Kippen uit legbatterij niet in orde?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Lex France
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 okt 2021 21:12
Land: Frankrijk
M/V: M

Kippen uit legbatterij niet in orde?

Berichtdoor Lex France » 19 okt 2021 13:24

Via een Franse stichting kochten wij al enkele keren kippen, die na 18 maanden te hebben gelegd, geruimd gingen worden.
Zaterdag weer 7 kipjes opgehaald die er super slecht uit zien, nauwelijks veren en broodmager. Natuurlijk is het logisch dat ze moeten wennen aan de nieuwe omgeving en ander voer, maar eigenlijk gaat het best goed, ze zijn zelfs aan het leggen geslagen.
Toch zit er 1 kipje bij dat niet in orde lijkt, zit in elkaar gedoken en schudt met de kop, terwijl het soms best levendig lijkt en eet en drinkt.
Wat kan ik er aan doen om dit kipje wat op te peppen? Denken jullie dat het wellicht antibiotica nodig heeft, omdat er een ontsteking achter zit?

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5540
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippen uit legbatterij niet in orde?

Berichtdoor tuff cookie » 19 okt 2021 13:54

Ze zou snot kunnen kunnen hebben door verandering van omgeving en weinig weerstand. Rond deze tijd gaan kippen in de rui, dat vraagt veel van het lichaam.
Antibiotica helpt niet tegen snot. Maar of ze dat ook snot heeft weet ik niet, het is een vermoeden.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen uit legbatterij niet in orde?

Berichtdoor Isabel » 19 okt 2021 14:06

Lastig om er wat van te zeggen. Ik zou een afspraak maken met een dierenarts met verstand van kippen.
Maar ik weet niet of je die bij jou in de buurt hebt...


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten