3 duiveneitjes

Gebruikersavatar
dirk
Berichten: 3140
Lid geworden op: 19 jan 2006 06:41
Land:
M/V: V
Locatie: gelieve in te vullen

Berichtdoor dirk » 01 jun 2006 17:08

Kunnen die niet bevrucht geweest zijn door een duiver terwijl ze loszaten?

poulken
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 aug 2005 16:22
Land:
M/V: V
Locatie: oost-vlaanderen

Berichtdoor poulken » 01 jun 2006 17:17

Ik weet het zelf niet daarom dat ik het hier op het forum plaats.

Ze zitten altijd los dus een andere doffer kan er eventueel op gezeten hebben.Maar ik betwijfel het

Gebruikersavatar
stev
Berichten: 376
Lid geworden op: 21 mei 2006 11:03
Land:
M/V: V
Locatie: eeklo

Berichtdoor stev » 01 jun 2006 21:46

hallon
ik heb zelf enorm veel duiven en mijn vader is ook duivenmelker. als wij een hok hebben met +- 10 duivinnen in, zonder duiven, zullen die duivinnen het niet laten om per 2 of 3 samen te gaan kruipen om te broeden. dan zitten ze op zon 4 eieren die natuurlijk niet uitkomen.

in het kweekseizoen hebben wij al eens voorgehad dat een koppel die alleen zat 3 eieren legde en dat ze alle drie uitkwamen. het 3de is wel doodgegaan door gebrek aan voeding( duivenmelk).
en wat bleek het jaar daarop had hetzelfde koppel weer 3 eieren.
haar dochter doet dit nu sinds dit jaar ook.
Het komt extreem zefden voor dat dit gebeurt maar het KAN WEL. ik denk dat het eens stuk erfelijk bepaald is. maar het is niet zeker dat ze het alle 3 zullen halen. ook in mijn pa zijn handleiding is er spraken van. maar het is wel zeer zeldzaam

zelf heb ik oa 5 pauwstaartjes, 2 mannetjes en 3 vrouwtjes. het zijn 2 koppeltjes die elk een hok hebben en bij een 1 koppeltje woont een single-vrouwtje in. deze heeft vorig jaar gepaard met de duiver uit haar hok. maar deze duiver had ook met het ander vrouwtje gepaard, 1 duiver met 2 duivinen dus. ook dat komt voor. maar de duiver broedde slechts bij 1 vrouwtje. de andere heeft de jongen zelf opgekweekt. en zelf uitgebroed. dit is ook ZEER ZELDZAAM want duiven moeten elkaar afwisselen. zij was dus " geëmancipeerd". de jongen hadden wel iets langer nodig om volwassen te worden. ik heb het aan ekele andere melkers gevraagd maar ze geloofden dit eerst niet. ( totdat ik dat vrouwtje alleen opsloot en ze gewoon doorbroedde zonder haar duiver, dat was dan een goed bewijs)
ook heb ik al gehad bij mijn andere duiven dat 2 duivinnen naar 1 duiver gingen, ermee paarden en dan samen zonder duiver, de jongen opkweekten. dit is ook zeldzaam,.
volgens mij moet je zoeken bij de laatste mogelijkheid. want 1 koppel met 4 eieren is al onbestaande denk ik.
groetjes

poulken
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 aug 2005 16:22
Land:
M/V: V
Locatie: oost-vlaanderen

Berichtdoor poulken » 01 jun 2006 22:03

Ja ik denk eerlijk dat het echt 2 duivinnen zijn en dat ze bij een andere doffer zijn geweest.
Maar dat is dan toch echt zeldzaam en ik hoop dat ze alle 4 blijven leven.

Dus ik weet het antwoord(denk ik) bedankt voor de reacties Greetzzzzzz

Wie nog zoiets voor heeft gehad Laat het me weten


Poulken

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor gonda » 02 jun 2006 08:02

poulken schreef:Ik weet het zelf niet daarom dat ik het hier op het forum plaats.

Ze zitten altijd los dus een andere doffer kan er eventueel op gezeten hebben.Maar ik betwijfel het

je moest eens weten wat er allemaal achter je rug gebeurd :lol:

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor gonda » 02 jun 2006 08:06

stev schreef:hallon
ik heb zelf enorm veel duiven en mijn vader is ook duivenmelker. als wij een hok hebben met +- 10 duivinnen in, zonder duiven, zullen die duivinnen het niet laten om per 2 of 3 samen te gaan kruipen om te broeden. dan zitten ze op zon 4 eieren die natuurlijk niet uitkomen.

in het kweekseizoen hebben wij al eens voorgehad dat een koppel die alleen zat 3 eieren legde en dat ze alle drie uitkwamen. het 3de is wel doodgegaan door gebrek aan voeding( duivenmelk).
en wat bleek het jaar daarop had hetzelfde koppel weer 3 eieren.
haar dochter doet dit nu sinds dit jaar ook.
Het komt extreem zefden voor dat dit gebeurt maar het KAN WEL. ik denk dat het eens stuk erfelijk bepaald is. maar het is niet zeker dat ze het alle 3 zullen halen. ook in mijn pa zijn handleiding is er spraken van. maar het is wel zeer zeldzaam

zelf heb ik oa 5 pauwstaartjes, 2 mannetjes en 3 vrouwtjes. het zijn 2 koppeltjes die elk een hok hebben en bij een 1 koppeltje woont een single-vrouwtje in. deze heeft vorig jaar gepaard met de duiver uit haar hok. maar deze duiver had ook met het ander vrouwtje gepaard, 1 duiver met 2 duivinen dus. ook dat komt voor. maar de duiver broedde slechts bij 1 vrouwtje. de andere heeft de jongen zelf opgekweekt. en zelf uitgebroed. dit is ook ZEER ZELDZAAM want duiven moeten elkaar afwisselen. zij was dus " geëmancipeerd". de jongen hadden wel iets langer nodig om volwassen te worden. ik heb het aan ekele andere melkers gevraagd maar ze geloofden dit eerst niet. ( totdat ik dat vrouwtje alleen opsloot en ze gewoon doorbroedde zonder haar duiver, dat was dan een goed bewijs)
ook heb ik al gehad bij mijn andere duiven dat 2 duivinnen naar 1 duiver gingen, ermee paarden en dan samen zonder duiver, de jongen opkweekten. dit is ook zeldzaam,.
volgens mij moet je zoeken bij de laatste mogelijkheid. want 1 koppel met 4 eieren is al onbestaande denk ik.
groetjes

Dat een duivin op haar eentje het doet is helemaal niet zeldzaam.
ik heb hier een cauchois dame zitten, die op haar eentje drie jongen tegelekertijd kan grootbrengen
en die jongen hebben geen groeiachterstand ten opzichte van alle andere jongen van dezelfde leeftijd
Deze cauchois dame is een heel oude tante, legt zelf geen eitjes meer, maar zal alle eitjes uitbroeden die ik haar geef.

Neen hoor dit is geen zeldzaamheid
Elke goede kweker heeft dergelijke duiven op zijn hok zitten.

Gebruikersavatar
stev
Berichten: 376
Lid geworden op: 21 mei 2006 11:03
Land:
M/V: V
Locatie: eeklo

Berichtdoor stev » 05 jun 2006 17:47

wel, dan is mijn duivin toch geen raar geval,

nu ja mijn vader is al zeer lang duivenmelker en heeft het nog niet voorgehad, zelfs de mensen in de buurt niet.
maar dat bewijst nogmaals dat het kan. ik heb ondertussen de ene duivin een eetbakje bij haar nest gezet zodat ze sneller eten heeft, dit zal natuurlijk ook helpen.
Ik heb nu 6 mooie kleine duifies.
groetjes


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten