Spoed. Duif tegen raam gevlogen, leeft nog.

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: Spoed. Duif tegen raam gevlogen, leeft nog.

Berichtdoor marvin2985 » 04 nov 2012 13:43


Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Spoed. Duif tegen raam gevlogen, leeft nog.

Berichtdoor Lies » 04 nov 2012 23:14

marvin2985 schreef:takla`s zijn de enige grond duiven die er bestaan of tenminste die ik ken.
duivenhouders laten ze dan ook los lopen via de deur waarna ze, als ze raszuiver zijn nooit uit zichzelf zullen gaan vliegen. om ze te laten vliegen zullen ze dus in de lucht gegooid worden, waarna ze met salto`s weer naar beneden komen.
hoe ouder de duiven worden hoe meer salto`s ze zullen maken waarbij er soms wel eens 1 dood valt omdat hij nog net 1 salto voor de grond wil maken.

dit is een erg mooie takla, en die zal vast gemist worden. het lijkt mij dan ook dat de eigenaar niet ver af zal wonen.



Dit is wat triest naar mijn mening. Een duif fokken die alleen maar vliegt als je hem omhoog gooit en dan neerstort als het dier ouder wordt en zijn salto's niet meer kan maken. Dat is bizar. Of het moet zijn dat deze duiven helemaal niet meer vliegen van nature maar dan is in de lucht gooien niet diervriendelijk. Op zich kun je met een vliegtuigje met afstandsbediening uit de speelgoedzaak ook veel plezier maken denk ik dan.

FJ: het was niet verwijtend bedoeld. Jammer dat het zo overkwam omdat ik het wat impulsief schreef en sorry daarvoor. Ik kon de humor niet waarderen maar wilde je zeker geen vervelend gevoel bezorgen met mijn reactie. Het was de bedoeling hetgeen ik over duiven heb geleerd (ondanks toen ik zelf een postduif had opgedoken) te delen. Dacht dat het misschien zinnig zou zijn en dat je er wellicht iets aan zou hebben.

LindaW
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2012 09:24
Land: Nederland
M/V: V

Re: Spoed. Duif tegen raam gevlogen, leeft nog.

Berichtdoor LindaW » 24 dec 2012 09:48

Heb je de eigenaar van de duif al gevonden??

Ik zag dat mijn topic hierin is genoemd, mocht het een man zijn dan mag hij wel hierheen.
viewtopic.php?f=100&t=62113&st=0&sk=t&sd=a

Denice
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 sep 2013 09:36
Land: Nederland
M/V: V

Re: Spoed. Duif tegen raam gevlogen, leeft nog.

Berichtdoor Denice » 03 sep 2013 21:33

kan de duif door de klap geen hersenbeschadiging of zoiets hebben gekregen dat die daarom zo suf is?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23072
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Spoed. Duif tegen raam gevlogen, leeft nog.

Berichtdoor Kip La La » 03 sep 2013 21:36

Dit is een topic van een jaar geleden, ik denk dat het geval met de duif al opgelost is onderhand. ;)


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten