Kwartel met klompvoet

Alexvdweg
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2021 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Kwartel met klompvoet

Berichtdoor Alexvdweg » 05 aug 2021 00:27

Beste mensen van dit forum,
Ik heb een vraag over 2 kwartel kuikens van mij die nu ongeveer 1,5 week uit zijn. Deze zijn uitgekomen vanuit de broedmachine. Ik had er 6 die gezond waren en 2 die wat mank waren. Het gaat om Japanse kwartels. Nu was mijn vraag wat ik kan doen om die 2 kwartels te helpen. Ik heb een die eigenlijk een poot gestrekt naar achter heeft en hem ook zou houd. En een die een klompvoetje heeft. Bij de kwartel met klompvoet heb ik een schoentje gemaakt van pleisters. Echter kan de kwartel hiermee niet goed lopen dus die heb ik het er maar weer afgehaald. Heeft iemand tips of iemand een idee waar de andere kwartel last van heeft. Ik hoor het graag
Alvast bedankt!!!

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kwartel met klompvoet

Berichtdoor tuff cookie » 05 aug 2021 18:00

Kun je een foto maken van de pootjes ?
De kwartel met klompvoetje zou ik toch weer een "sneeuwschoentje" geven. In het begin kunnen ze er moeilijk mee lopen maar dat leren ze wel in een paar dagen. Als je niks doet kan hij zijn hele leven slecht lopen.
Vaak is de oorzaak vitamine B gebrek. Je kunt vitamine B in het drinkwater te doen. Dan geneest het veel sneller.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kwartel met klompvoet

Berichtdoor Kip La La » 05 aug 2021 18:02

Hier zijn al wat foto’s te vinden. (dubbel topic maar in het andere is helemaal niet gereageerd.)
https://www.kippenforum.nl/phpBB3/searc ... 9&sr=posts


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten