Help mijn kippen eten hun eigen eieren op

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Karlijn

Help mijn kippen eten hun eigen eieren op

Berichtdoor Karlijn » 29 mei 2006 13:41

Hallo,

Ik heb 2 hennen hun eieren kapot maken en bijna altijd de inhoud en schaal opeten. Mijn vader zegt dat we het puntje van de snavel af moeten knippen zodat ze de eieren niet kapot kunnen pikken maar nog wel kunnnen eten. Is dit een goede methode of zijn er ook andere oplossingen???

Alvast bedankt.

Gr Karlijn

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor gonda » 29 mei 2006 13:43

NIET DOEN
dit is DIERENMISHANDELING
groetjes
gonda

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Berichtdoor jo-corine » 29 mei 2006 13:44

Sorry maar de oplossing van je vader is mishandeling.
Je kan ook een leeg ei vullen met mosterd o.i.d.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor gonda » 29 mei 2006 13:44

Voila twee die het zeggen op twee minuten tijd

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 29 mei 2006 13:46

Inderdaad, is het echte diermishandeling als je een stukje van de snavel afhaald, er zijn veel vriendelijkere methodes!

leg eerst eens wat kalkeieren in de legnesten, heeft hier heel erg goed geholpen. Gbruik de zoekfunctie eens op ''mosterd'' want er is al veel over geschreven!

Gebruikersavatar
mintaka
Berichten: 4471
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:42
Land: Belgie
M/V: V

Berichtdoor mintaka » 29 mei 2006 13:48

Ik vind dat ook maar een vreselijke oplossing van je vader hoor! :o Zoek dus best maar een andere methode, want het puntje van de snavel afknippen lijkt echt NERGENS op! :evil:

Heb elders hier op het forum al gelezen dat je eitjes van de supermarkt in het nest kan leggen. Ze eten ze dan allemaal in één keer op en eten zich dus ziek. Daarna doen ze het naar 't schijnt nooit meer... Succes!

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 29 mei 2006 13:59

Om je een idee te geven over het kappen van snavels zal ik even een stukje qouten uit het boek ''kippen houden zonder verenpikken'' van Monique Bestman

'' Als dieren gekapt zijn als ze ouder zijn dan 10 dagen, ontstaan er zenuwvergroeiingen in de snavelstomp. Ook wordt zelfs na herstel behoorlijk wat activiteit waargenomen in ze zenuwbanen die signalen uit de snavelpunt doorgeven aan de hersenen. Na get verwijderen van de snavelpunt blijven er deze zenuwbanen bestaan, dus de hersenen kunnen nog steeds pijnsignalen doorkrijgen: fantoompijn.

Ook kan snavelkappen leiden tot overgevoeligheid: bij de kleinste aanraking wordt pijn ervaren. Ok uit het verschil in gedrag voor en na de ongreep valt af te leiden dat de ingreep leidt tot langdurige pijn. De eerste dagen wordt er minder gegeten, gedronken en veren verzorgd dan voor de ingreep.
Vijf weken na de ingreep wordt nog steeds niet evenveel verzorgingsgedrag .............gezien als voor de behandeling.

Gebruikersavatar
wyandotte
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 mei 2003 18:13
Land:
M/V: V
Locatie: Roosendaal

Berichtdoor wyandotte » 29 mei 2006 14:12

Over dit probleem is al diverse keren geschreven, kijk eens bij de zoekfunctie. En inderdaad zoals de rest ook al zegt, doe niet wat je vader zegt, want dat is echt dierenmishandeling.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten