Welk ras? En hanen of hennen?

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Danielle
Land:
M/V: V

Welk ras? En hanen of hennen?

Berichtdoor Danielle » 21 jul 2021 19:38

Beste medeforummers,

Ik heb in mei eieren gehaald via Marktplaats. Hiervan zijn er twee uitgekomen. De mevrouw bij wie ik de eieren haalde, had verschillende rassen door elkaar lopen. Ze had: Cochin kriel, Javaanse kriel, Hollandse kriel, Barnevelder kriel, gestreepte Wyandotte kriel en bebaarde zijdehoender kriel.

Ik weet niet van welk ras de hanen waren en die liepen er gewoon tussen, dus raszuiver zullen mijn kuikens misschien niet zijn.

Nu ben ik benieuwd wat deze twee kuikens voor (mix van) rassen zijn. Zijdehoenders zijn het in ieder geval geval niet. Het zwarte kuiken heeft voetbevedering, het andere niet.

Ik denk dat het twee hennen zijn. Er is niks van kam- of lellen in ontwikkeling en er is geen hanengedrag te zien. Denken jullie dit ook? Ik ben benieuwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pearlsofpassion
Land: Belgie
M/V: V

Re: Welk ras? En hanen of hennen?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 21 jul 2021 23:14

Hoezo niets van kam en lellen? :|
Dat zijn die roze dingen aan de kop he. ;)

Hoe oud zijn je kuikens nu?
Ik vrees dat het bij zo'n kruisingen zowiezo wat oud is om het nog heel goed te zeggen. Tussen 5 en 7 weken zie je het verschil het duidelijkst. Maar ik denk 2 hanen, want ik vermoed niet dat ze al 18 weken of ouder zijn? Binnenkort ga je er sierveren zien komen, dan weet je't zeker. Of als er eentje gaat kraaien of een ei leggen...

Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”