Mijten en/of luizen eten mijn vrouw op!

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Sofa
Land: Spanje
M/V: V

Re: Mijten en/of luizen eten mijn vrouw op!

Berichtdoor Sofa » 18 sep 2021 23:23

Update zaterdagavond:

Ook op de daken welke helemaal wit zijn van het poeder lopen nog mijten rond (!) maar het aantal is wel sterk afgenomen. Ik heb er, binnen zittend achter de computer, slechts een paar van mijn lijf afgeplukt en mijn vrouw heeft weliswaar ook nieuwe beten (welke weer ver-schrik-ke-lijk jeuken) maar het zijn er beduidend minder.

Vandaag mijn overall aangetrokken, sokken aan de voeten, een masker opgezet nog wat poeder gestrooid en hoop dat het over een dag of 2 toch echt is afgelopen!

Torinik
Land: belgie
M/V: M

Berichtdoor Torinik » 19 sep 2021 10:24

Ik heb een hok van betonplaten en ga daar zo'n 2x per jaar met een brandertje door. Dat hok staat onderhand 50 jaar en nog geen bloedluizen uitbraak meegemaakt.
Misschien kan je op de plekken waar het kan een brandertje inzetten. Opletten met de droogte daar, dat je niet heel Spanje opfakkelt. :mrgreen: En zien dat je je PVC hokken niet smelt.

Ik bedenk nog wat, misschien wat onbehandeld hout in de hokken zodat ze daarin kruipen om te ontsnappen aan de diatoom. Een oude olieton o.i.d., vuurtje stoken en wanneer het goed brand dat hout, met hopelijk de hele kolonie bloedluizen, erin.

Sofa

Berichtdoor Sofa » 19 sep 2021 10:38

Ha ha, een vuurtje stoken staat hier gelijk aan 2 maal levenslang! Het is zó droog dat een willekeurige zuid-Amerikaanse met een paar hete woorden het land kan afbranden.

Ik denk dat we de plaag kunnen indammen maar in het geheel oplossen, dat denk ik niet. Op het moment dat we de kippen voeren komen wolken vogels (vooral duiven) uit alle richtingen aangevlogen.

Torinik
Land: belgie
M/V: M

Berichtdoor Torinik » 20 sep 2021 10:11

Dat is toch al beter dan 2 x de doodstraf, dat bestaat naar het schijnt ook. Dan moet je wel heel lang en heel hard studeren op heel rare rechtsfaculteiten, en dan nog krijg je het aan een domme hobby-kippen-boer niet uitgelegd. Dat is zo'n beetje zoals die keizer die naakt over straat liep. :mrgreen:

Ik hoop dat het met je vrouw al wat beter gaat en dat ze zich terug genki voelt.

PoolseKippen
Land: ZuidPolen

Berichtdoor PoolseKippen » 29 sep 2021 17:00

Sofa , heb je inmiddels de plaag onder controle weten te krijgen?

Sofa

Berichtdoor Sofa » 29 sep 2021 19:49

Ik wel, al een dag of 5 geen beten meer en ook geen kriebels. Mijn vrouw is er echter nog niet vanaf, gisteren weer 2 beten erbij maar lang zoveel niet meer als enige tijd terug. Ze heeft nog wel steeds tientallen oudere beten welke jeuken als de hel. Ook zag ze gisteren een meute mijten in de tuin lopen.

Gisteren de hokken schoon gemaakt en wéér nieuwe poeder erin, zo kom ik wel van mijn 30 kg af. Ook langs de hokken gestrooid en de tonnen met zand (on te baden) voorzien van vers zand en nieuw poeder.

Het terras voor het huis is ook wit.

Dus, onder controle ja maar over is het nog niet.

Pearlsofpassion
Land: Belgie

Berichtdoor Pearlsofpassion » 30 sep 2021 07:24

Het poeder blijft werkzaam hoor, dus je hoeft het niet steeds te vervangen. Daarmee gaat het echt niet sneller over. Het is beter te zorgen dat elk plekje zo goed mogelijk bedekt is en blijft dan zomaar telkens wat nieuw erin maar minder grondig dekkend..

En let je wel een beetje op? Het doodt ook andere nuttige insecten hé, dus niet zomaar in het rond strooien. Tis ook schadelijk voor de luchtwegen wanneer ingeademd, dus vermijdt dat.

Als je ze op stap ziet in de tuin wil dat toch zeggen dat ze hun gading niet meer vinden bij de kippen. En dan gaan ze wel dood, ze overleven niet op mensenbloed. Of toch niet lang.
Maar al de eitjes die er al lagen komen nog uit natuurlijk...

Sofa

Berichtdoor Sofa » 30 sep 2021 22:08

Ik heb het niet vervangen hoor. Het spul zit op de wanden en de zitstokken maar de bodem ligt elke dag vol met poep dus dat harken we op en daarmee verdwijnt het poeder. Daarom dus nieuw, op de bodem.

Op zondag gaan we normaal gesproken naar het strand maar mijn vrouw houdt alles aan, die schaamt zich dood omdat ze er terminaal ziek uitziet. Ze zit helemaal onder de beten en krabben (vele beten zijn wat geinfecteerd door het krabben) en dat heelt maar langzaam dus de nuttige insekten hebben even pech gehad.

Sofa

Berichtdoor Sofa » 04 okt 2021 23:35

De volgende vraag ...... mijn vrouw ziet er inmiddels uit als een AIDS patient uit de jaren 80. Na thuiskomst vandaag heb ik opnieuw gestrooid in en langs de hokken (de zitstokken niet vergeten) en ook in alle zandbakken.

Zij heeft slechts eieren geraapt en zit wéér helemaal onder de nieuwe beten. (welke allemaal weer gaan infecteren omdat ze zo afgrijselijk jeuken)

Als ik er nou vanuit ga dat deze mijten nieuw zijn, uitgekomen eitjes dus, hoe lang in hemelsnaam gaat deze ellende zo door???

Ik ga geen foto plaatsen maar neem maar van mij aan dat ze er echt vreselijk uitziet.

Zelf had ik er gisteren 2 op mijn lichaam lopen maar vandaag geen een. Ze moeten echt haar hebben.

Pearlsofpassion
Land: Belgie

Berichtdoor Pearlsofpassion » 05 okt 2021 01:02

Kan nog wel even duren vrees ik...
Misschien zou je toch beter echt gif halen. Byemite werkt naar het schijnt goed. Vraag het hier even na voor je wat koopt, want niet alles werkt.

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”