Wat nu wel en niet te doen met de duiven?

Skippy1
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2010 18:39
Land:
M/V: V

Wat nu wel en niet te doen met de duiven?

Berichtdoor Skippy1 » 27 jan 2017 17:50

Hallo allemaal

Wij helpen altijd dieren asl we die op straat zien of wat dan ook. Mijn dochter is precies hetzelfde. We proberen dieren op te lappen of naar een opvang te brengen. We hebben een klein huisje, grote tuin,,en veel dieren. De kippenhobby (ruim een jaar of 10 nu) is eigenlijk ook een uit de handgelopen iets geweest, wat begon met een kuikentje hier in de straat. Maar goed, we hebben dus al geruime tijd kippen. Voorheen liepen ze los in de tuin, maar sinds 2 jaar hebben we een hele mooie grote kippenren met 2 grote nachthokken. En alles gaat prima. Een paar maanden geleden kon mijn dochter een duif redden van een van onze katten...hij had een gekneusde vleugel die gespalkt is door een dierenarts. We hadden het niet verwacht maar hij vliegt goed eet goed en gaat goed met de kips.Deze duif noemden we Mees.... Een maandje later vonden we een duifje op straat, we dachten dat die de volgende dag niet zou halen. Hij had namelijk ( wat je misschien van de kippen kent) draainek. Zag er erg eng uit, maar we deden wat we konden. Eerst een aantal weken apart in een bench, en langzaam aan steeds meer bij de kippen gelaten. Ook dit ging wonder boven wonder goed. Deze noemden we Moos. Toen is er nog eentje bijgekomen die zielig alleen zat, was gevangen en uitgeput maar zocht een huisje. Dit is een sierduif. Deze noemden we Polly. Alles vliegt lekker door de ren, en alles gaat heel goed....totdat er liefde in de lucht hing tussen 2 duiven. Namelijk Moos (met het nekje) en Polly. Moos is overduidelijk een duivin en Polly een doffer. Ze zitten echt te flikvlooien... Misschien wel leuk om een nestje uit te laten komen, maar meer niet. Dachten we... Maar nu zag mn dochter dat het koppeltje achter Mees aanzat met niet al te lieve bedoelingen.... Wat nu wel en niet te doen? :gutgut: . Groetjes Patricia

Gebruikersavatar
heusnoorn
Berichten: 405
Lid geworden op: 19 apr 2015 19:06
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat nu wel en niet te doen met de duiven?

Berichtdoor heusnoorn » 27 jan 2017 20:10

Een nestje zou ik alleen doen als je ook weet waarheen met de jongen. Duiven zijn nu niet zo populair, behalve als je grotere rassen voor een laag prijsje aan de man brengt om op te eten.

Duiven met broeddrift bepalen een zekere rangorde, an sich hoeft dat geen probleem op te leveren als er genoeg uitwijkmogelijkheden zijn voor de andere. Koppels dulden een rivaal niet te dicht bij hun nest, maar ze willen er wel nog gerust samen mee eten en rusten in een ander deel van het hok.

Skippy1
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2010 18:39
Land:
M/V: V

Re: Wat nu wel en niet te doen met de duiven?

Berichtdoor Skippy1 » 28 jan 2017 03:17

Bedankt voor de reactie !! Nou we zouden het duifje of de 2 duifjes dan zelf houden. En ook verder geen nestjes meer uit laten komen.. En misschien verbeterd een nestje ook de sfeer tussen de duiven? Ik heb ook 2 fotos, maar lukt me niet om op dit forum te zetten...

:crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:

Groetjes Patricia


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten