Kan iemand mij helpen (vragen over bodembedekking)

Loeke
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mar 2018 17:32
Land: Nederland
M/V: V

Kan iemand mij helpen (vragen over bodembedekking)

Berichtdoor Loeke » 29 apr 2018 18:21

Hey,

Kan een kwartelkuiken van 2 weken oud op houtsnippers staan? Hij staat nu op kranten.

Groetjes
Loeke

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kan iemand mij helpen (vragen over bodembedekking)

Berichtdoor Trea » 29 apr 2018 23:36

Ik denk dat houtsnippers beter is dan krant vanwege de drukinkt die me niet goed lijkt als ze daarvan eten. Maar ik weet of ze dat doen en weet ook niet veel van kwartels. Dus wacht nog even op een andere reactie of stuur een pb aan KipLaLa. Die weet heel veel van kwartels en zal je vast verder kunnen helpen.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kan iemand mij helpen (vragen over bodembedekking)

Berichtdoor Fryske » 30 apr 2018 10:09

Persoonlijk gebruik ik liever hennepvezel. Dit neemt ontzettend goed vocht op en kan je heel makkelijk composteren.

Loeke
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mar 2018 17:32
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kan iemand mij helpen (vragen over bodembedekking)

Berichtdoor Loeke » 01 mei 2018 06:47

Dank jullie :)

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kan iemand mij helpen (vragen over bodembedekking)

Berichtdoor Kip La La » 01 mei 2018 08:22

Ik heb alleen kuikens van Cal kuifkwartels gehad en dat was natuurbroed.
Maar het zijn natuurlijk heel kleine diertjes en als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor zaagsel gaan.
Heb mn Chinese in de winter op zaagsel gehad en nu hebben ze een ander iets, soort van kort zacht hooi.
Maar goed, als het maar zacht is aan hun voetjes en ze er niet veel van gaan eten.
En een zandbadje erbij waarin ze zich kunnen wentelen, vinden ze heérlijk, equivalent van onze douche.

Loeke
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mar 2018 17:32
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kan iemand mij helpen (vragen over bodembedekking)

Berichtdoor Loeke » 01 mei 2018 12:42

Dank u :)

Ostara22
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2018 08:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kan iemand mij helpen (vragen over bodembedekking)

Berichtdoor Ostara22 » 09 jul 2018 10:15

Ik heb een stalen hok met groen kippengaas om de spijlen kleiner te maken. Het is een vrij grote hoge kooi en die staat gewoon buiten met een groot nachthok. Ik heb er 2 groenblijvende struiken in geplant en de bodem is nu nog gewoon gras. elke avond zet ik ze in het nachthok en spoel ik de grond schoon met de tuinslang. Heb het idee dat ze het heerlijk vinden. 2 chinese haantjes en 6 hennetjes. Hoop dat dat goed is. Van de winter doe ik ze naar een hok in de schuur. Heb voor het eerst kwartels en weet er nog niet alles van maar lees me in.
:o

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kan iemand mij helpen (vragen over bodembedekking)

Berichtdoor Kip La La » 09 jul 2018 10:34

leuk dat je ook kwarteltjes hebt.
Heb je ze al lang?
Gaat het goed met de twee haantjes onderling?
Die van mij heeft het opeens in zijn bol gekregen en viel de (kreupele) Japanse hen aan met wie hij al een tijdje samenwoont, hiervoor was hij heel lief voor haar maar nu is ze doodsbang voor hem en heb ik haar in een apart gedeelte ondergebracht.
Ook zat hij wel eens bij mijn Japanse haan voor een paar uurtjes maar daar liep hij ook al achter aan te jagen.
Geen gezicht; zo n grote vogel die voor zo’n kleintje wegrent.

Ostara22
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2018 08:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kan iemand mij helpen (vragen over bodembedekking)

Berichtdoor Ostara22 » 09 jul 2018 10:48

Ik kreeg van een kennis die aan de andere kant van het land woont 2 hennen en 1 haan. Haha het waren duidelijk 2 hanen en 1 hen. Heb er dus nog maar 5 hennen bijgekocht. De gekregen 3 hebben wildkleur en zijn kleiner dan de lichtgekleurde gekochte hennetjes. Hok was toen te klein en ander onderkomen gemaakt. Heb ze nu een dag of 5. Ik denk dat de haantjes uit hetzelfde nest komen want vechten doen ze niet. Ze hebben het veel te druk met de hennen. Vanochtend zag ik zelfs 1 van de hennen achter de haan aanzitten. Die was het zat. Het hok staat nu in mijn kippenveld van 10 bij 10 waar ik verschillende soorten kippen in heb zitten. Leggen doen de lichte nog niet de wildkleur hen wel al. Zo leuk :P

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kan iemand mij helpen (vragen over bodembedekking)

Berichtdoor Kip La La » 09 jul 2018 12:49

Ja ik vind ze ook fantastisch, (het haantje nu wat minder) houd ze maar goed in het snotje! :-D


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten