Kuiken niest

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
sjaako87
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mei 2023 09:58
Land: Nederland
M/V: M

Kuiken niest

Berichtdoor sjaako87 » 08 jun 2023 11:41

Een van de kuikens is 3 weken oud, vanaf het begin was deze al heel tam, sloom en aandoenlijk.
Wij hadden al zo iets van hij lijkt wel niet helemaal goed.
Maar hij at en dronk wel en liep ook rond.

Het voel ons op dat hij nieste als hij op schoot zat, mijn vrouw zei altijd voor de grap hij lijkt wel allergisch voor mensen.

Maar sinds gisteren was hij nog lomer en vanmorgen lag hij heel zwaar ademend stil in de bak en at en dronk niks meer.
Ik wilde het aankijken maar mijn vrouw zei ga maar naar de dierenarts want hij red het zowiso niet op deze manier, misschien hebben ze antibiotica of zo.

Daar aangekomen is hij overleden bij de arts in haar handen, hij werd heel even heel wild en viel neer.

Nu dus de vraag in hoeverre is te achterhalen wat hij had en had ik dit kunnen voorkomen?
Wat doen jullie in dergelijke situaties.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kuiken niest

Berichtdoor tuff cookie » 08 jun 2023 12:05

Soms heb je van die gevallen waarvan je nooit zult weten wat het geweest kan zijn. Dat geeft een onbevredigend gevoel van wat hadden we kunnen doen om dit te voorkomen. Jullie gevoel zei al dat er iets moest zijn dat niet helemaal goed was. Tam, sloom en aandoenlijk, dat duid in mijn ervaring op een zwakker kuiken. Was het kuiken misschien iets voller, ronder dan de andere kuikens ? Het kan een zwak hart gehad hebben, meestal erfelijk aangeboren. Maar vooralsnog is dit een vermoeden.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten