zijdehoen hapt naar adem en valt om

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Yoeshi
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 jan 2021 13:00
Land: Belgie
M/V: M

Re: zijdehoen hapt naar adem en valt om

Berichtdoor Yoeshi » 20 apr 2021 11:55

Eline111 schreef:Vraag me altijd af wat het nut van dit soort reacties is. Overigens bolle kans dat die dierenarts desgevraagd had gezegd dat hij/zij het ook niet precies wist. Dat is in 9 van de 10 gevallen namelijk zo als het over kippen gaat.


Het nut, denk ik, van deze reacties van mij is/zijn het mogelijk bewust willen/kunnen maken van mensen waar ze mee bezig zijn, namelijk de ZORG voor je huisdier en dat bestaat niet alleen maar uit het eten geven daarvan.

Verder:
Dus gaan we ondanks vaak veel betaald geld gewoon zonder enige vraag maar naar huis.
De opmerking over een onwetende dierenarts vind ik onterecht want als je bereid bent om er geld aan uit te geven kun je je ook op de hoogte stellen welke dierenarts er wel verstand van heeft en er niet vanuit gaan dat de dichtsbijzijnde toch het makkelijkste is.

Ik moet bijvoorbeeld 40 km met de trein en bus reizen om bij een dierenarts met verstand van kippen te komen. Ik woon op een klein dorp met 1 dierenarts die alleen maar verstand heeft van varkens, koeien, schapen en een klein beetje van honden en katten. Maar als mijn kip echt iets mankeert dat verholpen zou moeten worden door een dierenarts dan doe ik dat.

Je erbij neer moeten leggen bij een boeren*** van een dierenarts is voor mij een bruggetje te ver.

Het is wel JOU geld hè ... ???
En vragen staat nu eenmaal vrij en kost helemaal niets!

Eline111
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 apr 2021 14:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: zijdehoen hapt naar adem en valt om

Berichtdoor Eline111 » 20 apr 2021 12:38

Vraag me af of je dat nobele streven op die manier bereikt, maar oké.
Die kippen van jou hebben het wel getroffen zo te horen.
Hoe oud is je oudste?

Gebruikersavatar
Yoeshi
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 jan 2021 13:00
Land: Belgie
M/V: M

Re: zijdehoen hapt naar adem en valt om

Berichtdoor Yoeshi » 20 apr 2021 12:49

Eline111 schreef:Vraag me af of je dat nobele streven op die manier bereikt, maar oké.
Die kippen van jou hebben het wel getroffen zo te horen.
Hoe oud is je oudste?


Het is in ieder geval een streven om mensen bewust te maken wat ze kunnen doen of laten, maar de keuze is aan hun.

De oudste? Bedoel je van mijn kinderen of mijn kippen?

Maar van mijn kippen zijn ze alle 4 nog maar 7 weken ....
Mijn kinderen iets ouder .... ;) :lolbord:

Eline111
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 apr 2021 14:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: zijdehoen hapt naar adem en valt om

Berichtdoor Eline111 » 20 apr 2021 12:53

Ja duh, je kippen haha. Voor andere vragen vervoeg ik me wel bij het Kinderforum:)
Maar 7 weken; dan moet je je nog wel bewijzen als kippenhouder...)

Gebruikersavatar
Yoeshi
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 jan 2021 13:00
Land: Belgie
M/V: M

Re: zijdehoen hapt naar adem en valt om

Berichtdoor Yoeshi » 20 apr 2021 13:16

In mijn jonge jaren had ik 40-50 kippen, mijn vader, dus enige ervaring heb ik toch wel maar ik ben enkele weken geleden, na jaren en jaren, terug begonnen met 4 "1-dags" kuikens ....

Ik wilde eigenlijk met bevruchte eieren beginnen en zelf met een broedmachine uit laten komen maar daar kwam toch meer bij kijken dan ik dacht en heb me daar dan ook niet aan gewaagd om elke mogelijke mislukking te vermijden want je bent toch bezig met levende wezentjes.
Met andere woorden: Ik ben gek op en van de natuur met al zijn facetten.

Als ik met iets begin en het maakt niet uit met wat dan ga ik mij altijd eerst inlezen, info verzamelen en noem maar op over hoe en wat om niet geheel onvoorbereid ergens aan te beginnen.

En daar, de kuikens dus, heb ik geen ervaring mee en leer daar veel over op dit forum, wat boeken en praktijk ervaring nu ... :duimop:

Gebruikersavatar
Yoeshi
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 jan 2021 13:00
Land: Belgie
M/V: M

Re: zijdehoen hapt naar adem en valt om

Berichtdoor Yoeshi » 20 apr 2021 13:48

Voor de duidelijkheid: Ik was aan het Googelen en kwam bij nieuwsgierigheid op Kippen On-line terecht,
Via dat kwam ik op dit forum en heb eerst een poosje meegelezen zonder lid te worden.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22982
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: zijdehoen hapt naar adem en valt om

Berichtdoor Kip La La » 20 apr 2021 13:48

Maar...terug on topic: @grumpygery: hoe is het (af)gelopen?

grumpygery
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2021 13:10
Land: Belgie
M/V: M

Re: zijdehoen hapt naar adem en valt om

Berichtdoor grumpygery » 20 apr 2021 20:25

tweede zijdehoentje heeft het ook zitten , nu een paar dagen afwachten en dan zien we wel , lijkt niet te verergeren maar ook nog niet te beteren , worden gevoed en krijgen drinken met een pipetje , duimen maar

MissDaisy
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 apr 2021 22:40
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: zijdehoen hapt naar adem en valt om

Berichtdoor MissDaisy » 20 apr 2021 20:39

Wat naar. Heel veel succes :(

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: zijdehoen hapt naar adem en valt om

Berichtdoor jantien » 20 apr 2021 22:00

grumpygery schreef:geen idee , dierenarts heeft een middel mee gegeven om in drinkwater te doen , kweker verwittigd , wist aan de hand van t middel wat te doen....


Staat er op het middel een naam wat je gekregen hebt?


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 3 gasten