Pauwen

Henky123
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 apr 2020 14:27
Land: Nederland
M/V: M

Pauwen

Berichtdoor Henky123 » 21 mei 2020 13:58

Hallo, ik zit er over na te denken om pauwen te houden. Maar hoe maak ik een goed hok is mijn vraag? Weet iemand dit? Ik zou graag 1 haan en 3 hennen willen. Zou ik net als bij mijn kippen bij de pauwen kunnen laten lopen in mijn tuin. En zo ja bij de kippen?

Gebruikersavatar
Kuckeltje
Berichten: 1565
Lid geworden op: 18 sep 2008 13:22
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Beekdaelen
Contacteer:

Re: Pauwen

Berichtdoor Kuckeltje » 23 mei 2020 22:48

Pauwen hebben veel ruimte nodig. Ik heb ze in grote rennen die ik met netten overspannen heb. Daar lopen ook kippen en fazanten bij. Jonge pauwen zijn gevoelig voor nat weer en een goed droog en tochtvrij hok zijn dan noodzakelijk. Eenmaal volwassen blijven ze het liefste buiten en zijn het hele sterke vogels die goed tegen ons natte en soms koude weer kunnen. Ik heb het dan over de blauwe pauw en eventueel kleur varianten van de blauwe pauw zoals de witte of bonte pauwen. De groene pauwen moeten vorstvrij overwinteren in een groot hok. Een groot hok is nodig om de staart heel te houden. Hou bij het houden van pauwen ook rekening met buren. Niet iedereen vind hun prachtige roep mooi.

Henky123
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 apr 2020 14:27
Land: Nederland
M/V: M

Re: Pauwen

Berichtdoor Henky123 » 24 mei 2020 12:57

Groot hok heb ik maar hoe groot moet de ingang zijn?

Gebruikersavatar
Kuckeltje
Berichten: 1565
Lid geworden op: 18 sep 2008 13:22
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Beekdaelen
Contacteer:

Re: Pauwen

Berichtdoor Kuckeltje » 28 mei 2020 00:09

Ze moeten er gewoon goed door kunnen.

frankip
Berichten: 2906
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Pauwen

Berichtdoor frankip » 28 mei 2020 09:54

Hou er rekening mee dat de meeste pauwen toch liever buiten slapen dan binnen. Dus je hebt kans dat je elke avond de pauwen naar binnen moet sturen. Hier sliepen ze elke avond(na klein beetje dwang) binnen. Totdat de hen bedacht had dat ze onder een struik wou broeden. Hier had ik een ren omheen gemaakt die ik overdag openzette, en s`avonds dicht. Dit heeft 10 dagen goed gegaan totdat de vos er toch in is gekomen, en de hen plus eieren heeft meegenomen. Kan me zelf wel voor de kop slaan dat ik ze buiten wilde laten broeden. De haan heb ik nu maar bij mijn broer met andere pauwen geplaatst. Want de vos maakt nog elke nacht zijn ronde.


Terug naar “Kalkoenen, fazanten, parelhoenders, pauwen, struisvogels enz.”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten