Jumbo Kwartels

Gebruikersavatar
rickskwartels
Gebanned
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 jun 2013 23:15
Land: Nederland
M/V: M

Jumbo Kwartels

Berichtdoor rickskwartels » 28 jan 2014 14:51

NOU hier gaan we dan:

Jumbo kwartels bestaan ze nu echt ?


Ik krijg vaak de vraag of ik eieren heb van jumbo kwartels of de kwartels zelf.

Het antwoord is NEE want JUMBO kwartels bestaan niet, Het is namelijk zo een Japanse kwartel is met 6 weken volwassen maar nog niet op gewicht met 8 weken het eerste ei is geen wonder met een maand of 4 a 6 zijn de kwartels
op gewicht rond de 300 a 325 gram ook is de hen zwaarder dan de haan. Ik weet er zijn veel mensen die jumbo's aanbieden voor hoge prijzen
50 tot 90 cent per ei 5 euro voor een zwak eendagskuiken van een normale kwartel. een Duits.Frans of Belgisch zwaar/groot ras dat zwaarder is is ook onzin de Belgen en Duitsers kopen regelmatig wat eieren bij mij. Ik weet van deze mensen namelijk wat de vraag is uit Nederland en is de cirkel rond.

Ook zwerven er foto op internet rond over jumbo's op weegschalen. Iedereen weet hoe makkelijk je zo iets maakt daar bij komt een kwartel van 8 weken ziet er net zo uit als een kwartel van 6 maanden alleen het gewicht is anders.

Een Japanse kwartel hen legt meestal als eerste ei een dubbel dooier dan mini eieren en dan normaal.Maar het kan ook zijn dat ze soms kleine eieren gaan leggen en 2 weken later weer de helft zo groot. dit licht aan voeding seizoen en vocht. Weinig of geen vocht is dus kleine of geen eieren.

Ik ben kok van beroep en heb vroeger veel met kwartels en kwartel eieren gewerkt. Nu is het zo dat een Japanse kwartel gebruikt wordt voor vlees en eieren. De meeste worden geslacht met 8 weken. als er echt jumbo's bestaan hebben ze die echt voor de slacht net zo iets als de plof kip leuk of niet maar dit is zo. loop voor de grap de poelier eens binnen kijk eens of er kwartels liggen (zoek maar het kleinste beest.) en vergelijk. Vaak zit de kop met veren er nog gewoon aan. en zie hier een (dood) normale Japanse kwartel geen giga mega jumbo ras kwartel maar gewoon onze Japanse kwartel.

Hoe komt dit ? Nou er zijn mensen die het nodig vinden veel geld te verdienen aan de Kwartel(hobby) en hoe ik het noem een draai te geven aan de waarheid. iets zeldzaams iets wat (iedereen) wil.
Ik niet. En heb denk ik met dit stuk duidelijk aangegeven hoe het echt zit. Maar is er niemand met het monster van Lognes in de vijver of een jumbo kwartel hoor ik dit graag.

veel kwartels worden aangeboden op een leeftijd van 6 weken ook door mij.Dit is om dat u dan een jonge hen of haan heeft die u nog lang kan houden.
maar toch al mooi op kleur is. net of bijna aan de leg.
Samenvatting:
Jumbo kwartels bestaan niet tenzij gekocht bij jumbo (Supermarkt)
een (slim) verkoop praatje trap er dus niet in.
een Japanse kwartel weeg met 6 weken ongeveer 200 gram en met 6 maanden 325 gram.
in vergelijking met Chinese kwartels is de Japanse 2 A 3 keer zo groot en zwaar


Tip:
de grootste en mooiste kwartel en eieren krijg je als je je kwartel goed en afwisselend voer geeft.

succes

Dieter
Berichten: 4908
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:08
Land:
M/V: V
Locatie: Westkerke

Re: Jumbo Kwartels

Berichtdoor Dieter » 28 jan 2014 18:18

Ik heb hennen die op 5 en een halve week al beginnen leggen en dan soms al meer dan 400g wegen....

Gebruikersavatar
rickskwartels
Gebanned
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 jun 2013 23:15
Land: Nederland
M/V: M

Re: Jumbo Kwartels

Berichtdoor rickskwartels » 28 jan 2014 21:19

zoo dat is heel mooi jij hebt dan hele bijzondere kwartels

welk soort kwartel heb je dan ?

met 5 weken zitten ze net in de veren en hebben daar al hun energie ingestoken

lijkt mij sterk dat ze en in de veren zitten en al leggen en ook al 400 gram zijn

dit bestaat niet maar als jij ze hebt laat maar zien dan.

Dieter
Berichten: 4908
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:08
Land:
M/V: V
Locatie: Westkerke

Re: Jumbo Kwartels

Berichtdoor Dieter » 28 jan 2014 22:34

Ik heb Japanse kwartels, of je die nu Jumbo's of niet wenst te noemen; het staat je vrij...
Je denkt toch echt niet dat ik me hier zal verlagen tot een potje liegen?

Gebruikersavatar
rickskwartels
Gebanned
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 jun 2013 23:15
Land: Nederland
M/V: M

Re: Jumbo Kwartels

Berichtdoor rickskwartels » 28 jan 2014 23:41

ik zeg niet dat je een potje zit te liegen maar zou het graag wel eens willen zien.

sterker nog ik wil wat wat eieren van die speciale Japanse kwartels uitbroeden.

en foto's zouden heel mooi zijn natuurlijk
:duimop:

n0ralien
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 mar 2013 16:15
Land: Duitsland
M/V: V
Locatie: Süd-Bayern
Contacteer:

Re: Jumbo Kwartels

Berichtdoor n0ralien » 29 jan 2014 18:14

Rick, een heel korte reactie:

Verdiep je eens in het buitenland welke soorten japanse kwartels er zijn, dan plaats je niet nog een keer dit bericht.

Het mag duidelijk zijn dat ik het niet met jouw stelling eens ben.

groetjes

Gebruikersavatar
rickskwartels
Gebanned
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 jun 2013 23:15
Land: Nederland
M/V: M

Re: Jumbo Kwartels

Berichtdoor rickskwartels » 29 jan 2014 20:39

Oke goed die pagina ken ik wel Maar zegt mij eigenlijk nog niks (is dit een feit ?) :duimneer:

Een feit is wel dat er bij de poelier geen kwartels liggen van 400 gram( dus heel met kop en inhoud)
denk dat iedere poelier wel kwartels zou willen verkopen van 400 gram in 5 weken. :gossip: Dus Handel voor de gene die ze hebben. :duimneer:

er zijn mensen die schrijven betere stukken om er wat mee te kunnen verdienen. :duimneer:

Maar waar in Europa vind ik JUMBO of hoe je ze ook noemen Japanse kwartels ?

Ik heb ze nog niet gevonden en Ben bang dat ik ze ook niet ga vinden. Maar nogmaals heb je ze Laat het maar weten

ik wil graag een eerlijke uitdaging aan gaan. :duimop:

Ik heb,fok en verkoop Japanse kwartels Maar geen Jumbo of mega ras Ik verkoop alleen gezonde mooi gekleurde Japanse kwartels. die ruim 7 maanden per jaar op natuurlijke wijze elke dag een lekker klein ei leggen Past precies ik een Kwartel eierdoosje dat voor de industrie is gemaakt. :duimop:


http://www.japansekwartels.nl/uploads/1/2/6/3/12637448/223457_orig.jpg

Hier een foto van het verschil in kwartel eieren in vergelijk met een bij jumbo gekocht maat L kippen ei.
3 linkse eieren zijn van Normale Japanse Kwartels om aan te geven dat ze zeer verschillend kunnen leggen.

n0ralien
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 mar 2013 16:15
Land: Duitsland
M/V: V
Locatie: Süd-Bayern
Contacteer:

Re: Jumbo Kwartels

Berichtdoor n0ralien » 30 jan 2014 18:28

Hier een paar linken voor je:

http://www.wachteln.net/zuechter/wachtelzuechter.html

let dan op Mast-wachteln of mastlinie.

http://sawax.de/ kies voor: Japanische Mast- und Legewachtel

En op internet zijn ontzettend veel links te vinden over de zwaardere rassen, en dan heb ik het niet eens over de amerikaanse fokbrouwsels die ontzettend zwaar zijn.

Vooral in Italië en Frankrijk zijn deze zware vleesrassen te vinden, vaak Isabelkleurig, maar in Duitsland ook in andere kleurslagen te krijgen, en het verschil met gewone legkwartels is groot! Ook hun eetlust is veel groter :!:
In Duitsland vind je vaak de 2-nutsdieren, goede vleesaanzet en goed leggen (grote eetlust).

groet,

Gebruikersavatar
rickskwartels
Gebanned
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 jun 2013 23:15
Land: Nederland
M/V: M

Re: Jumbo Kwartels

Berichtdoor rickskwartels » 30 jan 2014 18:47

Hier beschrijven ze dus precies de NUTS of dubbel doel Japanse kwartel die ik en vele andere hier gewoon heb zitten en overal in Nederland kan kopen.Maar waar staat 400 gram plus in 5 weken ?
ik heb dat niet gevonden (mijn Duits is slecht) zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.

toch Bedankt voor de moeite

n0ralien
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 mar 2013 16:15
Land: Duitsland
M/V: V
Locatie: Süd-Bayern
Contacteer:

Re: Jumbo Kwartels

Berichtdoor n0ralien » 30 jan 2014 19:58

Staar je niet blind op 5 weken .... mastwachteln worden gewoon zwaar, normaal gesproken worden kwartels met 8-9 weken geslacht omdat de hanen elkaar dan niet meer verdragen (noodzaak).
Maar ze bestaan echt hoor.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten