Hoe ver van elkaar duivenzitjes plaatsen

Esje
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 sep 2008 20:12
Land: Nederland
M/V: V

Hoe ver van elkaar duivenzitjes plaatsen

Berichtdoor Esje » 02 sep 2013 21:52

Hoi,

Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:
Ik heb twee duivenzitjes gekocht (van die driehoekjes). Hoe ver van elkaar moeten ze staan? Ik heb plaatjes gezien dat ze allemaal onder elkaar gemonteerd zaten, maar ik wilde ze graag naast elkaar. Hoeveel ruimte moet er tussen het duivenzitje en de zijmuur? Ze komen in het nachthok te hangen.

groetjes,
Esje
Trotse bezitster van 2 kippen en 3 duiven!

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: Hoe ver van elkaar duivenzitjes plaatsen

Berichtdoor marvin2985 » 03 sep 2013 16:47

de duif moet niet met zijn staart tegen de muur aan kunnen schuren of tegen zijn buurman aan kunnen schuren.
maar naast elkaar is niet heel erg handig omdat er dan waarschijnlijk 1 duif vandoor gaat met al de zitplaatsjes.
die zal dan elke keer van plek naar plek vliegen om zijn territorium te beschermen.
je kan het natuurlijk wel altijd proberen misschien heb je mazzel.

Denice
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 sep 2013 09:36
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hoe ver van elkaar duivenzitjes plaatsen

Berichtdoor Denice » 03 sep 2013 21:12

Wij hebben altijd takken in het hok hangen dat werk ook heel goed maar sinds kort hebben we er plankjes bij omdat ik een duifje heb gekregen die door een handicap niet op een tak kan landen.

Foto van het duifje met een handicap:
https://dl-web.dropbox.com/get/Foto0700 ... q-cKIbCm0g

Esje
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 sep 2008 20:12
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hoe ver van elkaar duivenzitjes plaatsen

Berichtdoor Esje » 07 sep 2013 14:04

Thanks! Ik ga even kijken of dat pas als ik ze binnen heb.
Ik heb een koppeltje duiven, zouden zij ook gaan vechten?
Als ik ze boven elkaar zet heb ik wel een probleem met een eigenwijze kip die het hoogst wil zitten.... (die zit ook in het nachthok). Maar zij past vast niet op dat driehoekje. De duivenzitjes zijn nog steeds niet binnen....(Schuko). Ik hoop dat het nog komt.

Beneden heb ik ook nog een blinde kip en een gehandicapte duif (kan niet meer vliegen) zitten. Die gaan niet naar boven. Ik heb de blinde kip even boven gezet en toen kwam de gehandicapte duif ook boven. Die zijn altijd samen. Maar ja toen gingen de duiven vechten.....Dus blijft hij maar beneden.

groetjes,
Esther

Denice
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 sep 2013 09:36
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hoe ver van elkaar duivenzitjes plaatsen

Berichtdoor Denice » 08 sep 2013 12:59

Als je ze boven elkaar zet moet je er wel op letten dat ze niet vanaf de bovenste plank op de onderste kunnen poepen want anders want dat hele plankje smerig.

Denice
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 sep 2013 09:36
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hoe ver van elkaar duivenzitjes plaatsen

Berichtdoor Denice » 08 sep 2013 13:01

Trouwens met mijn gehandicapte duif is het precies andersom die kan alleen vliegen en niet lopen. dus daarom heb ik plankjes gemaakt in het hok. even een vraagje kunnen jouw kippen en dat duifje samen op de grond of wordt ze weleens gepikt?


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten