Volière

Dana g
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 aug 2018 13:03
Land: belgie
M/V: V

Volière

Berichtdoor Dana g » 26 mar 2020 17:17

Hallo,

De planning voor een 2de volière is hier vervroegd! ( Toch iets goeds aan de Corona)

Het is een volière van 3m op 2m en 2,50 m hoog
Mijn andere is 1,50m op 2m en 2 m hoog + daarbuiten nog een laag Binnenhok.

Ik ben van plan om in de grotere Californische kuifkwartel te zetten.
En Japanse in het kleinere volière


Maar ik ben een beetje aan het rondkijken of er ook een mogelijkheid is om op lange duur er andere vogels bij te zetten? Heeft iemand mischien wat leuke tips of suggesties?

Vogels, fazantachtige, patrijs,...????
Ik heb zelf niet echt een idee wat goed samen gaat

Deborah123
Berichten: 492
Lid geworden op: 06 mei 2018 22:21
Land: Nederland
M/V: V

Re: Volière

Berichtdoor Deborah123 » 26 mar 2020 18:03

Valkparkiet, Kakariki, kanari, diamantduif, Etc.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Volière

Berichtdoor Kip La La » 26 mar 2020 18:09

Voor fazanten en patrijzen en vogels van dergelijke grootte is dat toch veel te klein?
Ik doe zelf geen andere vogels bij mijn kwartels, net zoals ik dat ook niet bij mijn kippen zou doen.
Kwartels zijn al leuk op zichzelf, hoewel ik de Californische kuifkwartels zelf de minst leuke vond.
Japanse en Chinese zijn veel vertrouwelijker.
Ik heb trouwens eens bij iemand gezien die van alles in één voliere had en de kwartels daar hadden echt een sjipsleven. :(
Momenteel heb ik alleen nog een groepje van vijf Chineesjes, vier hennetjes en een haan en ik heb echt een belevenisparkje van hun rennetjes gemaakt, is gewoon een lust voor het oog om ze daar in rond te zien lopen.

Dana g
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 aug 2018 13:03
Land: belgie
M/V: V

Re: Volière

Berichtdoor Dana g » 26 mar 2020 19:17

Oke heb niet echt een idee wat voor ruimte de fazant Enzo nodig heeft! Wil de diertjes echt niet te klein zetten!

Mischien als ik ooit eens een grote overdekte ren heb !

Waren de Californische gewoon schuw? Of hoe komt het dat je er niet zo een goede ervaring mee hebt?

Ik ben aan het twijfelen tussen bergkuifkwartel, de Californische of de blauwschubkwartel. Vind ze gewoon zo mooi! Maar vermoedelijk wordt het dan een koppeltje of triotje van 1 van die soorten. Iemand ervaring met die 3?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Volière

Berichtdoor Kip La La » 26 mar 2020 21:45

Ik vond de Californische erg schuw.

Gebruikersavatar
Kuckeltje
Berichten: 1565
Lid geworden op: 18 sep 2008 13:22
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Beekdaelen
Contacteer:

Re: Volière

Berichtdoor Kuckeltje » 26 mar 2020 23:09

Harlekijn kwartel is mooi gekleurd, niet groot en ook niet duur. Daar kun je dan heel goed wat oorspronkelijke ( wilde ) duiven bij zetten.

Dana g
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 aug 2018 13:03
Land: belgie
M/V: V

Re: Volière

Berichtdoor Dana g » 28 mar 2020 16:13

Kuckeltje schreef:Harlekijn kwartel is mooi gekleurd, niet groot en ook niet duur. Daar kun je dan heel goed wat oorspronkelijke ( wilde ) duiven bij zetten.



Ik wil echt bij de blauwschubkwartel, Californische of kuifkwartel blijven.
Vind het blauwe en het Kuifje gewoon zo leuk. En ik heb liever een iets grotere kwartel :gulzig: vind japaner grote wel leuk, maar net iets groter zou nog beter zijn!
Ik heb ook nog lang getwijfeld voor de boomkwartel!

En waarschijnlijk gaan ze alleen in de volière komen te zitten. Ik heb nog wat doorgelezen denk dat een volière van 2x3 voor de meeste vogels toch wat te klein is. Maar ik ga nog wat leuke beplanting zoeken en de volière volledig ingerichte en dan op het gemak een koppeltje zoeken :-D

frankip
Berichten: 2906
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Volière

Berichtdoor frankip » 28 mar 2020 16:45

Een koppeltje lachduiven is ook heel leuk erbij.

Joog
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 mar 2015 09:46
Land: nederland
M/V: M

Re: Volière

Berichtdoor Joog » 29 mar 2020 16:32

:-) de vraag ook hier, leuk. Nu lees ik dat je tussen 3 kwartels twijfelt. Voor deze 3 keuzes, zou ik voor de blauwschubben kwartels gaan. Rustig van karakter, en mooi van formaat. Wil je de mooiste roep horen, moet je de Europese kwartel nemen. Heeft er iemand te koop omg Eindhoven/helmond (Europese kwartels) hoor ik het graag...

Monti
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017 10:46
Land: Nederland
M/V: V

Re: Volière

Berichtdoor Monti » 27 apr 2020 16:12

Ik had de,kwartels altijd bij grasparkieten en valkparkieten, maar zover ik weet gaan ze goed met heel veel soorten vogels.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten