Benadeelt roken de kuikens in de dop?

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Mirjam84
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2006 13:48
Land:
M/V: V
Locatie: Emsland

Berichtdoor Mirjam84 » 18 feb 2007 23:36

Robbedoes schreef:
lageveld schreef:Dan heb ik goed nieuws voor je Rob ! Om dezelfde reden heb ik onlangs mijn broedmachine in de keuken gezet en ik heb er geen sigaret minder om gerookt en er ook vrolijk doorgekookt.
Uitkomstpercentage van de bevruchtte eieren: 100 %
Ok uitkomst 100% van de bevruchtte eieren ,maar over welk percentage praat je van alle ingelegde eieren ;) gr.Rob


94,74% om precies te zijn :lol:
19 eieren erin gelegd, 18 waren en bevrucht èn zijn uitgekomen.

Leonw
Berichten: 329
Lid geworden op: 12 aug 2006 15:34
Land:
M/V: V
Locatie: limburg

Berichtdoor Leonw » 19 feb 2007 09:48

Rob,

een onbevrucht ei zal natuurlijk nooit en te nimmer uitkomen, als leg je ze in een veldje van oesters..... Dan maakt het natuurlijk ook niets uit of je erbij rookt of niet, en heeft het roken ook niets te maken met het percentage van de ingelegde eieren.

Groetjes

Gebruikersavatar
lageveld
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 apr 2005 02:12
Land:
M/V: V
Locatie: Duitsland

Berichtdoor lageveld » 21 feb 2007 05:14

Leonw schreef:Rob,

een onbevrucht ei zal natuurlijk nooit en te nimmer uitkomen, als leg je ze in een veldje van oesters..... Dan maakt het natuurlijk ook niets uit of je erbij rookt of niet, en heeft het roken ook niets te maken met het percentage van de ingelegde eieren.

Groetjes


Dit klopt vanzelfsprekend. Toch voegt het antwoord van Mirjam iets toe: Het maakt nogal een verschil of je b.v. twee eieren die bevrucht zijn ingelgd hebt of 18. In het eerste geval kan toeval een rol spelen, in het tweede geval lijkt me dat vrijwel uitgesloten.

Leonw
Berichten: 329
Lid geworden op: 12 aug 2006 15:34
Land:
M/V: V
Locatie: limburg

Berichtdoor Leonw » 21 feb 2007 08:10

Eens, maar een ingelegd ei is al bevrucht voor het in de bm gaat, en wordt niet pas in de bm bevrucht. Of denk je dat de kiem binnen 5 dagen ( want dan kun je schouwen) al afgestorven is als je erbij rookt?
Dan zouden er maar bizar weinig kinderen geboren worden denk ik...

Groetjes

Gebruikersavatar
lageveld
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 apr 2005 02:12
Land:
M/V: V
Locatie: Duitsland

Berichtdoor lageveld » 25 feb 2007 04:20

Leonw schreef:Eens, maar een ingelegd ei is al bevrucht voor het in de bm gaat,.....


Nee hoor :-D dat éne ei is blijkbaar onbevrucht de BM ingegaan :lol:

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 25 feb 2007 07:36

Gisteren de tien eitjes geschouwd vier eitjes waren helder en zes hadden een kiem ,nog 14 dgn dan is het zo ver

Gebruikersavatar
Splendid
Berichten: 757
Lid geworden op: 03 feb 2007 20:49
Land:
M/V: V

Berichtdoor Splendid » 25 feb 2007 08:23

ben zelf een stugge roker, en heb er en bij de broedmachine en bij de kuikens nooit last van gehad, ( of in ieder geval iets van gemerkt)

Gebruikersavatar
lageveld
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 apr 2005 02:12
Land:
M/V: V
Locatie: Duitsland

Berichtdoor lageveld » 26 feb 2007 06:34

Robbedoes schreef:Gisteren de tien eitjes geschouwd vier eitjes waren helder en zes hadden een kiem ,nog 14 dgn dan is het zo ver


Ik wil de pret niet meteen drukken, maar ik vrees dat je nog iets langer moet wachten alvorens je je "avatar" eer aan kunt doen :twisted: :-D


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten