Kip zonder kop gevonden EXPLICIT FOTO’S

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Stadsboerin
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2014 02:56
Land: Nederland
M/V: V

Kip zonder kop gevonden EXPLICIT FOTO’S

Berichtdoor Stadsboerin » 27 mar 2024 13:16

Vanochtend vond ik Hottie dood in de ren, zonder kop, weinig veertjes eromheen.
Zometeen ga ik met haar naar een dierenarts, om de wond te laten beoordelen. Ik wil weten of het een dier is geweest, of een beest op 2 benen. Ik zie verder geen beschadigingen aan haar behalve dat ze haar kop mist van tussen de schouderbladen af. De kop heb ik niet gevonden, de andere 2 kippen zijn gewoon in orde.
Ik verdenk mijn buren, maar heb geen bewijs.

De reden dat ik me afvraag of het mijn terreurburen zijn geweest is de volgende.
Ik woon midden in de binnenstad, hier zitten geen vossen. (misschien wel marters o.i.d. maar nooit sporen van ontdekt)
Op 19 januari hebben ze een kip ontvreemd, en mij een dag lang laten zoeken in de buurt om haar 10 minuten na mijn vertrek naar het werk los te laten in de laatste tuin in de brandgang, waar 2 grote honden zitten. Op het moment dat dat gebeurde was een van de 2 heel veel herrie aan het maken om het geluid van de kip te maskeren. In de nacht hoorde ik (op camera)heel stilletjes hun poort opengaan, waarna men 3 minuten later voorom binnenkwam. Toen een iets wilde zeggen zei de andere shh, shh, als in stil zijn. Alles bij elkaar heb ik meer dan een sterke verdenking jegens hen.
Op 29 januari is op camera te zien hoe men een kip uit de boom mept. (politie heeft niet eens contact opgenomen n.a.v. de melding inclusief beelden)
Deze mensen terroriseren me al 6 jaar, hebben ook mij al fysiek aangevallen, en hebben het nu dus gemunt op mijn kippen.

Ik heb foto's gemaakt van Hottie, zowel van hoe ze lag als van de wond. Ik wil deze hier niet zomaar plaatsen natuurlijk. Het ziet er niet leuk uit.
Maar is hier iemand die er wat zinnigs over zou kunnen zeggen als hij de wond ziet? (ik vraag me af of de kop er gewoon af getrokken is)

Sorry voor dit rotbericht,
Lieve groet,
Stadsboerin

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23017
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kip zonder kop gevonden

Berichtdoor Kip La La » 27 mar 2024 13:51

Je mag hier wel fotomateriaal plaatsen hoor.
Ik zet er dan wel bij in de titel dat het om eventueel schokkende beelden gaat.
Weet je hoe je foto’s plaatst hier?

Stadsboerin
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2014 02:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip zonder kop gevonden

Berichtdoor Stadsboerin » 27 mar 2024 14:06

Dat zou ik fijn vinden
Ik heb even lopen stoeien met img-/img maar dat doet hij niet. Moet ik de foto's eerst ergens uploaden?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23017
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kip zonder kop gevonden

Berichtdoor Kip La La » 27 mar 2024 15:00

Ja ik doe dat altijd op www.postimages.org.
Daar de tweede link pakken (Direct) en dan die link inderdaad tussen de Img-haakjes plakken.

Stadsboerin
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2014 02:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip zonder kop gevonden

Berichtdoor Stadsboerin » 27 mar 2024 15:53

Pas op, onprettige foto's!

Afbeelding
Afbeelding
[img]https://img.onl/90x8Sw[\img]

In de hoop dat het dan is gelukt.
Foto1 zoals ik Hotwing aantrof
foto2 een foto van hals, zit wat naaldmateriaal aan van de conifeer
foto3 foto hals, beetje opengehouden

Inmiddels ben ik bij de dierenarts geweest. Hij vond de halswond wel erg netjes voor een dier, een relatieve clean cut. Hij heeft nog wel een verwonding gevonden bij de krop en het achterwerk. Hierdoor denkt hij uiteindelijk toch aan een dier(marter bunzing wezel). Als het alleen de hals was geweest had hij hierbij wel vraagtekens gehad.
Ik vraag me dan af of een buurtkat later nog is langsgeweest, die guizen wel op de kips, maar doen uiteindelijk niets omdat een kip toch iets te spannend lijkt. Als die niet meer fladdert en een keel opzet is dat wellicht anders. Mijn kippen zijn ook niet bang voor katten doorgaans.

Het is hiernaast ook verdacht stil.
Ik ben benieuwd of jullie een idee hebben.

Edit: de foto's zijn niet gelukt volgens mij, ik probeer het nog eens

Stadsboerin
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2014 02:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip zonder kop gevonden

Berichtdoor Stadsboerin » 27 mar 2024 16:01

Nogmaals een poging de foto's te uploaden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
K1P
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2022 20:43
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Lutten

Re: Kip zonder kop gevonden

Berichtdoor K1P » 27 mar 2024 16:43

Ik vond een paar weken geleden een kip van de buren op ons veldje. Zonder kop en het zag er uit zoals jouw foto. Dat was zeer waarschijnlijk het werk van marter of wezel.
Verschil was wel dat de halsveren vol met graankorrels zaten dus de krop was opengescheurd. Dat zie ik bij jouw foto's niet. De volle krop betekende ook dat het in de avond gebeurd was.

Stadsboerin
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2014 02:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip zonder kop gevonden

Berichtdoor Stadsboerin » 27 mar 2024 17:04

Dank je wel voor je reactie @K1P
Ook hier was de krop gescheurd(ook weer geen bijtwonden) en graan zichtbaar. Dat was alleen iets lager in de hals. Het zag er voor mijn gevoel ook niet uit als iets wat gesneden was, ik vroeg me toen ik het zag eerder af of de kop eraf getrokken was(luguber). De wondjes aan de onderkant zagen er heel anders uit dan de omgeving van de nek. Geen verdere bijt of krabwondjes in die omgeving. Onder zag ik dat wel. Ik ben nog volop beelden aan het terugkijken of ik ergens iets kan ontdekken. Heb wel hun poort weer gehoord midden in de nacht(camerageluid) en mijn kippen zijn al eerder belaagd door hun. Vandaar mijn zorgen. Tegen rovers kan ik mijn kippen beschermen, tegen hun is lastiger.
De eieren lagen er wel gewoon vanochtend(ook die van gisteren)

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23017
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kip zonder kop gevonden EXPLICIT FOTO’S

Berichtdoor Kip La La » 27 mar 2024 17:22

Ik wilde je ook vragen of er nóg een wond was,
wat wel lastig te vinden kan zijn tussen al die veren.
Ik denk dan ook aan een marter.
Die heb ik ook op bezoek gehad en heeft mijn konijnen gedood.
In al de jaren dat ik hier woon heb ik maar een drietal keer een marter gezien, het is dus wel een dier dat gemakkelijk onopgemerkt kan blijven.

Stadsboerin
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2014 02:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip zonder kop gevonden EXPLICIT FOTO’S

Berichtdoor Stadsboerin » 27 mar 2024 18:11

Dank je wel voor je reactie @Kip La La,

Ik had wat gekeken, maar had de scheur in de krop niet opgemerkt, ook de plek op de romp niet. Gelukkig heeft de dierenarts die wel gevonden, op de romp waren wel wat krasjes/(bijt)wondjes en missende veren, een stukje van 3x4cm ofzo wat kaal was. Ik hoop maar dat het snel is gegaan voor haar :(

Met de dierenarts heb ik besproken wat ik het beste kan doen voor de andere 2 als het een dier is( en dat lijkt er wel op. Ik kijk nog steeds camerabeelden terug voor meer duidelijkheid, het ding staat gevoelig, dus ben nog even zoet)

Besloten de kippen niet op te hokken vannacht. Vooral deze 2 zoeken het hoog op in een conifeer achter in de tuin. Mocht het een marter zijn, die binnen kan komen, dan zijn de andere 2 er morgen ook niet meer omdat ze niet weg kunnen. Nu kunnen ze in ieder geval de boom nog uit fladderen.

Wat denken jullie?


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten