Natuurbroed kuikens

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Woodstock
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2022 11:56
Land: Nederland
M/V: V

Natuurbroed kuikens

Berichtdoor Woodstock » 28 apr 2024 10:47

Hoi!

Ik heb momenteel 4 Orpingtons groot hennen en 1 haan. Vorige week hebben we ons eerste natuurbroed kuiken mogen verwelkomen. De kloek met kuiken zit in een apart hok met een aparte dichte ren in de grote ren.
Vanaf wanneer zou het kuiken met kloek in het gewone nachthok kunnen met de andere? Het grote hok staat wat hoger en heeft dus een trapje. Vanaf wanneer zouden ze daar omhoog kunnen?
Ik zou namelijk het aparte hokje weer willen gaan gebruiken voor de volgende broedse hen.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Pearlsofpassion
Berichten: 4412
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Natuurbroed kuikens

Berichtdoor Pearlsofpassion » 29 apr 2024 07:06

Dat hangt er vanaf. Ik doe het niet voor 3 weken oud.
Maar ik heb ook een kloek gehad die op 4 weken nog super fel was naar de andere kippen (ze steeds aanvloog) waardoor de stress ik de ren te hoog opliep en de kuikens niet veilig waren.. Het kan ook zijn dat er andere kippen de kuikens aanvallen, dan kan het ook niet.
Dus je moet het een beetje geval per geval bekijken.

Woodstock
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2022 11:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Natuurbroed kuikens

Berichtdoor Woodstock » 30 apr 2024 12:53

Pearlsofpassion schreef:Dat hangt er vanaf. Ik doe het niet voor 3 weken oud.
Maar ik heb ook een kloek gehad die op 4 weken nog super fel was naar de andere kippen (ze steeds aanvloog) waardoor de stress ik de ren te hoog opliep en de kuikens niet veilig waren.. Het kan ook zijn dat er andere kippen de kuikens aanvallen, dan kan het ook niet.
Dus je moet het een beetje geval per geval bekijken.


Bedankt voor je antwoord. Ik ga het gewoon even in de gaten houden dan en kijken hoe de rest reageerd op het kuiken en de kloek.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten