Naast kippen ook duiven
Re: Naast kippen ook duiven
Ja dat ligt helemaal aan jou zelf, ikke heb het nooit in `toom`kunnen houden lol
Maar bedoel je dan dat jij zelf gewoon steeds meer/groter wilde of dat de duiven zich zo snel vermenigvuldigden dat je het niet meer in de hand had? ; )
ikke er meer wilde.
Maar vergis je niet, die duiven blijven ook maar door gaan.. Zelfs als je de duivinnen alleen/apart zet, leggen ze gewoon eieren door. Op gegeven moment kun je dus ook niet anders als nog 3de hok erbij. 1 vlieghok, 1 duivinnenhok, en 1 dofferhok. Tja.. En dan heb je dus weer meer ruimte voor nog enkele duiven meer, totdat dit weer uit de hand loopt, en je 4de hok nodig hebt hahaha.. Zo ongeveer

Maar vergis je niet, die duiven blijven ook maar door gaan.. Zelfs als je de duivinnen alleen/apart zet, leggen ze gewoon eieren door. Op gegeven moment kun je dus ook niet anders als nog 3de hok erbij. 1 vlieghok, 1 duivinnenhok, en 1 dofferhok. Tja.. En dan heb je dus weer meer ruimte voor nog enkele duiven meer, totdat dit weer uit de hand loopt, en je 4de hok nodig hebt hahaha.. Zo ongeveer

Haha we zullen zien. Ik hou je op de hoogte

Even op de zaken vooruitlopend misschien, maar wat te doen als er straks kuikens zijn; duivin en kuikens met rust laten of met regelmaat kijken en kuikens vastpakken om aan mensenhanden te laten wennen?
Niets spannends, kunt ze gerust vast nemen. Wennen ze idd er al aan. Zo i zo de kuikens in de gaten houden.
Oké, bedankt : )
Nog even een practische vraag:
In mijn nieuwe 'vlieghok' heb ik een ingang gemaakt met dringers zodat de duiven wel naar binnen maar niet meer terug naar buiten kunnen.
Nu in mijn ingang 20cm hoog en 16cm breed.
Zijn deze afmetingen voldoende vraag ik me nu af?
Nog even een practische vraag:
In mijn nieuwe 'vlieghok' heb ik een ingang gemaakt met dringers zodat de duiven wel naar binnen maar niet meer terug naar buiten kunnen.
Nu in mijn ingang 20cm hoog en 16cm breed.
Zijn deze afmetingen voldoende vraag ik me nu af?
Als ze het vertrouwen gaan ze nog wel door rond gat van kleine 10cm. Spoednik zal ook niet meer zijn als een 8 x 20cm opening.. Dus ja, jouw maat is prima. sluit het savonds wel af, de katten kunnen er ook door..
Mooi, dan ben ik bijna klaar.
Alleen nog een likje verf
Alleen nog een likje verf

veel plezier ;-)