nog steeds super hoe veel tijd jullie er in steken. :duimop:

Gebruikersavatar
Robert J
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2020 13:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: Hen valt om

Berichtdoor Robert J » 13 apr 2021 19:33

Isabel schreef:Wat goed om te lezen! En ik vind het nog steeds super hoe veel tijd jullie er in steken. :duimop:


Haha dankje, we hebben vroeger onze konijnen wel eens van de dood weggehaald dus moet met een kip dan ook lukken toch?! ;)

Zal weer een update plaatsen over een tijdje. Voor nu hoop ik dat ze snel uit zichzelf goed gaat eten en drinken. Dan kan ik stoppen met volproppen met een spuit.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hen valt om

Berichtdoor Isabel » 13 apr 2021 19:36

Het begint beiden met een K, dus moet vast goed komen. :mrgreen:

Succes! :duimop:

Gebruikersavatar
Robert J
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2020 13:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: Hen valt om

Berichtdoor Robert J » 19 mei 2021 09:40

Tijdje verder weer..
Ze loopt en scharrelt goed rond en slaat ook met haar vleugels maar soms is ze nog een beetje uit ballans.
Drinken doet ze volledig zelf maar eten gooit ze alleen alles uit haar bak en pikt af en toe een graantje maar dat is het wel. Dus daar helpen we haar nog mee.
Gister heeft ze haar eerste ei gelegd, wat blijk is dat het goed gaat lijkt mij?

Het is wel vervelend dat ze niet zelf eet nog want ben het langzaam het dwang voeren wel een beetje zat :shock:
Gras loopt ze bijv. wel veel te pikken maar wat ik ook voor haar neerzet, gooit ze er alleen uit met haar snavel en ja dan soms eet je 1 dingetje eruit. Meelwormen, vlo kreeftjes, yogurt, graan, mais, zonnebloempitten, legkorrel, noem het maar op...
De andere kippen vermoorden elkaar ervoor in tegen stelling tot dit zorgenkind.
Iemand een idee?

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hen valt om

Berichtdoor Isabel » 19 mei 2021 18:18

Jeetje, je bent haar nog steeds aan het dwangvoederen... Wat een geduld en lieve zorgen.

Ben je in de tussentijd wel nog naar de DA geweest/ overleg gehad?
Je kan niet eeuwig doorgaan met dwangvoederen... Ze moet wel weer een keer zelfstandig gaan eten.

Lastige situatie, aangezien ze nu ook eieren legt...
Weet het niet zeker, maar een hen die zich niet goed voelt/ iets mis mee is, legt denk ik geen eieren..? :?

Misschien dat anderen tips/ ideeën hebben.

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Hen valt om

Berichtdoor Pearlsofpassion » 19 mei 2021 18:23

En wat doet ze als je een maaltijd dwangvoer overslaat? Eet ze dan na een paar uur nog steeds niet zelf?

Gebruikersavatar
Robert J
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2020 13:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: Hen valt om

Berichtdoor Robert J » 19 mei 2021 19:49

Niet meer dwangvoederen met de spuit maar meer uit je hand kleine balletjes voer laten eten en een beetje aandringen. Ze eet wel een beetje zelf net als het pikken van gras maar gek veel is het geloof ik niet maar lijkt wel iets meer te worden steeds.

Wel heb ik het idee dat haar snavel te lang is misschien speelt dit een rol? Ik had hem al geveild 2 weken geleden maar nu zit er weer best een punt aan. Kan ik dit knippen? Want veilen duurt ook een eeuwigheid.

Hier zie je de punt (ze was hier nog een beetje goor omdat ze door de modder had gelopen :gossip: )
Afbeelding


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten